ІА «Контекст Причорномор'я»
Херсон  >  Моніторинги
Споживач—потерпілий № 1
18.03.2010 / Газета: Новий день / № 12 / Тираж: 36600

Що їмо, що п'ємо, чим ризикуємо...

Те, що виробники вагомої частки продукції на вітчизняному ринку продовольчих та промислових товарів є фальсифікаторами, свідчить про лояльність законодавства до виробників та реалізаторів неякісного продукту. Споживач завжди правий, щоправда, тільки теоретично, адже саме він стає «піддослідним» для недобросовісних товаровиробників та продавців, котрі прагнуть збути продукцію, яка не відповідає споживчим нормам якості. Зусиль контролюючих органів не завжди вистачає, аби покласти край хоча б найгрубішим випадкам порушень та зловживань.

Штат управління у справах захисту прав споживачів у Херсонській області останнім часом скоротили вдвічі, хоча навантаження на кожного фахівця суттєво збільшилося. Як зазначалося під час семінару з нагоди Всесвітнього дня прав споживача, який відбувся днями, з перевірених в області торік 794 суб'єктів господарської діяльності в 98% виявлено близько 8,5 тисячі(!) порушень законодавства, тобто в середньому понад 10 порушень на кожного. У більшості реалізація товарів здійснювалася без супровідних документів. З перевірених товарів, робіт та послуг понад 53% зняті з реалізації та забраковані на суму понад 4,6 млн. гривень. Порушники оштрафовані майже на 90 тисяч гривень, також до них застосовано адміністративно-господарських санкцій на півмільйона гривень.

Втім, покарані лише ті, кого перевіряли, але ж те, з чим доводиться миритися споживачам щодня у вигляді отриманих неякісних послуг, придбаних товарів та продуктів не тільки обурює, псує настрій, ай є суттєвим ризиком для здоров'я. Як зазначалося в доповідях фахівців управління у справах захисту прав споживачів, насторожує сумнівна якість партій продукції розрекламованих торгових марок. Скажімо, молочних виробів ТМ «Щодня», які містять надмірну кількість рослинних жирів та різних замінників. Виробник ковбас ТМ «Скворцово» почасти грішить грубим порушенням рецептури, а ще використовує для виготовлення продукції так званий ветеринарний брак. Приміром, одна з перевірених партій продукції була нафарширована в кишки ВРХ, уражені виразками. Ковбаса «Московська» містила замість передбачених 75% яловичини і 25% шпику прямо протилежну пропорцію цих інгредієнтів. Загалом фахівці радять звертати увагу і на вартість м'ясо-молочних виробів, адже кілограм справжнього масла, як і якісної ковбаси, не може коштувати 20 гривень. Купуючи товар, слід знайомитися з його вмістом на етикетці, насторожувати має і назва. Приміром, ковбаса «Докторська нова» — це вже не традиційна «Докторська», яка відповідає ДСТУ, а виготовлена за технічними умовами. В дешевих видах ковбас зазвичай присутні хімічні речовини-замінники, м'ясо заміняють шкірками свинячого сала, розмеленими з соєю.

Любителям соків та солодких газованих напоїв теж слід бути обережними, адже більшість цих виробів містять підсолоджувачі, надміру води та масу замінників та ароматизаторів, здебільшого ненатуральних. Спеціалісти радять обирати соки однотипні, тобто такі, що містять один вид фруктів чи ягід. їх мікс зазвичай використовують для посилення або маскування небажаного смаку (кислоти чи запаху).

Також акцентується на підвищену увагу батьків при купівлі дитячих іграшок, яскравість яких є оманливою. З представлених на виставці забракованих товарів (на фото): м'яконабивні іграшки, які містять гострі металеві шпички, музичні іграшки, в яких незахищені елементи живлення, брязкальця та пищики, що фактично є небезпечними для дітей віком до трьох років. Чим яскравіша іграшка, тим токсичнішою вона може бути. Шкідливі речовини з неї потрапляють в організм дитини через слину, шкіру та дихальні шляхи.

Часто-густо не витримує критики якість електропобутової техніки, мобільних телефонів, одягу та взуття. Найбільше нарікань у споживачів на неякісні послуги. Серед об'єктів, на які скаржаться, — підприємства ЖКГ та енергопостачання, сервісні центри тощо.

Втім, під час семінару на противагу порушникам були відзначені і кращі підприємства, де, на думку управління, дотримання прав споживача нарікань не викликає. Щоправда, їх кількість можна порахувати на пальцях однієї руки і назви здебільшого відомі ліченим споживачам—два сервісних центри, невеличке кафе і супермаркет. Напрошується думка: решта — або настільки «грішні», або просто не вміють гідно продемонструвати справжню любов та шану до тих, на кому фактично тримається їхній бізнес...

Автор: Олена НЕЧИПУРЕНКО


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.007
Перейти на повну версію сайту