Минулого тижня в Управлінні житлового господарства м. Херсона відбулася робоча нарада, на якій розглядався «Порядок заповнення та оформлення документів на приватизацію житлових приміщень у гуртожитках». Виконуючий обов'язки начальника відділу приватизації житла фонду комунального майна Андрій Щербіна розповів про основні пункти приватизації житла у гуртожитках.
Але перед самою приватизацією Управлінням житлового господарства Херсонської міської ради проводиться інвентаризація житлових приміщень у гуртожитках («перелік усього того, що є в наявності»). Питання про надання громадянам житла у гуртожитках розглядаються на засіданні міської громадської комісії на підставі клопотань підприємств, організацій, установ міста, де працюють громадяни, у разі якщо вони потребують поліпшення житлових умов, якщо гуртожиток є єдиним місцем проживання зазначених осіб. Наступним етапом приватизації стане саме приватизація (оформлення усіх потрібних документів для передачі державного майна у приватне розпорядження).
Наказом Фонду комунального майна від 15.07.2010 № 112 були затверджені відповідні бланки документів, потрібні для приватизації. Особливу увагу Андрій Щербіна привернув до необхідних довідок: «Сейчас у нас общежития делятся на две категории — коридорного и блочного (секционного) типа, поэтому мы сделали две справки: «Довідка про склад сім'ї наймача, що мешкає у жилому приміщенні, кімнаті та у гуртожитку» — это касается коридорного типа (заполняется ФИО, семейные отношения, дата рождения и № комнаты, которую занимает наниматель вместе с членами его семьи на условиях найма, так же обязательно указываются условия найма); «Довідка про склад сім'ї на жилих площах» — для общежитий блочного типа, с указанием квадратуры площади, № секции, № комнаты, квадратуры подсобных помещений (встроенных шкафов, кладовок)».
Фондом комунального майна вже було розроблено та затверджено перелік документів, що є правовою основою для приватизації:
- заява на ім'я голови Фонду від наймача щодо приватизації державного житлового фонду;
- письмова угода усіх повнолітніх членів родини, які постійно проживають у гуртожитку або тимчасово відсутні;
- згода на приватизацію дітей 14-18 років (+ додатково батьками пишеться довідка, що затверджується нотаріально);
- довідка про склад сім'ї;
- довідка від ВАТ «Ощадбанк» про те, що не використано житлові чеки (приватизаційні папери, які одержували всі громадяни України і використовуються при приватизації державного житлового фонду);
- довідка за місяць, що минув, з місця проживання, яка буде підтверджувати, що громадянин ще не брав участь у приватизації (бо в «Ощадбанку» немає всієї інформації щодо усіх громадян та їх участі у приватизації);
- копії паспортів та документів, що підтверджують родинні стосунки;
- договір найма (треба звертатися до відділу по обліку та розподілу житлової площі Виконкому з проханням видати договір найма на конкретну площу з урахуванням квадратури).
Проблематичними являються лише ті ситуації, коли громадяни, які проживають у гуртожитках не мають навіть прописки, або коли у довідках не зазначено номер кімнати, у якій проживають громадяни. Але Андрій Миколайович обіцяє, що усі питання будуть вирішуватися: «Мы совместно как с управлением коммунального хозяйства, так и с отделом по учету и распределению жилищной площади будем решать все вопросы поэтапно по мере того, как будут приходить заявления граждан. У нас на сегодняшний день есть несколько заявлений от граждан, мы их сейчас обрабатываем, готовим документы. Когда какие-то нюансы возникают, мы их стараемся решить. Но можно сказать, что старт начат!».
Процес приватизації вже пішов, і прогнозується, що він триватиме приблизно два роки. Його термін залежить ще й від зацікавленості громадян у цьому питанні: чим швидше будуть оформлюватися документи, тим швидше процес закінчиться.
На сьогоднішній момент на розгляд Фонду подано 5 повних комплектів з потрібними документами.
Нагадаємо, під приватизацію підпадають жилі приміщення, а коридор, ванна кімната, туалетна кімната, кухня — місця загального користування — залишаються у спільному користуванні і приватизації не підлягають.
Конкретніше про приватизацію Андрій Щербіна розповідає: «Допустим, гражданин А. обращается в Исполком в соответствующий отдел (обліку та розподілу житлової площі) с заявлением: «прошу заключить со мной договор найма на жилое помещение в общежитии № 35, которое я занимаю с такого-то по такое-то время» (у нас по законодательству имеют право на приватизацию гражданин/его семья, которые прожили в общежитии не менее 5 лет. «Это заявление рассматривается на заседании жилищной комиссии, протокол которого утверждается К решением исполнительного комитета. И гражданин, когда берет «витяг» с протокола, приходит к нам вместе с заявлением и оправкой о составе семьи. По сути, начинается передприватизационная процедура». Така процедура узаконює проживання на даній площі. Було зазначено один із конкретних випадків, що на даному етапі розглядається відповідними державними органами. Громадянка Т. подала заяву на приватизацію у гуртожитку трьох кімнат, дві з яких знаходяться поруч, а третя в іншій частині блоку. Одну з кімнат самовільно перетворено на кухню, що є порушенням, адже на сьогодні місце проживання ще не її приватна власність. Тому для приватизації приміщення пані Т. має прибрати внесені зміни у вищезазначену кімнату, що гальмує процес приватизації.
Цей випадок є яскравим прикладом та навіть порадою для тих, хто переробив приміщення для проживання у гуртожитку і прагне приватизувати об'єкт.
І саме в цей момент представників преси було випроваджено, для продовження закритої робочої наради без зайвих вух. Причину такого повороту подій пояснив начальник управління житлового господарства Сергій Пінькас: «У нас не пресс-конференция, а рабочее совещание двух структурных подразделений горисполкома».
Представникам ЗМІ міста пояснили, що була домовленість лише з прес-центром Міськвиконкому). А всі інші журналісти виявились «непрошеними гостями» (можливо вже прийнято такий нечуваний новий Закон, який ділить журналістів на тих, що працюють у «правильних ЗМІ», і мають право відвідувати подібні заходи та тих, що працюють у «неправильних ЗМІ», і не мають такого права?). Що ж таке таємне обговорювали працівники управління житлового господарства? Наш інформаційний голод так і не втамували. Як не відповіли і на запитання: «Яким чином до нашої редакції на поштову електронну скриньку потрапило запрошення на цю зустріч», до речі, так само як і до редакцій інших ЗМІ, представників яких також попросили покинути приміщення для продовження наради?
Взагалі-то, такою поведінкою працівниками виконавчих служб було порушено норму статті 6 «Державна інформаційна політика», етапі 9 «Право на інформацію» та 10 «Гарантії права на інформацію» Закону України «Про інформацію».
Друга частина наради була «закритою», а те, про що там говорили, виявилося для працівників ЗМІ, які й повинні інформувати громадськість про діяльність влади, недоступним...
Таке дострокове завершення наради для широкого загалу — є наглядним варіантом демонстрації того, як «відкрито» працюють органи місцевого самоврядування під керівництвом поки що чинного міського голови Володимира Сальдо.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.013Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |