ШАНОВНІ ДЕПУТАТИ! ШАНОВНІ НАШІ ВИБОРЦІ, ЖИТЕЛІ РАЙОНУ!
Відповідно до пункту 17 статті 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні як голова районної ради маю перед вами зобов'язання — доповісти про те, що вдалося зробити за звітний період та окреслити на перспективу ряд завдань, які вимагають енергійних і послідовних дій.
Хочу наголосити на тому, що я відкритий для спілкування і готовий у процесі обговорення сприймати будь-яку критику, зауваження, пропозиції: Можливо, в результаті такого обговорення будуть запропоновані інноваційні методи роботи ради та її голови, інші підходи стратеги і тактики щодо подальшого розвитку територіальної громади, які підуть на користь жителям району. Буду радий їх реалізувати.
Повноваження голови районної ради чітко визначені законодавчо. Щоб не приписувати собі заслуг чи недоліків інших органів влади, я звітую про те, що зроблено безпосередньо мною, депутатським корпусом та виконавчим апаратом районної ради.
У ВСІХ ДЕПУТАТІВ СПІЛЬНА МЕТА -БЛАГОПОЛУЧЧЯ
РАЙОНУ
Завершився четвертий рік діяльності Новотроїцької районної ради V скликання. Він був непростим як для всієї держави, області, так і району. Ми вибудовували свою роботу в контексті подій державного, обласного масштабу, що внесли свої корективи в соціально-економічне та політичне життя регіону.
Незважаючи на економічні виклики, спільними зусиллями представницької та виконавчої влад ми забезпечили реалізацію першочергових завдань щодо формування та наповнення районного бюджету, прийняття програми соціально-економічного та культурного розвитку Новотроїцького району, контролю за виконанням галузевих програм та рішень районної ради.
Наші депутати мають різні політичні уподобання, однак районна рада не перетворилася на арену політичних баталій. Є депутати, які почули мою позицію, підтримують її, є й опоненти. Останнім я весь час говорив і буду говорити: «Ми живемо для району і наше завдання, попри ідеологічні розбіжності, працювати на його благополуччя».
Депутати різних фракцій та депутатської групи, що входять до складу ради, побачили, що я не лобіюю нічиїх меркантильних інтересів. Навпаки, сприяю обговоренню всіх ідей і пропозицій, аби тільки вони давали позитивний результат для громади.
Нам вдалось налагодити конструктивну роботу. Сьогодні маємо дієздатну раду, в якій працюють 46 депутатів, з яких 44 — на громадських засадах. Майже всі — висококваліфіковані, авторитетні люди, з великим життєвим досвідом, компетентні у політичній діяльності, розв'язанні економічних і соціальних проблем. Серед депутатів — керівники сільгосппідприємств, пенсіонери, працівники промисловості, охорони здоров'я, освіти, органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, підприємці. Частина депутатів районної ради працюють не перше скликання, це Бондарчук С. А., Ганжа В. Ф., Голубь СЛ., Доценко 1.1., Єресько О. В., Колесник М. В., Кириченко М. П., Кравчук С. В., Крюковський В. М., Медведев В. Д., Омельченко П. О., Піун Т. М., Супрун О. Д., Тарановський А. Ф., Шаригін В. Г., Чумаченко І. А. Саме даний факт є показником довіри до депутатів районної ради.
Хочу наголосити й на тому, що сьогодні депутати є справжнім прикладом компетентності й об'єктивності як у процесі прийняття управлінських рішень, так і у міжособистісних взаєминах. Пленарні засідання районної ради відбуваються у діловій робочій атмосфері, позбавлені будь-яких проявів ворожості чи то навмисного ігнорування позиції опонентів.
ЧОМУ НЕ ДОСЯГНУТО ПОВНОГО ВЗАЄМОРОЗУМІННЯ?
Сьогодні про підвищення ролі місцевого самоврядування говорять багато. Проте нічого не робиться для цього. Дискусії стосовно ролі місцевого самоврядування не змінили ставлення до нього державних структур. Не змінилася й наша свідомість. Більшість населення (і навіть деякі керівники, у тому числі в органах виконавчої влади) все ще чекає вказівок чи допомоги «згори». У тому, що проблеми не вирішуються, звинувачують будь-кого, тільки не себе. Тим часом саме громада є основною ланкою адміністративно-територіального устрою. Це так званий «ареал життя», де мешканець проводить 95 відсотків свого часу: народження, навчання в школі, робота, сімейне життя — все відбувається тут.
Права місцевих громад у нашій Конституції відповідають Хартії місцевого самоврядування. Ось тільки забезпечити спроможність громад реалізувати дані права забули. Це й створює чимало перешкод у роботі, особливо у втіленні наміченого у життя.
Взаємодія районної ради з районною державною адміністрацією здійснювалася виключно відповідно до Закону «Про місцеве самоврядування в Україні. Згідно з статтею 33 його районна рада делегувала ряд повноважень районній державній адміністрації та здійснює періодичний контроль за їх виконанням.
Голова райдержадміністрації, його заступники, керівники структурних підрозділів постійно запрошуються для участі у засіданнях постійних комісій, президій, сесіях районної ради. І все ж говорити про повне взаєморозуміння між районною радою і районною державною адміністрацією не доводиться хоча, б у силу того, що протиріччя між гілками влади, які існували на державному рівні, заважали вирішенню нагальних проблем і на місцевому. Хотілося б, щоб відбулися корінні зміни у розподілі повноважень. Щоб було досягнуто розуміння. Адже користь принесуть тільки взаємні домовленість і співпраця, партнерські відносини, єдність дій, злагода і стабільність у здійсненні перспективних планів щодо розвитку території.
Районна рада у звітному періоді працювала над вирішенням комплексу питань соціального спрямування. Пріоритетність забезпечення ефективного соціально-економічного розвитку району слугувала об'єднавчим началом у діяльності представницького органу, консолідації всіх політичних сил задля вирішення нагальних проблем громад.
Основні повноваження голови районної ради — це скликання сесій, підготовка матеріалів, питань, які розглядаються, їх вивчення та внесення пропозицій щодо проектів рішень. З початку скликання проведено 46 сесій районної ради, прийнято 559 рішень. За звітний період проведено 11 сесій, на яких прийнято 127 рішень, у тому числі шість з економічних питань, чотирнадцять — із соціальних, двадцять дев'ять — з питань комунальної власності, двадцять вісім — бюджету. Це не суха статистика, а копітка робота. Нагадаю, що згідно з чинним законодавством за рік районній раді достатньо провести 4 сесії, тобто по одній у квартал.
Для всебічного вивчення стану питань, що виносяться на розгляд, депутатів, ми запровадили попереднє інформування громади району через районну газету «Трудова слава». Жителі району, фахівці мають можливість внести свої пропозиції, зауваження з питань порядку денного сесій.
На жаль, змушений констатувати: активність населення у вирішенні нагальних проблем району залишає бажати кращого. Мабуть, тому, що на тлі державної політики, яка проводилась до зміни керівництва держави, люди сумнівалися у нашій спроможності щось зробити. Повернути довіру людей ми можемо лиш конкретними справами, професійними, виваженими рішеннями, які принесуть позитивні дивіденти, користь району.
ІНТЕРЕСИ ГРОМАД — НАСАМПЕРЕД
Головним у моїй роботі було, є і буде відстоювання інтересів громадян, територіальних громад. За звітний період до різних органів влади — Президента, Прем'єр-міністра, Голови Верховної Ради України, Національної комісії регулювання електроенергетики, Державного комітету України із земельних ресурсів, Херсонської обласної ради та обласної державної адміністрації, обласної прокуратури, обласного управління внутрішніх справ і т.д. — районна рада направила 22 звернення. Порушувалися різні питання: щодо включення району до програми розвитку вітроенергетики; з приводу ситуації, що склалася в системі проведення технічного огляду транспортних засобів; щодо тарифів на електричну енергію для населення; щодо порядку надання земельних ділянок; щодо надходжень до бюджету коштів за видачу паспортів; щодо вдосконалення проведення державного технічного огляду; щодо недопустимості надання статусу учасника боротьби за незалежність України колишнім членам ОУН, бійцям УПА; стосовно процедури набуття права оренди і продажу земельних ділянок шляхом проведення аукціонів; щодо ситуації, яка склалася з фінансуванням участі спортсменів району в обласних і республіканських змаганнях; про грубі порушення з боку Новотроїцького-РЕЗ і ЕМ щодо застосування тарифів на електроенергію згідно з постановою НКРЕ; щодо утримання доріг загального користування; про реалізацію баштанних культур та інше.
Окрім того, за звітний період районною радою підготовлено 290 ініціативних листів з приводу питань, піднятих депутатами та громадянами району. Практично на всі отримано відповіді, винятком є лише ВАТ ЕК «Херсонобленерго». Керівництво цієї компанії невиправдано зволікає з підписанням договорів оренди на земельні ділянки, які експлуатуються його підрозділами. Питання й досі знаходиться на контролі райради.
За звітний період до районної ради звернулося з різних питань 25 громадян, надійшло 4 письмові звернення. Маємо зростання кількості звернень громадян щодо надання матеріальної допомоги, правового та соціального захисту, забезпечення законності та правопорядку в районі. Люди скаржаться на проблеми з водопостачання, неефективну роботу житлово-комунальних підприємств, нерегулярний рух автобусів, незадовільний стан доріг, порушення екологічної безпеки тощо. Надходили звернення, пропозиції, заяви, скарги стосовно підприємництва, охорони здоров'я, освіти, пенсійного забезпечення та ін.
Усі звернення і скарги розглядались відповідальними працівниками виконавчого апарату, а також надсилались згідно з чинним законодавством України для вирішення порушених у них питань до відповідних органів виконавчої влади та правоохоронних органів.
Протягом року районна рада надсилала до районної державної адміністрації звернення, пропозиції, клопотання депутатів районної ради, узагальнені апаратом пропозиції виборців. Всі вони тим чи іншим чином стосувались покращання соціально-економічного становища в районі.
Проте, як свідчить аналіз реагувань виконавчих органів влади на депутатські запити, пропозиції щодо вирішення питань розбудови регіону так і не були враховані при формуванні цільових програм соціально-економічного розвитку району.
За звітний період особисто мною було ініційовано 15 пропозицій та критичних зауважень. На жаль, далеко не всі рекомендації, вироблені районною радою за пропозиціями та зауваженнями депутатів, знайшли конкретне втілення. Маємо удосконалити цей механізм, він здатний суттєво підвищити ефективність нашої роботи.
Не всі питання вдається розв'язати повністю. Однак саме ці звернення та листи спонукають державні структури і приватні компанії вживати заходи до вирішення проблем. Районна рада й надалі нагадуватиме про місцеві проблеми, порушуватиме клопотання про оперативне вирішення їх, вноситиме пропозиції. Вірю, спільними зусиллями все можна подолати.
РОБОТА ПОСТІЙНИХ КОМІСІЙ І АПАРАТУ РАЙРАДИ
Як голова районної ради, значну увагу приділяю налагодженню та координації діяльності з підготовки і проведення сесій, засідань президії та депутатських комісій. Постійно і ретельно вивчаю кожен проект рішення, зауваження до проектів, які надходять від окремих депутатів та постійних комісій, районної державної адміністрації. До речі, усі зауваження й пропозиції, висловлені на сесіях, засіданнях президії чи комісій (а їх за звітний період було більше 20), детально аналізувалися, систематизувалися апаратом ради та направлялися виконавцям для відповідного реагування. Контроль за цим здійснюється не менш жорсткий, ніж за виконанням рішень сесій та районних програм.
Щодо роботи постійних комісій районної ради, то вони діяли відповідно до Регламенту роботи районної ради V скликання, Положення про постійні комісії районної ради. При розгляді важливих питань беру особисту участь у роботі постійних комісій.
Хочу висловити слова подяки усім без винятку головам постійних комісій районної ради:
з питань планування, бюджету, фінансування та економічного розвитку району — Базю Миколі Володимировичу;
з питань обліку, управління майном, промисловості, будівництва, транспорту, енергетики, зв'язку та захисту інтересів товаровиробників — Бондарчуку Сергію Анастасійовичу;
з питань гуманітарної та соціальної політики, у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів, охорони здоров'я — Омельченку Павлу Олександровичу;
з питань гласності та зв'язків з політичними партіями і громадськими організаціями1- Крюковському Володимиру Миколайовичу;
мандатної, з питань депутатської діяльності та етики, законності і правопорядку — Кучанській Ганні Петрівні;
з питань агропромислового комплексу, земельних ресурсів та соціального розвитку села, екології, охорони навколишнього середовища — Кравчуку Сергію Васильовичу.
Значну частину робочого часу присвячую зустрічам з жителями району, особистим прийомам громадян, виїздам у господарства. Це дає змогу вивчити ситуацію на місцях, виявляти актуальні проблеми громад і конкретних людей та оперативно реагувати на них.
Відчутну допомогу в своїй роботі отримую від діяльності координаційної ради, взаємодії з сільськими,» селищними головами. Протягом минулого року проведено 3 засідання координаційної ради, на яких розглянуто 7 питань.
У забезпеченні ефективної діяльності як районної, так і місцевих рад чільне місце належить виконавчим апаратам. Сьогодні виконавчий апарат районної ради працює професійно. Він надає методичну допомогу постійним комісіям у підготовці документів, моніторить своєчасне і якісне виконання прийнятих районною радою рішень, удосконалює систему контролю, забезпечує гласність та інформаційний супровід діяльності районної ради через районну газету 'Трудова слава» та ВЕБ-сайт районної ради.
ПРО ПЛАНИ І ПЕРСПЕКТИВИ
Чудово усвідомлюю, що зробити і втілити у життя можна тільки частку задуманого. Весь потенціал, вся енергія району працюватимуть у повну силу лише після реформи місцевого самоврядування, тоді, коли не на словах, а на ділі місцеві питання буде вирішувати місцева громада, а функції державні -держава, без будь-яких делегувань їх місцевому самоврядуванню. Ми не повинні просити. Це принизливо. Сподіваюсь, що територіальним громадам нададуть можливість самим заробляти, наповнювати бюджет і вирішувати нагальні проблеми життєдіяльності району і його мешканців.
Розумію всю складність цього завдання, бо із збільшенням повноважень рад зросте й їхня відповідальність. Головним у своїй роботі „ вважаю чітке виконання повноважень голови районної ради з максимальною користю для громади, довіру жителів району до влади, використання її потенціалу для підняття життєвого рівня людей. Вірю в район, його славних трудівників. І роблю все для того, аби люди відчули свою важливість, звільнились від байдужості.
Вважаю, що районна рада спрацювала нормально. Не хвалитимуся ні перед собою, ні перед вами, але те, що зроблено, дає підстави сказати спасибі усім: і депутатському корпусу, і всім службам адміністрації, ради. З Божою допомогою вкрай складний 2009 рік ми прожили без суттєвих потрясінь.
Моя робота і робота районної ради протягом 2009 року була прозорою, зрозумілою і послідовною. Оцінюючи реальну ситуацію в районі, ми бачимо і розуміємо ті проблеми, над вирішенням яких необхідно працювати районній раді, органам місцевого самоврядування на місцях.
Нам, депутатам, немає коли сперечатися і ділити повноваження.
Тільки об'єднавши зусилля на основі взаємної довіри і солідарної відповідальності перед людьми, які висловили довіру владі, за підтримки всієї територіальної громади ми забезпечимо вирішення економічних, соціальних, суспільно-політичних та духовних перетворень.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.007Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |