ІА «Контекст Причорномор'я»
Херсон  >  Моніторинги
ТВОРЦІ «ОКСАМИТОВОГО ШЛЯХУ»
11.11.2010 / Газета: Каховська зоря / № 89-90 / Тираж: 8000

Роль ВАТ «Каховський завод електрозварювального устаткування», надійного партнера Укрзалізни¬ці в упровадженні швидкісного руху в нашій країні, важко переоцінити. Маємо унікальний випадок — ві¬тчизняні наукомісткі розробки Інституту електрозварюванні імені Є.Патона НАН України в найкоротші терміни втілюються на українському підприємстві. Результат — на 100 % вітчизняна технологія ство¬рення безстикового шляху. А це у свою чергу дає змогу вже нині впритул працювати над реалізацією швидкісного руху в нашій державі.

-Більше 95 % пересувних та майже 60 % стаціонарних рейкозварювальних машин світового парку — це наша продукція, — констатує генеральний директор ВАТ «КЗЭСО» Ярослав Микитин. — За допомогою наших машин будуються безстикові швидкісні магістралі у Китаї, Австралії, США, Індії, Росії, Україні та в інших країнах світу. Фактично географія поставок охоплює всі ті країни, де функціонує рейковий транспорт: 63- 64 % іде в держави далекого зарубіжжя, а решта — на внутрішній ринок та у країни СНД. Якщо порівнювати наші обсяги виробництва в останні роки існування СРСР і зараз, то вони зросли у 4-5 разів.

ВІД РОЗРОБКИ ДО ВИРОБНИЦТВА

То що ж це за вітчизняний феномен? За рахунок чого вдалося досягти таких результатів, що приємно вражають?

Звичайно, є ціла низка складових успіху. Але най¬головніше — це потужний тандем науки й виробництва.

-Не є таємницею те, що підготовка виробництва, виготовлення дослідних зразків — вельми марудна справа, — мовить заступник директора Інституту елек¬трозварювання імені Є.Патона НАН України Сергій Кучук-Яценко. — Адже розробник завжди пропонує якісь новації та вдосконалення. Проте все це вимагає втручання у налагоджений темп виробництва, а тому виникає певний супротив з боку виробника. Іноді це призводить до прямої конфронтації. В наших же від¬носинах з «КЗЭСО» цих проблем нема. Керівництво заводу завжди готове до будь-яких інновацій, бо усві¬домлює, що вони підуть лише на користь їхній про¬дукції.

-Цикл впровадження нової техніки у виробництво в нас скорочений до мінімуму, а діалог з розробни¬ками проходить у конструктивному руслі, — зазначає Ярослав Микитин. — Якщо раніше на підготовку йшло 2-3 роки (і це офіційно було затверджено у відповід¬них міністерських директивах), то нині — лише один рік або й менше. Завдяки цьому нам і вдалося посісти позиції лідера на світових ринках. Адже за кожним на¬шим спільним виробом — 5, 10, 15 винаходів, патентів, нових технологічних рішень. І коли ці передові наукові ідеї вже через рік втілені, то, звичайно, все це робить нашу продукцію унікальною та бажаною для замовни¬ків з усього світу.

До речі, нові можливості для інноваційно? діяль¬ності заводу свого часу відкрив технопарк, створе¬ний стараннями Інституту електрозварювання імені Є.Патона. Держава, 'вирізняючи цей проект як інно¬ваційний і пріоритетний, надавала певні пільги з екс¬порту, імпорту, зі сплати податків. «КЗЭСО» — учасник цього технопарку — отримав змогу за рахунок більш лояльних фінансових умов зосередитися на напрямку власне інноваційної діяльності й пришвидшити ство¬рення передових зразків обладнання.

НА РЕЙКАХ ЯКОСТІ

Крім передової технології, продукцію каховських виробників вирізняє ще й висока якість та надійність у роботі.

- Ще коли починали будувати першу чергу швид¬кісного шляху між Москвою та Санкт-Петербургом, у росіян виникли проблеми зі зварюванням рейок. Рей¬ки були японського виробництва, які відносяться до категорії важкозварюваних. Техніка не могла з цим завданням впоратися. А ми якраз у 1998 р. постави¬ли їм дослідні зразки своїх машин К1000 та К922, які блискуче впоралися з цим завданням. Це відразу й зумовило широкий попит на них російських замовни¬ків. А згодом пішли замовлення клієнтів з далекого за¬рубіжжя, — мовить технічний директор ВАТ «»КЗЗС0»» Віктор Окул. — Питанню якості ми приділяємо велику увагу. Наші машини — дуже складна техніка, яка ком¬понується з багатьох вузлів та агрегатів. Саме тому ми вибираємо найкращих постачальників з усього світу. Проте нині ми наполегливо працюємо й над тим, щоб збільшити частку вітчизняного виробництва у готовій продукції, яка нині сягає 90 %.

СЕРВІС — ПО ВСЬОМУ СВІТУ

Одначе, коли й удається реалізувати у формі гото¬вої продукції передові наукові ідеї та забезпечити при цьому ще й високу якість продукції, постає необхід¬ність сервісного супроводу, що теж доволі непросте і затратне діло.

-Процес зварювання, який здійснюють наші маши¬ни у різних куточках планети, ми відстежуємо в режимі он-лайн, — зазначає Ярослав Микитин. — Завдяки Ін- тернету ми маємо змогу в режимі реального часу ді¬знатися про певні проблеми, що виникли при експлуа¬тації нашої техніки. Максимум через дві-три доби наш фахівець прибуде в будь-яку точку планети й надасть необхідну допомогу. Це теж одна з наших переваг, яка вельми цінується нашими клієнтами. Адже цей ринок дуже вузький та специфічний, тож «найменша пляма» хутко стає відома всім його учасникам, що ставить під загрозу нашу репутацію. Однак наші наладчики нечас¬то їздять у такі відрядження, адже техніка працює до¬сить надійно.

КОЛІЙНІ ПЕРСПЕКТИВИ

Завод працює, а його продукція користується стій¬ким попитом. Але керівництво вирішило освоїти фак¬тично новий напрямок своєї діяльності.

Перша машина, випуск якої освоїли каховчани, — планувальник баласту СПЗ-5 — була поставлена укра¬їнським залізничникам ще у 2007 р. і, як вони свідчать, непогано зарекомендувала себе під час роботи в ре¬альних умовах. Другим зразком колійної техніки стала машина для очищення баласту СЧ-1000, яка в цьому році теж почала працювати на українських залізницях. Освоєна також модернізація ПРСМ-3 (виробник — «Ка- лугапутьмаш»). Фактично замовники отримують нову колійну машину за півціни нинішньої вартості калузької ПРСМ.

Також сьогодні ведеться підготовка до виробництва колійної самохідної машини для обслуговування кон¬тактних мереж та інших машин, про які говорити поки що завчасно. В найближчих планах керівництва — реа¬лізація нового виду продукції не тільки в Україні та кра¬їнах СНД, але й вихід на світові ринки, зокрема, країни Східної Європи. Віриться, що й це завдання каховча- нам буде під силу.

-Коли на виставках і семінарах зустрічаюся з пред¬ставниками світового лідера колійного машинобуду¬вання фірми «РІаввег & Тїіеигег», то вони вітають мене словами: «Добрий день, пане конкуренте». Щиро ка¬жучи, мені це вельми приємно чути, — каже Ярослав Микитин.

Автор: Сергій АНДРОЩУК


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.004
Перейти на повну версію сайту