Турбота нашої держави, кількох останніх Урядів та президентів призвели до того, що більшість підприємств, що працюють для людей — стали приватними, не є виключенням з цього списку і підприємство «Херсонобленерго». Мабуть важко знайти хоч одну людину, яка б не згадувала цю установу «не злим — тихим словом». Не дай Боже, щось станеться з електрикою — фахівців цієї служби не догукаєшся, і не дочекаєшся. Я вже не кажу про те, що довести щось цьому монополістові дуже й дуже важко, особливо коли це стосується оплати по виставлених рахунках.
Історія про яку піде мова, не є банальним виключенням з правила, що дуже й дуже прикро.
Кілька місяців мешканці багатоквартирних житлових будинків — ОСББ по вул. 49 Гвардійської Херсонської дивізії, 35,45 та Покришева, 14-А змушені ходити на верхні поверхи будинків пішки та у темряві — у них відімкнули електрику, і зовсім не тому, що вони за неї не платили.
Відповідно до договорів між ОСББ та ВАТ «Херсонобленерго», в особі «Херсонських міських електричних мереж», електроенергія, що постачалася, використовувалася споживачами для забезпечення роботи ліфтів та освітлення під'їздів, горищ, підвалів тощо.
Якщо гроші оплачено, то чому ж сталося відключення?
Причина в тому, що надавач послуг — «Обленерго» не тільки змушував споживачів відшкодовувати непередбачені умовами договорів втрати електроенергії у внутрішньобудинкових мережах, а й змушував оплачувати рахунки, суми в яких перевищували нараховані кошти за фактично спожиту електроенергію.
Відмова оплачувати нав'язані монополістом кошти призвела до того, що там просто припинили електропостачання.
Ось таке свавілля. І це стосується юридичної особи. А що вже говорити про фізичних осіб — бабусь та дідусів до яких, як «монголо-татарське іго» влітають перевіряючі зі словами: «Ви крадете електрику — ми вас відключаємо!», чим порушують всі чувані і не чувані норми поведінки та проведення контрольного зняття показників з лічильника.
Що ж стосується ситуації, про яку ми розповідали вище, то цими діями працівників «Обленерго» зацікавилися у Херсонському обласному відділенні Антимонопольного комітету України і порушили справу «за ознаками зловживання монопольним становищем у вигляді повної відмови від реалізації товару за відсутності альтернативних джерел придбання».
Голова територіального відділення АМКУ Тетяна Мануйленко зазначає: «Беззаперечним є той факт, що тільки в умовах конкуренції споживач має можливість вибору найкращого постачальника послуги чи продавця товару. Найкращого — за умовами надання послуги, за ціною, умовами сервісного обслуговування тощо. За умов же природної монополії, у монополіста завжди є спокуса монопольних зловживань і споживачі змушені погоджуватися з запропонованими монополістом умовами, навіть неприйнятними для них. Хто ж не погоджується — залишається без послуги. За результатами розгляду справи відділенням буде прийнято рішення та застосовано штрафні санкції. їх розмір залежатиме від поведінки порушника. Вагомим критерієм при цьому буде той факт, чи визнає товариство порушення та чи готове буде до співпраці з відділенням, а саме — поновити енергопостачання».
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.012Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |