Як відомо, в задуманих та задекларованих Президентом України Віктором Януковичем реформах, як в економічних, так і соціальних, важлива роль належить будівництву та ре- конструкціїавтодоріг, створенню сучасних автобанів. Взагалі, господарству автошляхів поставлено завдання в країні: повинні всюди бути дороги, придатні для експлуатації, як в містах, так і в селах.
В нашому місті та районі діють дві будівельно-експлуатаційні дільниці облавтодору. Одна з них — РайДУ — займається безпосередньо автошляхами та вуличними дорогами.
Днями пройшли чутки, що на реконструкцію дороги по вулиці Першотравневій в Цюрупинську міська рада направила немалі кошти. Але дорога так і не відновлена.
Щоб підтвердити чи розвіяти цю інформацію «ВО» звернувся до начальника РайДУ Валерія Грачова, до речі, молодого, енергійного, але вже досвідченого менеджера.
Валерію Володимировичу, підприємству було таке замовлення від місцевого органу самоврядування?
- Ні, не було, тим більше навіть не вели про це розмову.
- На Цюрупинських дорогах велись роботи після зимового свавілля. А як нині? Адже жителі, особливо окраїнних вулиць, нарікають, що навіть грейдерування не проводилося...
- Міська рада з питань ремонту чи відновлення усіх шляхівпрацює згідно з програмою «Транспорт і безпека руху», яку й затверджено радою. Програму необхідно підкріплювати коштами. Які у міста є наявні гроші, на те й отримує наше підприємство замовлення.
- Детальніше, будь ласка.
- «Вісник Олешшя» (за що дякуємо) вже розповідав, як ми після несприятливих погодних умов виконували ямковий ремонт вулиць Комунарів, Пролетарської. Словом, тих, де проходять маршрутні автобуси, щоб забезпечити автосполучення пасажирів.
Взагалі, місто на нинішній рік виділило майже 300 тисяч гривень на виконання дорож- ньо-експлуатаційних операцій. І це не тільки ремонт автодоріг. А встановлення дорожніх знаків, які згідно з приписами ДАІ вже виконано.
- А до початку навчального року, коли було оголошено конкурс «Увага! Діти на дорогах», з'явилися свіжі розмітки на дорогах. Це робота дорожників РайДУ?
- Так, на ділянках доріг, які проходять близько шкіл, дитячих садочків, ми зробили спеціальні розмітки, які вказують учасникам дорожнього руху на пішохіднии перехід.
- Що ще зроблено на замовлення міської ради?
- За сприяння міського голови в районі станції Пойма, де проходить залізничне полотно й недалеко знаходиться житловий сектор, встановлено бар'єри на небезпечній ділянці дороги.
Також споруджено автопавільйон на зупинці для пасажирів й облаштовано «кишеньковий» заїзд для автобусів та маршруток.
- Як ведуться розрахунки за виконання замовлень міськради?
- Є таке міське комунальне підприємство «Цюрупинськ- сервіс», воно й розраховується.
- Валерію Володимировичу, жителі населених пунктів району нарікають на вуличне покриття. Так і мовлять: що якщо дорогу підправити двічі на рік, то ще можна по ній рухатися, а якщо взагалі ні, то й автотранспорт страждає, а людям незручно ходити.
- Ми працюємо на замовлення сільських рад. За дев'ять місяців 2010 р. виправили ями на дорогах центральних вулиць у Козачих Лагерях, Виноградовому, в селищах Брилівка та Нова Маячка.
Великокопанівська сільрада замовила прогрейдерувати поки що 10 вулиць в селі. Нині виконуємо там роботи, й це перша частина. По тому, як надхрдитимуть кошти, підправимо решту вулиць.
- Валерію Володимировичу, у пресі не раз повідомлялось, що експлуатаційни- кам-дорожникам в цьому році мало надходить замовлень через брак фінансування, й колективи працюють не на повну потужність.
Як справи у РайДУ?
- Нормально. Не сидимо, шукаємо замовлення, пропонуємо свої послуги. Так, в цьому сезоні за кошти сільських рад виконали роботи по розмітці пішоходних переходів у Тарасівці, Щасливому, Костогризовому.
На аварійно-небезпечних ділянках автодоріг поставили бар'єрні огородження. Зокрема, на автотрасі Великі КопанК Стара Маячка в районі лісгоспу протяжністю 150 метрів; між Пролетаркою та залізничним переїздом станції Раденськ — 10 метрів; на під'зді до Козачих Лагерів- 60 м.
Окрім цього, встановили автопавільйони на зупинках для пасажирів з під'їзними «кишенями» для автотранспорту у орлі Стара Маячка та на автодорозі кримського напрямку між Тарасівкою та Брилівкою.
Влітку Солонцівська сільрада «наймала» нас обкосити дороги навколо їхньої території.
А в селі Підстепному автогрейдером спланували вулиці, в Піщанівці до школи підсипали жорствою дорогу й підхіддо неї. Це теж було за кошти Підстепненської сільради.
Виконуємо також ремонтні роботи на автошляхах загального користування на замовлення підприємства «Служба автодоріг в Херсонській області». Й не тільки в нашому районі, айв інших.
- Наш Уряд чітко й гостро поставив питання підготовки до зими. Не будемо згадувати минулу, то був екзамен на зрілість дорожникам.
- Почну з минулої зими. Наш колектив екзамен витримав. Автошляхи чистили, автосполучення з селами району не призупинювалося, пошта доставлялась своєчасно й автобуси курсували.
До нинішнього зимування розпочали підготовку ще на початку літа. Техніка відремонтована: дві автомашини КрАЗ та ЗІЛ переобладнані для розкидання піску, автогрейдер, автонавантажувачі, трактори. Все підготовлено до роботи, накопичуємо матеріали для підсипання вулиць.
Користуючись нагодою відзначу, що замовлення місцевих органів самоврядування принципово допомогли нашому колективу вести раціональну підготовку техніки й механізмів до роботи в зимовий період.
Запевняю територіальні громади, що ми не підкачаємо, можете на нас розраховувати.
- Колектив РайДУ знають як колектив професіоналів...
- Зазначу, в РайДУ працює 65 чоловік, це механізатори, дорожні робітники, досвідчені і молоді. Середній вік 35 років, продуктивність праці висока. При сьогоднішньому скромному фінансуванні середня заробітна плата понад дві тисячі.
Не викорінено наставництво, досвідчені дорожники працюють в парі з молодими, навчають їх, передають Досвід дорожнього будівництва.
Інженерні працівники — виконроб, три майстри — грамотні спеціалісти, володіють економічними знаннями. В сучасних виробничих процесах важливо, Щоб керівники-інже- нери виступали в ролі менеджерів, тобто управлінців, готових до прийняття рішень на місцях, до вміння шукати замовлення.
- Валерію Володимировичу, які проблеми у розвитку експлуатації'доріг турбують вас найбільше?
- Фінансування. Обсягу робіт на авто- й вуличних шляхах не перерахувати, але все упирається в кошти.
У тому, що ми стабільно працюємо нині, велика заслуга місцевих органів самоврядування.
Напередодні виборів від імені нашого колективу висловлюю велику подяку радам на місцях за плідну й тісну співпрацю, за те, що вони є патріотами свого міста селища, села, району й віддають замовлення місцевим колективам автодорожників. Сподіваємося й на подальше взаєморозуміння.
Дякую за розмову, Валерію Володимировичу. Успіхів колективу РайДУ в нелегких економічних умовах.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.023Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |