Через чотири дні шкільний дзвоник сповістить про початок нового 2010-2011 навчального року .
За традицією «ВО» звернувся до начальника відділу освіти райдержадміністрації Людмили НАЗАРЕНКО окреслити основні напрямки та інновації, які будуть пріоритетними для колективів навчальних закладів.
Розмовляючи про плани на майбутнє, Людмила Миколаївна підсумувала досягнуте за три роки. Перспективні завдання завжди базуються на досягнутому,
Відзначу, за понад три роки освітяни району можуть із впевненістю сказати, що звітувати є про що. З приходом на посаду головного педагога району, Людмила Назаренко розпочала впроваджувати нові програми в навчальних закладах: особливо ефективними виявилися напрямки з громадянської освіти. Вони об'єднали школу, громадськість, батьків й стали фундаментом для всіх учасників виховного процесу. А сама школа тепер постійно бере участь в районних та міських святах: Дні міста, Дні учителя; районних заходах щодо увічнення пам'яті жертв Голодомору «Свіча пам'яті», Всеукраїнської акції «Людяність у нелюдяний час»; відзначенні річниці визволення району від німецьких загарбників; фестивалях дитячої та юнацької творчості «Таврійський барвограй» та обдарованих дітей «Твій слід на землі», краєзнавчих конференціях; відзначенні 65-ї річниці Великої Перемоги.
Але наша розмова — про перспективу.
- 3 чого починається школа?
- З шкільного подвір'я, з урочиртості на ньому, з першого дзвоника, з посмішки вчителя, з привітання однокласників, з яскравої барвистості безлічі квітів. І з першого уроку.
- А для вчителя?
- Із зустрічі з учнями.
- Напевно, з ознайомлення з новими завданнями, вимогами, методиками?
- Завдання перед педагогом одне: надавати учням якісні освітні послуги...
- Благородна справа — навчання й виховання підростаючого покоління — офіційно чи то формально, звучить, як надання освітніх послуг?!
-Так, це основна вимога навчальних закладів.
- Людмило Миколаївно, концепція надання якісних освітніх послуг відділом освіти щороку змінюється, виносяться пріоритети. Будь ласка, назвіть цьогорічні.
- Аналіз діяльності відділу освіти, керівників навчальних закладів окреслив ряд проблем, які суттєво впливають на якість розвитку освіти в районі. Тут же не будемо забувати й про соціально-педагогічну захищеність учасників навчально-виховного процесу. Значить, ці нові завдання необхідно здійснити у поточному навчальному році.
Суто у навчально-методичному напрямку сучасний рівень вимагає більш якісно застосовувати інформаційно-комунікаційні технології в системі викладання предметів.
В шкільній освіті стартував методичний проект «Урок XXI століття», тому й педагогічні колективи повинні плідно працювати над реалізацією вище названого проекту.
Також буде новина як для вчителів, так і для учнів — впровадимо конкурс «Учень року».
- Людмило Миколаївно, пам'ятаєте, як ще в радянській Україні було оголошено про обов'язкову середню освіту? І учні після 8-ми класів, які б успіхи не мали в навчанні і які не продовжували навчання в ПТУ, повинні були йти в 9-ий клас. Тобто, отримати середню освіту. А нині якось втрачено авторитет саме повної середньої освіти...
- Якраз ми й ставимо питання в цьому році так: підвищити відповідальність керівників шкіл І-ІІІ ступенів, учителів-предметників, класних керівників 8-9 класів щодо створення мотиваційних умов продовження навчання.
І сприятиме тут, напевно, запровадження моніторингу ефективності діяльності шкіл з допомогою автоматизованої інформаційної системи «Рейтинг». І відділ освіти працюватиме над розширенням сфери здійснення експериментальної, науково-дослідної роботи вчителів, їх творчих груп.
- Спілкуючись з учнями, впало в око, що діти, підлітки стали якось агресивніше налаштовані на життя. Не хочуть зважати й поважати дорослих, не вміють слухати їх, не чемні: зникають надбання суто культурно-етичного характеру. Зрозуміло, ніхто не хоче підростаючу молодь поставити в умови військової служби, але ж і вільність з нахабством не можна об'єднувати, пояснюючи, що часи тоталітарні минули, тобто, нині ера вільних, не регламентованих правилами, дій.
- Основне завдання педагогічної діяльності, повторюсь, надання якісних освітніх послуг. Це не тільки навчання чи вивчення предмета, а й виховання. «Извечная» тема для диспутів, суперечок поколінь, нерозв'язаних питань: «батьки — діти».
Щодо виховання, як дітей, так і підлітків, то життя, так би мовити, за умов пом'якшення моральності не сприяє молодим людям в становленні й сприйнятті етичних норм. Тим більше, що так склалося в суспільстві, що діти в умовах вольності моралі виробляють собі й іншу норму поведінки. А це не сприяє правильному формуванню психіки дитини. Звідси правопорушення, неадекватна поведінка.
Навчальні заклади повинні реагувати на це. Насамперед, на розвиток учнівського самоврядування, спрямування його впливу на культивування здорового способу життя серед підлітків і молоді, попередження негативних проявів суспільної поведінки, міжособистісного спілкування — оце перше питання на порядку денному шкільного життя.
Не залишаться без пильної уваги відділу освіти впровадження авторських програм організації гурткової, клубної форм роботи, тренінгових занять, зважаючи на здібності школяра.
Не будемо стояти осторонь і позашкільної освіти дітей з особливими психофізичними потребами, дітей-сиріт та позбавлених батьківського піклування, підлітків, схильних до правопрушень.
- Людмило Миколаївно, ще продовжиться реалізація вже раніше прийнятих програм, які так міцно ввійшли в громадське; навіть суспільне життя нашого району?
- Дні освіти в районі, які стали традиційними, так і житимуть. Адмінресурс району разом з колективами навчальних закладів реалізовуватимуть програми різних рівнів: «Обдарована молодь», «Шкільний автобус», «Інформатизація загальної освіти», «Інклюзивна освіта».
- Багато було розмов, організаційних дій серед членів територіальної громади району навколо питання побудови моделі громадсько-державницького управління навчальним закладом. І в цьому році це актуально?
- Починаючи з перших днів навчального року розпочнеться підвищення впливу шкільних методичних осередків, їх лідерів, батьківської громади, ради закладу на формування цієї моделі. Це — вимога сьогодення. Без громадського впливу не можна якісно проводити навчально-виховний процес.
У школі формується громадянська свідомість особистості. Якщо братимемо в цьому участь всі, то й дорікати, якими виростуть діти, будемо собі. Відповідальність буде спільна.
- З Днем Знань Вас особисто, Людмило Миколаївно, і всіх освітян, учнів, батьків району. Успіхів на плідній цікавій стежині — освіта.
Дякую за розмову.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.010Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |