ІА «Контекст Причорномор'я»
Херсон  >  Моніторинги
Затребувані змалку
06.04.2010 / Газета: Вісник Олешшя / № 27-28 / Тираж: 3416

Для батьківської любові як такої, що дала своїм діткам життя, найвища радість — сприяння хлопчикам і дівчаткам з вадами фізичного та психо-фізичного розвитку бути вирівняними нашою любов'ю в можливості через додаткові умови зростати однаково затребуваними, як і всі однолітки. Ця однакова затребуваність стає на радість таким дітлахам нарівні з Дітьми, ні в чому не обділеними долею, відвідувати звичайний дитсадок, школу, відчувати підбадьорюючий вплив позитивного ставлення ровесників, педагогів, громади.

Підбиттю проміжних підсумків такої інклюзивної освіти, визначенню завдань на перспективу була присвячена чергова колегія відділу освіти. Про це докладніше — Олена АНТЮШИНА, головний спеціаліст відділу освіти райдержадміністрації:

- Інклюзивна освіта — це система освітніх послуг на забезпечення права дитини з особливими проблемами здобувати освіту за місцем проживання в умовах загальноосвітнього закладу. Заданими банку, започаткованого 2007 року, станом на 1 жовтня 2009 року в районі налічується 497 дітей з вадами фізичного та психо-фізичного розвитку. Якщо взяти до уваги, що загальноосвітніми закладами району з денною і вечірньою формами навчання охоплено 7845дітей, то це 6,4 відсотка. Серед них101 дитина-інвалід (1,3%). Приміром, по одній такій дитині, які пересуваються на візочках, навчається в Ювілейненській ЗОШІ-Ш ступенів, у Цюрупинській гімназії. У першій — восьмикласник, у другій -третьокласник.

Введення дітей з особливими освітніми потребами, як умови рівного доступу до якісної освіти .звичайно, має свою історію. За кордоном це започатковувалося ще в 60-ті роки минулого століття. На теренах нашого освітнього простору — після створення для цього відповідної правової і методичної бази.

З 2007 року наш відділ освіти вбачав розбудову цього напрямку у впровадженні інклюзивної освіти на рівні закладів освіти. Це створення для названих дітей, яких права на якісну освіту за місцем проживання, доступу до звичайної школи, відповідна підготовку педагогів, створення інклюзивного простору у громаді. Питання обговорювалось раніше на нашій профільній колеги і на колегії райдержадміністрації. Видані відповідні накази, серед останніх від 31.12.09 № 956 «Про запровадження інклюзивної освіти у за; гальних навчальних, дошкільних навчальних, позашкільних навчальних закладах на 2009-2012 роки».

В організації навчально-виховного процесу для дітей з особливими потребами визначилися два аспекти: створення умов для здобуття якісної освіти дітьми, які мають збережений інтелект, надання освіти для дітей з психо-фізичними вадами за спеціальними або корекційними програмами. У закладах освіти рекомендовано розмістити в класних журналах карти здоров'я учнів, з якими ознайомлені вчителі, щоб унеможливити випадки несвоєчасного надання медичної допомоги.

Звичайно, безперешкодний доступ до шкільних, дошкільн их та позашкільних закладів — це не просто облаштування їх пандусами, а створення всіх умов для пересування дітей у них, задоволення їх особливих потреб, в тому числі і гігієнічних. Потрібно ще немало зробити для ліквідації прогалини у законодавстві: передбачити штатним розкладом учителів-дефектологів у загальноосвітніх школах. На часі створення відповідної матеріально-технічної бази для інклюзивної освіти, якою будуть користуватися при збільшенні на неї попиту.

І на завершення: інклюзивний простір в районі намагаємося розбудувати так, щоб це конкретно відчувалося не лише на рівні дитсадка, школи, а й, звичайно, родини таких дітей, громади. Головне ж, що такі дітки зростають не в ізольованих закладах, середовищі, а разом з нами усіма, з рівною затребуваністю, реалізувати яку допомагаємо додатковими умовами, ставленням до них, як до рівних. Про конкретні приклади цього, гадаю, дізнаємося з допомогою нашої газети.

Як повідомила начальник відділу освіти РДА Людмила Назаренко, у кожному конкретному випадку свій висновок про можливість перебувати у звичайних навчальних закладах дітям з певними вадами робить районна психологічна медико-педагогічна комісія, а за необхідності (коли йдеться про потребу навчатися в обласних закладах) — обласна комісія. Звичайно, все це з урахуванням можливостей дітей, навчального закладу і сім'ї.

Автор: -


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.005
Перейти на повну версію сайту