Ми вже писали про певні види медичних обстежень, які з 1 липня почали безкоштовно робити в медичних закладах Херсонщини (№ 25 «Обстежуватимемося безкоштовно, але на за бажанням). Як і передбачали в обласному управлінні охорони здоров’я, процес розпочався не без проблем…
До нашої редакції звернулася мешканка Херсона, студентка Ірина. Саме 1 липня вона прийшла на прийом до ортопеда зі скаргами на біль у спині. Лікар виписав дівчині направлення на рентген двох відділів хребта.
- У рентгенкабінеті мені зробили знімок і сказали, що я повинна сплатити до каси 60 гривень, — розповіла Ірина. — На моє запитання про введення безкоштовних обстежень, до переліку яких входить і рентгенографія, сестричка відповіла, що нічого про це не знає. Я звернулася до завідуючої поліклінікою, яка про це нововведення знала, але, з явним роздратуванням, відповіла, що вони ще не отримали відповідного наказу. Коли я розмовляла з завідуючою, до її кабінету зайшла лікар, як я зрозуміла, яка проводить ультразвукові дослідження. Почувши нашу розмову , вона сказала, що також прийшла з цього приводу. Її пацієнти запитували про безкоштовне УЗД, а вона, схоже, не знала, що відповісти. Не знаю, чим закінчилася їхня розмова, але після моїх наполягань і дзвінка завідуючої до рентгенівського відділення, мені знімки віддали безкоштовно.
Ще один наш читач розповів, що 2 липня звернувся до травмпункту з гострим болем у коліні. Його також направили на УЗД колінного суглоба. В кабінеті, номер якого був вказаний на направленні, йому порадили звернутися до платного кабінету, мовляв, там апарат кращий.
- Про введення безкоштовного УЗД за направленням я знав, — каже Володимир, — тому відразу зателефонував до обласного управління охорони здоров’я. Мені порадили зв’язатися з начмедом лікарні й дали його телефон. Але о 16.30 там вже ніхто трубку не підняв. Що мені залишалося? нога ж болить, без палиці ходити не можу… Пішов до платного кабінету. Там мене записали на обстеження на ранок 3 липня. Коли вранці прийшов, УЗД зробили і за гроші навіть не згадали, що мене дуже здивувало.
З ранку понеділка 5 липня кореспондент «Маркет +» відвідала одну із херсонських міських поліклінік. У людей, які стояли в черзі до кабінету забору крові, поцікавилася, чи платили вони за аналіз. У відповідь почула: «Ні, за направленням лікаря платити не треба». Що ж, схоже, процес пішов.
Щоправда, все ж таки не так гладко, як хотілося б. Напевно, у рентгенівському кабінеті бланк про благодійний внесок отримала не лише наша читачка Ірина. І скоріш за все, далеко не всі пацієнти пішли її шляхом, а попрямували до каси.
Не побачили ми в жодному медичному закладі Херсона й інформаційних стендів з телефонами «гарячої лінії», яка також мала б запрацювати з 1 липня. Тож, чи дійсно розпорядження голови облдержадміністрації про безкоштовні обстеження набуло чинності з 1 липня? І чому, як з’ясувалося, не всі медики про це знають? З цими запитаннями ми звернулися до заступника начальника обласного управління охорони здоров’я Андрія Пасіки.
- Наказ відповідний є , — запевнив Андрій Володимирович, — і розпорядження в силі. До речі, в районах області його виконання проходить майже без ексцесів. У Херсоні — ситуація дещо складніша. Я сам зараз сиджу на телефоні і приймаю дзвінки від пацієнтів. Питання намагаємося вирішувати оперативно. Ось, приміром, прийшов інвалід війни і поскаржився, що його дружині не хочуть безкоштовно зробити мамографію. І хоча цей вид діагностики до переліку безкоштовних не входить, враховуючи статус чоловіка, йому пішли назустріч. Ми передбачали, що проблеми будуть. Адже вони характерні для будь-якого починання. Та треба сказати, що дзвінків не дуже багато, очікували більше.
Основна проблема на сьогодні в тому, що медичні заклади вчасно не отримали матеріалів і реактивів, необхідних для проведення тієї, чи іншої діагностики. Причина — тендерна процедура. Адже, як відомо, тендер — це завжди затягування термінів. У даному випадку безкоштовні обстеження розпочали з 1 числа, а тендер призначений лише на 19 липня. Тож, все необхідне у медиків з’явиться не раніше, ніж на кінець місяця.
- Незважаючи на ці перешкоди, платити за шість основних видів діагностики люди не будуть, — каже Андрій Пасіка. — Відповідне розпорядження і накази в понеділок 5 липня на оперативному засіданні отримали керівники всіх медичних закладів області та обласного центру. Як свідчать дзвінки, які ми отримували, найчастіше проблеми виникають на етапі пацієнт — реєстратура. В такому випадку раджу відразу звертатися до керівника закладу – чи то завідуючого поліклінікою, чи то головного лікаря лікарні.
На запитання щодо номерів «гарячої лінії», за якими можна звернутися у разі проблеми, заступник начальника управління охорони здоров’я відповів, що цю ситуацію він візьме під особистий контроль і вже найближчими днями вони з’являться на стендах у медичних закладах. А поки що Андрій Пасіка запропонував з усіх незрозумілих питань у робочий час телефонувати до обласного управління охорони за телефонами 42-03-58, 26-47-42, 22-57-90 та до міського управління — 35-21-12, 35-35-16.
Якщо проблеми виникнуть поза робочим часом, можна звернутися до обласного територіального центру екстреної медичної допомоги за телефоном 42-26-28. Там цілодобово чергують фахівці, які також можуть надати необхідну консультацію, чи інформацію.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.013Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |