ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
Олег Денисов: «Головне для мене — щоб діти залишилися живими»
02.11.2023 / Газета: Вечерняя Одесса / № 87-88(11327-11328 / Тираж: 10407

Авторський шеврон до колекції Володимира Зеленського

Вже другий рік поспіль Одеський регіон вітає педагогів — переможців всеукраїнського конкурсу «Учитель року». Про декого наша газета вже встигла розповісти читачам. Зокрема, познайомила з викладачем музичного мистецтва одеського ліцею № 9 Максимом Трубніковим, переможцем конкурсу «Учитель року-2022». Сьогодні наша розповідь — про переможця конкурсу «Учитель року-2023» в номінації «Захист України» Олега Денисова. Зазначимо наперед, обидва герої публікацій в цьому році Указом Президента отримали звання «Заслужений вчитель України».

«Захист України» — так називається дисципліна, яку Олег Денисов викладає в одеському ліцеї № 1 імені А.П. Бистріної. Таку ж назву має шкільний кабінет. Навчальне приладдя кабінету, а також нещодавно відкритого класу безпеки Олег показує і пояснює:

— За програмою «Захист України» учні навчаються навичкам домедичної допомоги, отримують знання з мінної безпеки, вчаться правильно поводитись з вибухонебезпечними предметами. Ми маємо навчити дітей правилам поведінки в різних екстремальних умовах, щоб вони вміли надати собі та іншим допомогу. Воєнне сьогодення диктує такі вимоги.

Роздивляюсь: у кабінеті не тільки плакати, таблиці, а й справжні «навчальні посібники» з фронту, трофеї, які вже не несуть смерть. З десятка різних мін виділяється «пелюсток» своєю страшною непомітністю.

— Помітити «пелюсток» майже неможливо, — перехоплює мій погляд Олег і не дозволяє доторкнутися до вже безпечного предмета. — Мої учні дотримуються правила: не брати міни до рук! Вони просто повинні знати, який вигляд мають міни — протитанкові, протипіхотні. Женевська конвенція забороняє використовувати протипіхотні міни, але ж агресор на це не зважає.

Багато чого прагне навчити школярів Олег Денисов задля того, щоб зберегти їх життя. В кабінеті є протипожежні костюми і каски, аптечка хімічного захисту, сертифікована аптечка школяра, яку б бажано мати кожному з учнів. А справжню армійську аптечку, з турнікетами, шинами, термоковдрою, команда ліцею отримала як нагороду за перемогу в командній грі «Юний парамедик». Тобто, учні не тільки володіють певними знаннями і вміють продемонструвати практичні навички, а навіть роблять це краще за інших.

Запитала в Олега Денисова, чи цікаво школярам, чи не виникає у них питання «А навіщо це нам?».

— На початку війни було таке, і батьки сумнівалися, чи потрібно це дітям. Я вважаю, що предмет «Захист України» — найважливіший у школі: якщо трапиться щось — не допоможе знання математики або фізики, теорему Піфагора можна і завтра вивчити. А медичну допомогу треба уміти надати тут і зараз, невідкладно. Я хочу, щоб діти зрозуміли: життя одне, і ці знання для того, щоб врятувати себе і своїх близьких.

Півтори години на тиждень для предмету «Захист України» дуже мало, вважає Олег Денисов, потрібно не менше трьох. Таку пропозицію висловив на зустрічі переможців та лауреатів конкурсу «Учитель року» з першим заступником міністра освіти і науки України. Євген Кудрявець спілкувався з учителями щодо необхідних змін в загальній середній освіті для підвищення її якості. Дисципліну «Захист України» чекає оновлення, судячи з опублікованих намірів Міносвіти: «Більше практики, більше актуальних знань і навичок, більше життєво необхідних умінь — усе це з’явиться на уроках із захисту України.

Практичне заняттяПрактичне заняття

Для цього оновлюємо практичну складову шкільної дисципліни «Захист України» та змінюємо пріоритети у її викладанні — програма має відповідати умовам і викликам сьогодення. Важливо навчати дітей того, що їм цікаво та актуально. Навики домедичної допомоги та орієнтування на місцевості стануть у пригоді в походах або якщо трапиться халепа. Знання з мінної безпеки допоможуть правильно поводитися з вибухонебезпечними предметами та вбережуть життя і здоров’я. А навички керування БПЛА використовують відеографи, геодезисти, археологи та ще безліч спеціалістів у професійній діяльності».

Повідомляєтся про запуск пілотного проєкту оновленної дисципліни, і якщо для його апробації обиратимуть школу в Одеському регіоні, добре, щоб це був одеський ліцей і такий викладач, як Олег Денисов. Людина з педагогічною освітою, за плечима якої служба в Національній гвардії і реальний досвід війни, що триває.

Переможці конкурсу «Учитель року» отримали почесне звання «Заслужений вчитель України» на зустрічі освітян з Президентом України з нагоди Дня працівників освіти. Олег Денисов подарував Володимиру Зеленському свій авторський шеврон.

Читала, як зреагував на вітання Олег Денисов в соціальній мережі: «Дякую моїм колегам, учням, побратимам. Дякую моїй сім’ї. Це ще одна сходинка в моєму розвитку. Вчитель повинен постійно вдосконалювати свої знання та навички. У нас найкращі вчителі та діти. Перемога буде за нами! Україна понад усе!». І все ж питаю:

— Нагороди — це важливо для вас?

— Справа не в нагородах. Головне для мене — щоб діти залишилися живими. Багато моїх учнів зараз там… Предмет «Захист України» дає алгоритм дій в складних ситуаціях. Сьогодні діти добре розуміють, що може з ними статися, як себе поводити, вони не панікують під час повітряної тривоги, а беруть за руки малюків і ведуть їх в укриття. Вони перевіряють аптечки в машині батьків! В школі навчаються діти переселенців, у яких є сумний досвід. Це діти, які швидко подорослішали. Я думаю, у дітей не можна забирати дитинство, вони мають займатись своїми дитячими справами. Але й засвоїти ту науку, яка їх врятує.

Автор: Дора Дукова


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.005
Перейти на повну версію сайту