У жителів Цюрупинська відібрано один із останніх куточків відпочинку. Там, де мав би розміститись прибережний міський природний парк, тепер виростуть «фазенди»
Про те, що в районі колишньої пристані працює земснаряд, нам повідомили місцеві рибалки.
„Помагають добрі люди» — таку відповідь довелось почути у міськвиконкомі на запитання: хто ж то почав „окучувати» шмат берега в Цюрупинську, що межує із сквером побіля колишньої пристані (теж, до речі, „окученої не менш „добрими людьми»); берега, який, знаходиться у межах водоохоронної зони.
Наприкінці минулого тижня ми мали намір одержашуміськвиконкомі відповідь на питання, поставлене громадянами Цюрупинська. У міськвиконкомі нам порадили подати запиту письмовій формі, незважаючи на те, що, у відповідності із Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні, про те, що діється на території міста, мають право знати всі його громадяни: відвихованцядитсадкадо поважного пенсіонера. І — без всяких „запитів у письмовій формі. Але, очевидно, відкритість потрібна не всім. Міжтим, „окучування» вказаної ділянки провадиться прямо-таки стаха- новськими методами. Складається враження, що нових „хазяїв» непокоїть
те, що прокурор може схопити за руку. Втім, це лише враження. Можливо, у поспіху інші першопричини.
Отже, без „заявки» в офіційній інформації „Віснику Олешшя» відмовлено. Оперуємо поки що неофіційною. А вона зводиться до такого. На березі річки Чайка міська рада виділила 13 ділянок по 10 сотих гектара кожна під індивідуальну забудову, як зауважили нам у міськвиконкомі, „громадянам України».
, 3а версією знавців „блоку земельних питань», частина ділянок вже змінила господаря — чи то продана, чи „подарована».
Зауважимо: на ці землі, звідколи стоїть наше місто, не смів зазіхати ніхто. Не лиш© через шанобливе ставлення до Закону, а, у першу чергу, з огляду на протест проти такої наруги над Її Величністю Природою і наруги над власною совістю.
Ну, та совість може бути такою чистою, що аж блищатиме — якщо нею не користуватись. Тому заглянемо до Водного кодексу України, укладаючи який, Законодавець передбачив подібні випадки. Так, каже Кодекс, „Виконавчі комітети місцевих Рад зобов'язані доводити до відома населення, всіх заінтересованих організацій рішення щодо меж водоохоронних зон і прибережних захисних смуг, а також водоохоронного режиму, який діє на цих територіях». І далі, за Кодексом, „Контроль за створенням водоохоронних зон і прибережних захисних смуг, а також за додержанням режиму використання їх територій здійснюється виконавчими комітетами місцевих Рад і державними органами охорони навколишнього природного середовища». (Цит. пост. 87). Отакий у нас «контроль»! Крім водоохоронних зон, є прибережні захисні смуги, які (згідно ст. 88 Кодексу), „...встановлюються по обидва береги річок та навколо водойм уздовж урізу води (у меженний період) шириною:
для малих річок, струмків і ' потічків, а також ставків площею менше 3 гектарів — 25 метрів;
для середніх річок, водосховищ на них, водойм, а також ставків площею понад 3 гектари — 50 метрів;
для великих річок, водосховищ на них та озер -100 метрів.
Якщо крутизна схилів перевищує три градуси, мінімальна ширина прибережної захисної смуги подвоюється».
Річка Чайка — не потічок, це середня річка, отже від неї треба відступити принаймні на 50-метрів (без урахування крутизни схилу; її взагалі хтось вимірював?).
Є одна лазівка. Це, каже Кодекс, „У межах існуючих населених пунктів прибережна захисна смуга встановлюється з урахуванням конкретних умов, що склалися».
Така смуга в Цюрупинську встановлена? Якщо так, то коли і ким? А якщо ні, тоєст. 89 „Обмеження господарської діяльності в прибережних захисних смугах уздовж річок, навколо водойм та на островах», у якій зазначено:
„У прибережних захисних смугах уздовж річок, навколо водойм та на островах забороняється:
1) розорювання земель (крім підготовки грунту для залуження і залісення), а також садівництво та городництво;
2) зберігання та застосування пестицидів і добрив;
3) влаштування літніх таборів
для худоби;
4) будівництво будь-яких споруд (крім гідротехнічних, гідрометричних та лінійних), у тому числі баз відпочинку, дач, гаражів та стоянок автомобілів;
5) миття та обслуговування транспортних засобів і техніки;
6) влаштування звалищ сміття', гноєсховищ, накопичувачів рідких і твердих відходів виробництва, кладовищ, скотомогильників, полів фільтрації тощо.
Об'єкти, що знаходяться у прибережній захисній смузі, можуть експлуатуватись, якщо при цьому не порушується її режим. Не придатні для експлуатації споруди, а також ті, що не відповідають встановленим режимам господарювання, підлягають винесен- нюз прибережних захисних смуг».
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.006Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |