ІА «Контекст Причорномор'я»
Херсон  >  Моніторинги
Що буде з навігацією…
22.07.2010 / Газета: Акценти / № 29 / Тираж: 5000

Перевезення пасажирів на дачн ділянки цього року для херсонціЕ розпочалося ще 3 квітня, потім у зв'язку з купою непорозумінь вонк двічі переривалися. І от два тижні тому по місту знову поповзли чутки, що ось-ось і перевезення знову припиниться. Стурбовані дачники телефонували до редакції і скаржилися на те, що не можуть самостійно знайти відповідь на питання: чи триватимуть перевезення й надалі, чи вирощений з таким трудом урожай може залишитися на тому березі Дніпра. Ми вирушили шукати відповідь. Телефонний апарат, номер... гудки виклику... і тиша... — Альо, довідкова Річпорту? На жаль, слухавку і там беруть, вочевидь, дуже рідко...

Після безлічі дзвінків, вдалося з'ясувати, що Микола Філій, який був директором херсонського ДП «Адміністрація річкових портів» (ДП «АРП»), вже більше не займає цієї посади, а отже і не може коментувати ситуацію...

Новий начальник, як повідомили за одним з численних телефонних номерів, що мені довелося нескінченно набирати: «Ще не в курсі усіх справ, а тому також не зможе дати коментар».

Врешті-решт мені вдалося «здобути» приз — у мене є номер телефону начальника Миколаївського ДП «АРП» Володимира Чеса, який на даний момент знаходився у Херсоні, і який, начебто, може дати пояснення щодо подальшого руху пароплавів на дачні ділянки.

Ура!., та рано я зраділа, виявилось, що для того, аби отримати його коментар, треба направити заявку начальнику київського ДП «АРП» Анатолію Хмелю з проханням про дозвіл на зустріч і коментар!!!.

Отак бюрократична чиновницька машина не дає змогу споживачу дізнатися про те, що його цікавить.

Довелося вкотре починати все з початку.

Телефонний апарат, номер... гудки виклику...

Не пам'ятаю точно з якого разу, але мені все ж вдалося поспілкуватися з начальником міського управління транспорту та зв'язку виконкому Херсонської міської ради Олексієм Жакуном.

- В этом году перевозки пассажиров на дачные участки осуществляют 12-13 теплоходов приблизительно по7-9 направлениями по размещению дачных кооперативов, -пояснив пан Жакун. Напрями перевезення залишились ті ж самі, що й у минулому році, а от кількість теплоходів зменшилась. Чому?

- На сегодняшний момент из городского бюджета, — відповідає на питання Олексій Жакун, -деньги не выделялись на погашения льготных перевозок речным транспортом. Перевозчики получают субвенцию из общетранспортного бюджета. Если в прошлом году была принята соответственная программа в нашем городе, которая выделяла «Администрации речных портов» деньги, то в этом году, к сожалению, — нет. Городской бюджет не компенсирует затраты перевозок льготников на дачи».

А як відомо, у нашій державі з бюджетом завжди туго, а тому витрати на річковий транспорт виключно обмежені — набагато легше забезпечувати меншу кількість теплоходів. Пільговики — тягар для держави!? Більшу частину тих, кого перевозять на дачні ділянки — це пільговики, їх 90%, живими грошима за поїздки сплачує лише 10% пасажирів. І тому безкоштовні перевезення, кількість яких обмежена кількістю грошей — здійснюються у вівторок та середу, а у вихідні дні перевезення — платні, відповідно до тарифів ДП «АРП».

- Это связано с тем, — пояснює Олексій Жакун, — что той субвенции, которая распределяется на компенсацию и объем пассажиров, недостаточно». Тобто фактично лишень пільговики їздять на дачі, а це не є дуже вигідним для держави, що виділяє на них кошти.

Щодо самих пільг Олексій Леонідович зазначив: «В соответствии с государственным бюджетом на 2010 год государством забивается определенная сумма на компенсацию проезда нашим льготникам. К льготникам относятся все граждане, которые в соответствии с действующим законодательством имеют право на бесплатный проезд. К ним относятся инвалиды, ветераны войны, дети войны, (порядка 27-28 категорий граждан)».

Цікавим є питання щодо державного боргу підприємству «АРП». Однією з умов якісного проведення навігації є погашення заборгованості державного бюджету за перевезення річковим транспортом пільгових категорій громадян. Так у 2009 році, за деякими даними, він склав близько 136 тис. грн. В цілому, як зазначив пан Жакун, для забезпечення пільговикам безкоштовних перевезень на дачні садиби потрібно 3,5-4 млн. грн., а це не маленькі гроші. «Да, долг был, — не заперечував Олексій Леонідович, — но на сегодняшний момент, насколько мне известно, он частично погашен».

На даний момент ситуація така, що безкоштовними послугами катерів користуються більше пільговиків, ніж, це передбачалося державним бюджетом, і на жаль, через зміну графіка перевезень та зміну суботи-неділі на -платні дні, кількість пасажирів зменшилась. Така вже цінова політика нашої держави. А що стосується дострокового припинення навігації, то про це поки мова не ведеться, але, минулорічна історія — припинення перевезень пільговиків у вересні місяці, може повторитися знову...

Автор: Олеся Товсточуб


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.047
Перейти на повну версію сайту