263 дорожньо-транспортних пригод сталося на дорогах області вже цього року. Проте, як стверджують співробітники ДАІ, незважаючи на люту зиму і розбиті дороги, кількість ДТП з постраждалими та загиблими зменшилась на 54% (2009 року сталося 95 таких ДТП, 2010-го — 11). Зменшилась і кількість постраждалих: за два місяці минулого року їх було 16, поточного — 11. А загиблих у ДТП поменшало наполовину (січень-лютий 2009-го — 112 людей, січень-лютий 2010 — 53 особи).
ДТП та їх винуватці
Начальник управління ДАІ УМВС України у Херсонській області, полковник міліції Григорій Галковський розповів, що співробітники ДАІ виявили майже 19000 порушень ПДР. Втім, причини ДТП залишаються незмінними. Так, 46% дорожніх пригод сталися через перевищення швидкості, 12% — через порушення пішоходами правил дорожнього руху. Не поменшало і охочих проїхати за кермом у нетверезому стані. За два місяці таких ситуацій зафіксували майже півтори тисячі. Учасники дорожнього руху, які не дотримуються встановлених правил, вже сплатили до казни майже 2 млн. гривень.
Коли проходити техогляд?
Григорій Галковський нагадав, що з 15 січня розпочато проведення техогляду транспортних засобів. Раніше його необхідно було пройти до 15 липня. Тепер, відповідно до вимог Кабміну, цей термін подовжено до 15 грудня. Він повідомив, що перевірка машин проводиться на підприємствах — суб’єктах господарської діяльності, які мають відповідну акредитацію. Таке нововведення діє з минулого року «Через те, що не в усіх районах є такі підприємства, — розповідає Г. Галковський, — були внесені зміни до постанови Кабміну, чим дозволили співробітникам ДАІ проводити ТО на своєму чи орендованому обладнанні. Так буде тільки протягом першого півріччя поточного року. Потім ДАІ такого права не матиме».
Нове про мопеди
З 1 січня власники мопедів та скутерів (ТЗ, об’єм двигунів яких менше 50 см куб.) повинні мати при собі водійське посвідчення. Поки за його відсутність не штрафують. Втім, про його отримання треба подбати вже зараз. Окрім цього, відбулися зміни і в реєстрації таких транспортних засобів. «Протягом першого півріччя ми зможемо реєструвати ці ТЗ відповідно до висновку, затвердженого керівником того чи іншого реєстраційно-екзаменаційного підрозділу, — пояснює пан Галковський. — Раніше купували мопеди на ринку, власник у кращому випадку видавав довідку про те, хто, коли і кому його продав. Тепер ще треба довести, що він не крадений, а куплений.
Ми це будемо перевіряти по наявним у нас базам. І тільки тоді зможемо його зареєструвати». До того ж, через півроку вимоги до водіїв мопедів будуть такі ж, як і до власників інших ТЗ.
Про стан доріг
«Мабуть, через те, що під час будівництва та ремонту доріг у нас не дотримуються держстандартів та відповідних технологій, ми і маємо такий стан проїжджої частини», — висловив припущення Г. Галковський. За неналежне утримання доріг та вулиць, ДАІ направила 58 приписів. 100 посадових осіб притягнуто до адміністративної відповідальності. У лютому незадовільний стан доріг став супутньою причиною 17 ДТП. У таких випадках страхові компанії спілкуються зі службами, які відповідають за утримання і ремонт доріг, у судовому порядку.
За словами начальника обласної ДАІ, на мережі доріг державного значення тривають ремонтні роботи. «Об’єми ямковості великі, тож бригади облавтодору працюють на повну потужність. Спробували ліквідувати ями на площі Перемоги. Але все це до першого дощу», — каже Г. Галковський
Техніка в руках інспектора
Якщо автовласники активно відстоюють заборону «Візира», державтоінспектори, навпаки, говорять про його необхідність. Григорій Галковський упевнений: аудіо- і відеодокази допомагають розглядати справи. Зокрема, це стосується ситуацій з нетверезими водіями, які наступного дня можуть не пам’ятати про скоєний злочин. «Окрім цього, за допомогою диктофонів можна контролювати роботу співробітників ДАІ, — говорить він. — Слідкувати за тим, щоби вони нічого зайвого не говорили, нічого зайвого не вимагали».
Втім, використання диктофонів під час патрулювання не є обов’язковим. Та і, напевно, всі інспектори добре знають, де на цих приладах розташовані чудодійні кнопки «ВКЛ» та «ВИКЛ». Можливо, недарма правозахисники наполягають на тому, що прилади аудіо — та відео фіксації мають працювати виключно в автоматичному режим.
© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.007Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |