ІА «Контекст Причорномор'я»
Херсон  >  Моніторинги
Районний бюджет на 2010 рік
14.06.2010 / Газета: Каховська зоря / № 47-48 / Тираж: 8000

В основу затвердженого районного бюджету на 2010 рік були покладені, перш за все, показники плану соціально-економічного розвитку району з урахуванням фінансових можливостей та розрахункових показників Міністерства фінансів України. Тобто частина завдань плану соціально-економічного розвитку району буде реалізована через механізм бюджетного фінансування, в тому числі, з районного бюджету, затвердженого на 2010 рік, та в процесі його виконання.

Обсяг районного бюджету на 2010 рік за доходами і видатками був затверджений в обсязі 104949,3 тис.грн., в тому числі загальний фонд – в сумі 103423,1 тис.грн. та спеціальний — в сумі 1526,2 тис.грн.

Найбільшу питому вагу у формуванні загального фонду районного бюджету посідають трансферти з державного бюджету. В абсолютній сумі вони складають 95349,9 тис. грн., або 92,2 відсотка.

Обсяг власних та закріплених доходів на 2010 рік затверджено в обсязі 8073,2 тисгрн., що на 1523,4 тис.грн., або 23,3 відсотка більше аналогічного показника в 2009 році. У порівнянні з фактичними надходженнями 2009 року запропонований обсяг доходів на 2010 рік зменшено на 3,3 відсотка.

Зазначені доходи передбачається отримати за рахунок 50 відсотків відрахувань податку на доходи фізичних осіб — це 7326,2 тис. грн., 15 відсотків відрахування плати за землю — 525,1 тис. грн., надходження від здачі в оренду комунального майна -193,2 тис. грн. та інших надходжень — 28,7 тис.грн.

Що стосується трансфертів з, державного бюджету, то на 2010 рік передбачаються наступні надходження до районного бюджету: дотація вирівнювання з державного бюджету визначена в обсязі 70286,8 тис.грн., що на 13846,4 тис.грн., або на 24,5, відсотка більше аналогічного показника 2009 року; додаткова дотація з державного бюджету на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів в сумі 564,5 тис.грн. (проти минулого року менше на 160,0 тис.грн., або 22,1%); цільова субвенція з державного бюджету на здійснення програм соціального захисту населення в сумі 24498,7 тисгрн. (проти минулого року більше на 9132,7 тис.грн., або 59,4%).

Спеціальний фонд районного бюджету на 2010 рік обрахований за доходами та видатками в обсязі 1526,2 тис.грн. і складається з власних надходжень бюджетних установ — 823,1 тис. грн., а також субвенції з державного бюджету на соціальний захист населення (на надання пільг та субсидій населенню на оплату енергоносіїв та інших житлово-комунальних послуг) в сумі 703,1 тис.грн.

Загальний обсяг видатків, включених до районного бюджету на 2010 рік, враховуючи принцип збалансованості та положення Бюджетного кодексу України, відповідає його доходній частині.

Враховуючи, що на відміну від минулих років в районному бюджеті відсутній резерв нерозподілених видатків, то фінансового ресурсу для збільшення видатків по окремих галузях практично не було.

Крім того, по таких галузях, як соціальний захист та соціальне забезпечення, фізкультура і спорт, обсяги видатків, визначені за формульним методом, не покривали навіть потребу в коштах на ' заробітну плату та енергоносії. Тому додаткова дотація була спрямована в першу чергу на забезпечення захищених статей бюджету.

Окремі питання соціальної спрямованості районного бюджету відображені по відповідних галузях.

Утримання органів місцевого самоврядування

На утримання районної ради видатки на 2010 рік визначені в обсязі 802,3 тис.грн., в тому числі загальний фонд — 737,6 тис.грн. та спеціальний — 64,7 тис. грн. Питома вага видатків на утримання районної ради в загальному обсязі районного бюджету складає 0,7%.

Зазначений обсяг не покриває потребу установи в проведенні поточних видатків в обсязі 94,0 тис.грн., в тому числі на висвітлення її діяльності в пресі в сумі 25,0 тисгрн.

На утримання місцевої пожежної охорони затверджені видатки в обсязі 66,2 тис.грн., з них видатки на оплату праці — 62,2 тис.грн. Зазначений обсяг розрахований тільки на перше півріччя та з урахуванням мінімальних витрат. Додаткова потреба в коштах на утримання установи складає 79,9 тис.грн.

Найбільш об'ємними за обсягами видатків в районному бюджеті є три галузі — це освіта, охорона здоров'я та соціальний захист населення.

Освіта

З районного бюджету фінансується 28 загальноосвітніх шкіл району та інші установи, підвідомчі районному відділу освіти, а також прийомні сім'ї, які фінансуються через управління праці та соціального захисту населення.

На утримання закладів освіти в бюджеті затверджені видатки в обсязі 27942,1 тис.грн. (в 2009 році по бюджету було затверджено 22735,8 тис.грн.), в тому числі загальний фонд — 27668,4 тис.грн. ( 2009 рік по бюджету -22662,1 тис.грн.), спеціальний фонд — 273,7 тис. грн. З них видатки, які будуть профінансовані за рахунок цільової субвенції на утримання прийомних сімей, складуть 130,2 тис.грн.

Таким чином, безпосередньо на утримання закладів освіти видатки з загального фонду районного бюджету складуть 27538,2 тисгрн. З них загальноосвітні школи передбачається в 2010 році профінансувати на суму 25942,9 тис.грн., що складе 94,2% в загальному обсязі видатків на утримання закладів освіти.

У порівнянні з проведеними видатками у 2009 році (23384,2 тис.грн.) видатки на 2010 рік збільшено на 17,8 відсотка.

По структурі витрат по галузі „Освіта» 23228,7 тис. грн., або 84,3 відсотка, передбачається направити на оплату праці з нарахуваннями. Порівнянно з касовими видатками 2009 року зростання в поточному році планується на. рівні 22,2 відсотка.

Слід зазначити, що в бюджеті передбачені видатки на виплату щорічної винагороди педагогічним працівникам в розмірі 56 відсотків місячного фонду оплати праці в сумі 249,0 тис.грн. та матеріальної допомоги на оздоровлення при наданні їм відпустки на загальну суму 443,2 тисгрн.

В бюджеті передбачені видатки на харчування дітей-сиріт, дітей з малозабезпечених сімей, учнів 1-4 класів та харчування учнів у таборах з денним перебуванням на базі загальноосвітніх навчальних закладів. Обсяг коштів складає 1396,2 тис. грн. Вартість харчування 1 дитино-дня заплановано на рівні 6,65 грн. та 7,90 грн. в залежності від вікової категорії учнів. Для харчування дітей в таборах вартість одного дитино-дня запланована на рівні 12,14 коп.

На виплату одноразової допомоги дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, яким у 2010 році виповниться 18 років, передбачені кошти в сумі 20,7 тис. грн.

Передбачені також видатки в сумі 799,0 тис. грн. на закупівлю 765 тонн вугілля для опалення шкіл та дров відповідно до потреби на опалювальний сезон. Інші енергоносії також заплановані в повному обсязі.

На проведення видатків капітального спрямування в школах в бюджет включено видатки в сумі 331,0 тис.грн., тому числі 87,5 тис.грн. на забезпечення 25 загальноосвітніх навчальних закладів сучасними холодильниками.

На виготовлення проекту газифікації Кам'янської школи передбачені видатки в обсязі 30,0 тис.грн.

На проведення капітального ремонту передбачені кошти в обсязі 213,5 тис.грн., в тому числі на проведення капітального ремонту системи опалення в Семенівському навчальному комплексі на загальну суму 71,0 тис.грн., на капітальний ремонт системи опалення в спортивній залі, харчоблоці та рекреаціях, а також електропроводки в Костогризівській школі на загальну суму 142,5 тис.грн.

Охорона здоров'я

Видатки на охорону здоров'я на 2010 рік передбачені в сумі 29920,3 тис. грн. ( в 2009 році по бюджету 22905,0 тис.грн.), у тому числі по загальному фонду — 29490,7 тис.грн. ( 2009 рік по бюджету — 22566,7 тис.грн.) та по спеціальному — в сумі 429,6 тис.грн.

На утримання районної лікарні обсяги видатків з загального фонду районного бюджету на 2010 рік складають 29319,7 тис.грн., що проти проведених видатків минулого року більше на 31,5 відсотка.

Видатки на медикаменти та придбання продуктів харчування для хворих при стаціонарному лікуванні передбачені відповідно в обсязі 1263,1 тис.грн. та 777,1 тис.грн. При цьому норми витрат на 1 ліжко-день по медикаментах відповідно будуть складати 13,88 грн. проти 10,30 грн., які фактично мали місце у 2009 році, і по харчуванню 8,18 грн.проти 7,52 грн., зафіксованих у 2009 році.

Видатки на енергоносії передбачені в обсязі 2291,1 тис.грн., проти 2021,8 тис. грн., що були здійснені у 2009 році (більше на 13,3%).

На капітальні видатки передбачені кошти в обсязі 1454,8 тис. грн., з яких на придбання предметів довгострокового користування планується спрямувати 728,2 тис.грн. Значна частина цих коштів буде направлена на облаштування клінічної лабораторії та придбання відповідного медичного обладнання.

На проведення капітального ремонту передбачені кошти в сумі 726,6 тис.грн., з них 172,6 тис.грн. — на виготовлення проектно-кошторисної документації капітального ремонту будівлі дитячої поліклініки, 124,1 тис.грн. — на проведення робіт по капітальному ремонту покрівлі будівлі поліклініки, 73,7 тис.грн. — на проведення таких же робіт в будівлі клубу. Передбачені видатки в сумі 36,8 тис.грн. на проведення ремонту ліфтів, а також 299,0 тис.грн. — на проведення капітального ремонту Третього поверху терапевтичного корпусу.

Окремо слід зазначити, що бюджетом міста Каховка до районного бюджету проведена переадресація витрат у зв'язку з відсутністю мережі на медичне обслуговування населення міста у вигляді дотації вирівнювання в сумі 18667,7 тис.грн. В загальному обсязі видатків на утримання лікарні вони складають 63,7 %.

При визначенні обсягу видатків на охорону здоров'я враховано додаткові кошти на реалізацію постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2007 року №680 „Про збільшення норм грошових витрат на харчування та медикаменти в лікувально-профілактичних закладах ветеранів війни».

Слід зазначити, що за рахунок районного бюджету фінансуються видатки по наданню стоматологічної допомоги пільговій категорії жителям міста та району. На 2010 рік на зубопротезування пільгової категорії населення включені видатки в обсязі 96,0 грн. та на лікування дітей — 75,0 тис.грн.

Фізкультура і спорт

На проведення заходів з фізкультури і спорту та утримання двох спортивних шкіл в районному бюджеті на 2010 рік передбачені кошти в сумі 452,1 тис.грн. Зазначених коштів також недостатньо передбачено по цій галузі. Так, на проведення заходів з фізкультури та спорту запит був представлений на суму 91,5 тис.грн., в бюджеті передбачено 37,2 тис.грн. На дитячо-юнацьку спортивну школу „Колос» включені видатки в сумі 282,6 тис. грн. при потребі 301,1 тис.грн. та на спортивну школу відділу освіти кошти враховані в обсязі 132,3 тис.грн. при потребі 157,1 тис.грн.

Міжбюджетні відносини з бюджетами сільських та селищної рад

Взаємовідносини районного, селищного та сільських бюджетів включають передачу відповідних трансфертів, а саме: дотації вирівнювання з районного бюджету та інших додаткових трансфертів.

Обсяги міжбюджетних трансфертів у взаємовідносинах районного бюджету, селищної та сільських рад, як і у попередні роки, ґрунтувалися на формульних підходах на основі норм Бюджетного кодексу України та удосконалення принципів визначення розрахункових показників доходів та видатків окремо по галузях.

Дотація вирівнювання сільським та селищній радам на 2010 рік обрахована в обсязі 16457,4 тис,грн., що проти рівня 2009 року більше на 14,5 відсотка. ~*

Зростання дотації мають всі сільські та Любимівська селищна ради. Виняток складає Розолюксембурзька та Чорноморівська сільські ради, по яких має місце зменшення обсягу дотації вирівнювання проти рівня 2009 року.

Крім того, з районного бюджету Любимівській селищній раді та 18 сільським радам будуть передані до загального фонду додаткові трансферти, а саме: додаткова дотація на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів в сумі 221,1 тис.грн.

Соціальний захист населення

Видатки на соціальний захист населення за рахунок цільових субвенцій з загального фонду державного бюджету визначені в обсязі 24368,4 тис. грн. проти 15208,1 тис.грн., визначених аналогічними показниками у 2009 році (зростання на 60,2%). Крім того, зі спеціального фонду державного бюджету на зазначені цілі передбачено для району 703,1 тис.грн.

Через місцеві бюджети будуть здійснюватися виплати допомоги сім'ям з дітьми, житлові субсидії та відшкодовуються витрати окремим підприємствам по наданню пільг відповідним категоріям населення.

На проїзд у приміському транспорті пільгової категорії населення видатки на 2010 рік передбачені в обсязі 757,1 тис. грн., що менше аналогічного показника минулого року на 60 відсотків. При цьому за 2009 рік залишився непогашеним борг в сумі 256,3 тис.грн. через недофінансування з державного бюджету.

На утримання територіального центру по догляду за одинокими громадянами похилого — віку передбачені кошти в сумі 1000,5 тисгрн.

На утримання створеного в районі центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді в бюджеті на 2010 рік передбачені кошти в сумі 120,3 тис.грн. та на проведення заходів державними органами у справах молоді — 40,1 тис.грн. Слід зазначити, що на фінансування зазначеної установи та заходів коштів недостатньо, позаяк норматив, обрахований Міністерством фінансів України, не відповідає мінімальній реальній потребі. .

Лише на утримання центру соціальних служб додатково необхідно вишукувати 45,1 тис.грн.

На проведення заходів державними органами у справах молоді до бюджету включені видатки в обсязі 40,1 тис.грн. при потребі 59,6 тис.грн.

Культура і мистецтво

На утримання закладів культури в районному бюджеті передбачені видатки в обсязі 2837,4 тис. грн., в тому числі з загального фонду — 2800,3 тис.грн. та спеціального — 37,1 тис. грн. В зв'язку зі зміною в мережі показники 2009 та 2010 року не є співвставними.

Проблемні питання районного бюджету

на 2010 рік

Затверджений райони їй бюджет на 2010 рік не забезпечив реалізацію всіх показників плану соціально-економічного розвитку району в частині фінансування в поточному році бюджетних установ та районних програм в різних галузях бюджетної сфери. Частина проблем вирішена шляхом внесення змін до затвердженого бюджету за рахунок розподілу залишків вільних коштів на початок 2010 рок

Автор: Надія ТАТУНОВА, начальник фінансового управління Каховської районної державної адміністрації


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.019
Перейти на повну версію сайту