Не дає мені спокою думка: які кінцеві цілі ставлять перед собою творці проекту податкового кодексу? Чи усвідомлюють вони сумні наслідки для економіки нашої країни в разі прийняття їх дітища?
Для України, яка прагне потрапити в «єдину європейську сім'ю», мірилом є західні стандарти. Отже, логічно звернутися до західної статистики.
Політичне та економічне благополуччя розвинених країн ґрунтується на наявності численного середнього класу, який виріс у сегменті малих підприємств. Зазвичай у таких компаніях нараховується не більше двадцяти осіб. Тим не менш, у цьому секторі економіки зайнято до 80% усіх працюючих у країні, а частка таких фірм у структурі у ВВП становить 40%.
Середній клас називають основою та гарантом стабільності держави. Будучи фінансово забезпеченим, а значить, самодостатнім і вільним, він упевнено дивиться в майбутнє й пишається своєю країною, яка ствбрила йому так? умови.
А як ідуть справи в Україні? Дуже плачевно. В малому бізнесі зайнято лише 15% усіх працездатних громадян, частка сектора у ВВП країни не перевищує 5%.
В останні роки малий бізнес лише намагався зіп'ятися на ноги всупереч несприятливим обставинам. Таким чином, середній клас лише почав з'являтися.
Пропоновані Урядом драконівські обмеження на ведення малого бізнесу -збільшення суми єдиного податку, скорочення максимального розміру виручки й видів діяльності, яким дозволено користуватися спрощеною системою, а також розширення прав податківців — знищать платників єдиного податку, а значить, і малий бізнес.
Він і зараз ледь зводить кінці з кінцями. Якщо ж Уряд переведе підприємців на загальну систему оподаткування із збільшенням витрат і податків, використанням касових апаратів та обтяжливим штатом бухгалтерів, то армія-представників малого бізнесу спочатку «протягне ноги», а потім — «протягне руки» за державною допомогою. І не отримавши П, ці руки можуть потягнутися і до знаряддя пролетаріату.
Розрекламовані «преференції» для великого і частини середнього бізнесу, який працює за загальною системою оподаткування, зменшення податку на прибуток і ПДВ на перший погляд здається благом. Великий бізнес, який так радісно очікує прийняття нового податкового кодексу, буде розчарований.
Невже в Уряді не розуміють, що після нетривалого періоду збільшення податкових надходжень внаслідок прийняття кодексу неминуче настане період стагнації економіки з масовим згортанням малого бізнесу. Далі нас чекають дефіцит товарів і послуг, соціальні потрясіння, скорочення ВВП і, нарешті, порожня держскарбниця.
Розчулює і ставлення Уряду до проблеми малозабезпечених. Завдання вирішується з комуністичною прямолінійністю, за принципом «відібрати і поділити». Якщо відносно пенсіонерів та інвалідів необхідність державної підтримки виправдана, то стосовно працездатних ледарів — ні.
Для незаможних, які бажають поповнити ряди середнього класу і при цьому здатні активно працювати над реалізацією своїх ініціатив, у країні повинні бути створені всі умови, а не навпаки. Це має стати національною ідеєю держави. Пропоноване кодексом посилення контролю над збиранням податків і розширення повноважень фіскальних органів на тлі несприятливих умов роботи малого бізнесу, який змусять піти в тінь, створять благодатну базу для повсюдного розквіту корупції.
Хочеться згадати основну заповідь лікаря: не нашкодь. Тож нашим, наділеним владою мужам, слід прислухатися до цих слів. Адже не тільки сьогодні, але й завтра їм та їхнім дітям доведеться жити в цій країні.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |