ІА «Контекст Причорномор'я»
Херсон  >  Моніторинги
Аби так прудко будували дороги, як лісосмуги вирубують
11.01.2010 / Газета: Вісник Олешшя / № 3-4 / Тираж: 3416

Газета «Дело» від 23 грудня 2009 року, у розпорядженні якої виявились оперативні дані про будівництво доріг в Україні, зазначає: «Укравтодор» за минулий рік проклав усього лиш 7,8 км нових доріг, витративши на це величезну суму майже 1 млрд. грн. Вісім кілометрів за мільярд! Нічого сказати, ударні темпи «закопування» бюджетних коштів.

Такі низькі темпи будівництва автодоріг, судячи з публікації, можна пояснювати економічною кризою, нестачею бюджетних коштів, високою закредитованістю автодорожників. А, може, розбазарюванням народних коштів?

Ми поцікавились в інженера відділу технічного контролю Служби автомобільних доріг у Херсонській області Анатолія Онищенка (це і його підпис у числі інших стоїть в «Акті обстеження зелених насаджень...», але про це далі. — Авт.), скільки ж доріг проклав «Облавтодор», зокрема, в Цюрупинському районі, і можливо, вищенаведені оперативні дані помилка?

Анатолій Григорович зробив паузу, а потім відповів: жодного! Щоправда, він одразу ж передзвонив і уточнив: «Зате на прохання місцевих рад ми побудували у Великих Копанях, Виноградовому, Раденську та Подо-Калинівці автопавільйони, у Великих Копанях провели 1500 метрів освітлення».

Що ж, за автозупинки та освітлення вулиць, звичайно, спасибі. Але ж мова йде про будівництво нових автодоріг. Та замість них автодорівці «вирубують» дороги, вірніше те, що росте на їх узбіччі. Аби будували з такою прудкістю, як вирубують.

Певно, саме відсутність бюджетних коштів потягнула автодорожників на заробітки — до вирубки полезахисних смуг. На дровах, звісно, багато не заробиш, та, як мовиться, на кишенькові витрати вистачить. А для того, аби хоч частково повернути втрачені кошти, всі засоби можливі.

До такого висновку прийшли ми, поспілкувавшись з головою ВАТ «Іскра» Віктором Нагребецьким, Тарасівським сільським головою Ольгою Коваленко, правоохоронцями, що прибули на місце вирубки за викликом тарасівців.

ВАТ «Іскра» гордиться своїми врожаями зернових. На відміну від інших, тут усе робиться за технологією. А технологія — це і використання захисної дії лісосмуг, які прикривають поля від ерозії грунту, а посіви — від видування. До того ж, ця ділянка озимого поля якраз межує з піщаною зоною, що тільки посилює ризик видування посівів вітрами.

А тому Віктор Нагребецький, і як депутат обласної ради, і як основний акціонер та орендар земельних паїв, особливо гостро сприйняв новину про вирубку полезахисної смуги, що сталася на виїзді із села по дорозі на Крим.

- Місяць тому до контори ВАТ під'їхав джип, з нього вийшли невідомі люди і відрекомендувались, що вони начебто «від Сіленкова» (Бориса Віталійовича, голови Херсонської облдержадміністрації. — Авт.), — розповідає Віктор Григорович. -Тицьнули якесь «екологічне» посвідчення («До речі, мій начальник служби охорони також має подібне посвідчення, видане Державною екологічною інспекцією, та коли попросив порівняти, його «послали»). І заявили, що голова ОДА дав добро на вирубку ваших акацій. Нащо я зауважив: «Я 21 рік їх зберігав і нікому знищувати не дам». Тоді ходаки попередили, що буде «персональний дзвінок від Бориса Віталійовича». Але я його так і не діждався. А буквально перед вашим приїздом сам мав розмову з головою ОДА. Звісна річ, що він, як мовиться, ні слухом, ні духом про таких ходаків та подібні «розпорядження». Але це не зупинило «лісорубів». Тоді в обхід мене вони намагалися одержати дозвіл на вирубку від сільського голови.

Ось що пояснює Ольга Коваленко, Тарасівський сільський голова:

- Місяць тому керівництво «Облавтодору» звернулося письмово за дозволом надати викопіювання земельної ділянки для компенсаційної посадки парку в центрі Тарасівки замість вирубаних насаджень. Підстав для відмови в наданні викопіювання в мене не було.

Виходить, для того, аби вткнути в центрі села якусь лозину, назвавши це «компенсаційною посадкою», треба знищити майже 2 тисячі акацієвих насаджень 40-річного віку?

Зі слів сільського голови, підставою для видачі викопіювання став «Акт обстеження зелених насаджень, що підлягають знесенню, аби забезпечити трикутник видимості на ділянці дороги М-17Херсон-Джан-кой-Феодосія-Керч», який їй надали. Але ж обстеження провели і підписали Акт усі зацікавлені особи — посадовці з тієї ж Служби автомобільних доріг у Херсонській області. Щоправда, заради об'єктивності скажемо, що стоять тут підписи і представника екології та служби ДАІ.

Ще раніше, зі слів О.Коваленко, була розпочата процедура передачі цієї земельної ділянки новому власнику — обласному управлінню «Херсонліс». Однак, за її ж свідченнями, передача до кінця так і не доведена. Є рішення сесії місцевої ради, однак до цих пір немає акту передачі-прийому. Значить, власником земельної ділянки, на якій вирубують акації, залишається сільська рада.

- Тому до зміни власника ми абсолютно на законних підставах вимагаємо погоджувальних документів з Тарасівської сільради на право вирубки, — стверджує слідчий райвідділу УМВС Оксана Спільна.

Правоохоронці пояснюють, що порубочний квиток, який є у наявності, дає право на вирубку тільки в разі одержання дозволу власника. До речі, як з'ясували правоохоронці, термін дії порубочного квитка закінчився ще 20 грудня, а події, про які мова, відбувалися 29 числа. Отже, порубочний квиток уже був не дійсний.

- Я не змирюся з таким свавіллям, по яких би правилах ця вирубка не відбувалась, — заявив наостанок голова ВАТ «Іскра» Віктор Нагребецький. — Я взагалі не розумію, як можна допустити, аби внаслідок вирубки полезахисних смуг гинув урожай на людських паях. Атому наполягатиму на об'єктивному розслідуванні цієї справи.

...Ми виїздили з Тарасівки. Мимо вікна автомобіля уже не бігла лісосмуга — стирчали одні пеньки, відкривши посіви озимих усім вітрам.

Автор: Анатолій ПОЛУФАКІН


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.005
Перейти на повну версію сайту