До редакції «Нового дня» надійшов лист від наших постійних читачів — подружжя пенсіонерів Якова та Валентини Зозуль з села Сонячного Херсонської міськради. Люди бідкаються: кілька років поспіль їм нараховують кошти за невикористану електроенергію. Загалом сума невелика: кільканадцять гривень. Але якщо її негайно не сплатити, місцеві контролери погрожують взагалі відрізати світло. За сигналом читачів навісці побував наш кореспондент.
— З 2006 року нам, дітям війни, дали пільги на оплату за спожиту електроенергію. Але до всього нового ставлення обережне: відразу не було відомо, як пільги нараховуватимуться. Видавалося, що це взагалі черговий популістський заклик не платити. Словом, ще 8 місяців по тому ми розраховувалися за старими тарифами, заплативши загалом зайвих 33 гривні, — розповідає Валентина Зозуля. — Уявіть, яким було наше здивування, коли раптом місцевий контролер принесла повідомлення про якийсь незрозумілий борг і попередження про намір відрізати наш будинок від електропостачання.
Господарка дістала з шафи чимало різних папірців: розрахункові книжки , довідки про використану електроенергію та квитанції про сплату за останні майже 10 років.
— Ми з чоловіком звикли чесно працювати, тому знаємо ціну кожній копійчині, — продовжує жіночка. — Та й своєрідна війна з «Херсонобленерго» для нас набула уже принципового значення.
— Проблема в тому, що нам практично завжди нараховують кошти за невикористану електроенергію. Це вже ніби традиція — щомісяця обдурювати нас на кілька гривень, — втручається у розмову Яків Антонович. — Може видатися, що ми дріб'язкові чи скупі, якщо не хочемо мовчки заплатити. Але я чесна людина, тому хочу, щоб і до мене справедливо ставилися. До того ж, скільки в області тих, хто не звертає на це уваги? На скільки сотень тисяч гривень херсонців щомісяця просто обдурюють за принципом: може, не помітять?
Переглянувши папери, дійсно помічаю незначну різницю у сумах.
— Ось взяти хоча б січень цього року. Ми використали 75 КВт електроенергії за пільговим тарифом 16,9 коп. На пошті сказали сплатити 12,68 грн. Все правильно. Знаємо тариф, є показники лічильника, тому заплатили наперед, — розповідає Валентина Зозуля. — Через кілька днів з Дніпровської дільниці «Херсонобленерго» принесли рахунок на оплату спожитої електроенергії. Використано 75 КВт — правильно, а сума до сплати — 14,66 грн. Звідки вони її взяли? Там що, люди навіть без середньої освіти працюють? І так щомісяця.
Заплатити незначний борг, який, на думку пенсіонерів, їм нарахували у сумнівний спосіб, вони категорично відмовляються. Як результат: численні перевірки та погрози відрізати світло. Останнє і змусило постійних передплатників «Нового дня» звернутися до редакції.
— Найбільше мене обурило, що місцевий контролер Тетяна Мінченко, котра як ніхто знає, що ми сплачуємо завжди вчасно і за тарифами, запропонувала нам подачку. Ви, каже, у мене ледь не єдині у селі боржники. Через вас премії мені не дадуть. Давайте я вже сама ті 14 гривень боргу сплачу, тільки розпишіться. А ми принципово — ні. Нам її гроші не потрібні. Завжди за справедливість стояли і зараз доведемо, що за нами правда.
Валентина Василівна розповідає, як у пошуках правди кілька разів їздила до Херсона, годинами стояла у черзі на* прийом у Дніпровській дільниці «Херсонобленерго» і завжди чула традиційну відмовку співробітників: за розбіжність у кілька гривень ніхто перераховувати річні цифри не буде.
— Важко навіть уявити, скільки таких «кілька гривень» в області. Якщо ми зберігаємо всі квитанції та розрахункові книжки і не можемо довести правду, а нас навіть не хочуть вислухати, то невже люди, які, не перевіривши, мовчки розраховуються, помітять, що їх обдурюють? — говорить пенсіонерка.
Останнім часом Зозулям взагалі не приносять рахунки на оплату, ледь не щомісяця навідуються співробітники з годинними перевірками, чи старенькі часом не підкручують лічильник. Ну і, звісно ж, лунають безперервні погрози відрізати електропостачання.
— Одним словом — монополіст. Я так розумію: коли хочеш щось придбати, наприклад, кілограм ковбаси, то йдеш до магазину. Обважують, зависока ціна, погана якість ум обслуговування... словом, щось не подобається — будь ласка, є інші магазини, — зітхає Яків Зозуля. — На жаль, електроенергія — не ковбаса, й придбати її можна фактично лише в одного реалізатора, який, користуючись безвихідною для споживачів ситуацією, не дуже дослуховується до справедливих зауважень та нарікань.
ВІД РЕДАКЦІЇ. «Новий день» надіслав запит на ім'я голови правління ВАТ «ЕК «Херсонобленерго» Ігоря Сафронова з проханням прокоментувати ситуацію.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.004Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |