У зв'язку з недостатністю бюджетних коштів фінансування програм з утримання та розвитку автодоріг загального користування в Україні не відповідає потребам дорожньої галузі. За даними Державної служби автомобільних доріг України для своєчасного проведення робіт з капітального ремонту автомобільних доріг держави відповідно до нормативних документів щорічно необхідно 18,1 млрд. грн. Проте із запланованих у 2009 році на ці цілі 8,4 млрд. грн. із державного бюджету виділено лише 4,2 млрд. грн.
Відповідно до вимог ст. 41 Закону України „Про автомобільні дороги» фінансування будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів здійснюється за рахунок бюджетів міст та інших населених пунктів, а також інших джерел фінансування, визначених законодавством.
Згідно із положеннями ст. 7 Закону України „Про автомобільний траспорт» утримання в належному стані проїжджої частини автомобільних доріг покладено на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування. Наразі на території району склалася вкрай негативна ситуація зі станом асфальтного покриття доріг та вулиць. Основною перешкодою на шляху належного ремонту та відновлення дорожнього покриття вулиць є недостаннє фінансування, брак коштів як місцевих, так і державного бюджетів. Проте трапляються випадки, коли проведенню ремонту доріг, забезпеченню належного їх утримання перешкоджає і незнання законодавства та небажання органів влади та місцевого самоврядування виконувати покладені на них функції.
Так, прокуратурою району опротестовано розпорядження голови однієї із сільських рад району, відповідно до якого функції щодо вжиття заходів задля забезпечення безпечних та зручних умов руху пішоходів та транспортних засобів вулицями та дорогами сільської ради покладено на відповідне комунальне підприємство. При винесенні вказаного розпорядження не враховано положення п. 44 ч. 1 ст. 26 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні, відповідно до якого виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території Населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, та вимоги п. 1,7 ч. 1 ст.ЗО вказаного Закону, відповідно до яких виключно до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать:
- управління об'єктами транспорту і зв'язку, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації.
- організація благоустрою населених пунктів.
Таким чином покладення зазначених функцій на комунальне господарство протирічить положенням п. 1,7 ч.1 ст. ЗО Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні, оскільки питання утримання населених пунктів, доріг та вулиць належить до виключної компетенції виконавчого комітету сільської ради.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |