ІА «Контекст Причорномор'я»
Прес-релізи
Одеса за індексом прозорості-участі-доброчесності місцевих бюджетів з мінімальними показниками посіла 4-те місце серед 17 українських міст
16.06.2016 в 13:19
Одеса за індексом прозорості-участі-доброчесності місцевих бюджетів з мінімальними показниками посіла 4-те місце серед 17 українських міст

16 червня Одеська обласна організація ВГО «Комітет виборців України» презентувала результати вимірювання Індексу Прозорості, участі та доброчесності бюджетного процесу міста Одеси.

Оцінку рівня забезпечення найвищих стандартів прозорості, участі та доброчесності на місцевому рівні пройшли 17 українських міст.

За результатами вимірювання рівня забезпечення прозорості, участі та доброчесності в бюджетному процесі м. Одеси, Одеська міська рада та її виконавчі органи набрали 67 балів зі 173 можливих та посіли четверте місце серед 17 українських міст, які приймали участь в оцінюванні.

Забезпечення прозорості, участі та доброчесності бюджетного процесу на рівні 38,7 % характеризується «мінімальний рівень». Такі показники стали можливими в першу чергу завдяки оприлюдненню рішень та проектів рішень, які затверджуються міською радою, а також оприлюднення протоколів засідань ради та постійних комісій, персональних результатів голосування депутатів на пленарних засіданнях.

Саме за показниками прозорості Одеса й зайняла найвищі позиції (2 місце серед інших міст). За показниками ж залучення громадян, або участі, Одеса навпаки займає найнижчі позиції серед українських міст, в яких здійснювалось аналогічне оцінювання (10-те місце з 14-ти за результатами оцінювання), оскільки залучення до участі громадян в рамках бюджетного процесу в м. Одеса обмежується лише частково забезпеченою можливістю присутності на пленарних засідань сесій міської ради. За показниками доброчесності Одеса, разом з Києвом та Сумами посіла друге місце (всього українські міста розділились на 9 місць, втім так і не досягнувши високих показників за цим напрямком).

Таким чином, за критерієм забезпечення «Прозорості» бюджетного процесу місто Одеса набрала майже 44 бали зі 112 можливих (43,75%), що відповідає «обмеженому» рівню відповідності зазначеному показнику.

«Участь» громадян в рамках бюджетного процесу забезпечена міською радою лише на «мінімальному» рівні, оскільки за цим показником відповідність складає лише 10,5 балів з 40 можливих (26,5%). Для прикладу перше місце за цим показником посіли Суми: відповідність діяльності міської ради по залученню громадян до бюджетного процесу складає 21,5 бали, або 53,8 %.

За показниками «Доброчесності» в реалізації бюджетної політики Одеська міська рада набрала 7,5 балів з 21 можливого (або 35,7%), що відповідає «мінімальному» рівню.

Отже найбільше (порівняно з іншими показниками) Одеська міська рада в реалізації бюджетної політики відповідає критеріям ПРОЗОРОСТІ. Зокрема, місцева рада оприлюднює проекти рішень, які затверджуються міською радою, а також самі рішення (рішення про затвердження бюджету, змін до нього, звіти, цільові програми, програма соціально-економічного розвитку), оприлюднює інформацію про час та місце проведення пленарних засідань сесій міської ради та профільних постійних комісій, забезпечила доступ до протоколів пленарних засідань сесій та засідань постійних, персональні результати голосувань депутатів по зазначеним питанням. Також забезпечено доступ до інформації про річний план закупівель, зміни до нього та звіти про результати проведення закупівель.

В той самий час, значна частина бюджетних документів на офіційному сайті міської ради не оприлюднена, зокрема: плани діяльності головних розпорядників бюджетних коштів на плановий на наступний за плановим бюджетні періоди, бюджетні програми та бюджетні запити головних розпорядників бюджетних коштів, а також звіти за бюджетними програмами, укладені договори головних розпорядників бюджетних коштів та акти про їх виконання. Варто також відзначити, що рішення про зміни до бюджету, а також рішення про затвердження квартальних та річного звіту про виконання бюджету міста оприлюднюється на офіційному сайті без пояснювальної частини. Взагалі недоступна ані на офіційному сайті, ані за запитом на публічну інформацію інформація про фінансову діяльність комунальних підприємств: фінансові плани, звіти, укладені договори, та акти про їх виконання.

Найбільший рівень прозорості продемонстровано відносно звітування щодо виконання рішень з питань соціально-економічної та бюджетної політики. На інших етапах бюджетного процесу рівень прозорості приблизно однаковий: близько 40%.

Робота Одеської міської ради по залученню громадян до «УЧАСТІ» в рамках бюджетного процесу перебуває на вкрай низькому рівні. Знову ж таки, порівняно з іншими етапами, найбільший рівень залучення громадян до участі Одеська міська рада демонструє на етапі звітування. На етапі виконання бюджету можливості громадськості для участі зовсім відсутні, а на етапі складання бюджету обмежені лише частково реалізованою можливістю відвідування сесій та засідань профільної комісії. В той самий час, залучення громадськості до участі за допомогою консультацій не використовується Одеською міської радою на жодному з етапів бюджетного процесу. Саме тому в рамках оцінки зазначеного показника Одеса отримала одні з найнижчих оцінок по відношенню до інших міст України, що брали участь в оцінюванні.

Насамкінець, за показниками «ДОБРОЧЕСНОСТІ» найбільший рівень відповідності досягнуто на етапі складання бюджету за рахунок своєчасного та повного оприлюднення проекту рішення про затвердження бюджету на наступний рік, дотримання термінів затвердження рішення про бюджет та затвердження програми соціально-економічного розвитку міста. В той самий час, несвоєчасно було оприлюднено проект рішення про затвердження Програми соціально-економічного розвитку.

Довідково:

Методологія розроблена аналітичним центром Фундацією «Відкрите суспільство».

Оцінювання здійснювалося громадським партнерством «За прозорі місцеві бюджети!», що об’єднує в собі майже 40 громадських організацій та ЗМІ з 17 регіонів України.

Географія оцінювання: 17 міст України — Київ, Одеса, Дніпропетровськ, Львів, Черкаси, Чернігів, Чернівці, Суми, Миколаїв, Івано-Франківськ, Сєверодонецьк, Ковель, Вознесенськ, Ізмаїл, Чугуїв, Здолбунів, Білозерка.

Оцінювання проводиться в рамках ініціативи “Громадянське суспільство та ЗМІ — за прозорі місцеві бюджети!”, що виконується Одеською обласною організацією “Комітет виборців України”, Фундації «Відкрите суспільство» та громадським партнерством “За прозорі місцеві бюджети!” за фінансової підтримки Європейського союзу та Посольства Фінляндії в Україні.“

Детальна інформація про партнерство «За прозорі місцеві бюджети!» та результати дослідження за посиланням: www.probudget.org.ua

* Прес-релізи розміщуються на сайті ІА «Контекст-Причорномор'я» у тому вигляді, в якому вони надіслані, без редакторського виправлення.

© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.010
Перейти на повну версію сайту