Мінтранс та ДАІ виступили за підвищення штрафів за проїзд переїздів на заборонний знак світлофора. Додатково у Мінтрансі пропонується цілий комплекс заходів для посилення безпеки на переїздах
Ініціатива, яка з'явилася одразу ж після серії ДТП на переїздах, набула чітких обрисів. За в'їзд на переїзд на червоне світло пропонується запровадити таку ж відповідальність, як за керування автомобілем у нетверезому стані, тобто штраф від 2550 до 3400 гривень. Зараз його максимальна величина не перевищує 800 гривень.
Ця ініціатива з'явилася не випадково. Після серії резонансних ДТП на переїздах у різних регіонах України стало зрозуміло, що проблема таких аварій не завжди спричинена технічною оснащеністю переїздів. Як зазначає генеральний директор «Укрзалізниці» Михайло Костюк, за статистикою, кількість ДТП на переїздах, які охороняються, і на переїздах, які не охороняються, приблизно однакова. При цьому, в останніх ДТП в Марганці, Тарасівці та під Львовом в усіх випадках катастрофа виникла через відверто зневажливе ставлення водіїв до власної безпеки та безпеки пасажирів. Як вважають у ДАІ та транспортному відомстві, підвищення штрафів за такі порушення мають підвищити дисципліну серед водіїв.
Для реалізації всіх заходів безпеки, представлених останнім часом, потрібно кілька років, адже в Україні налічується 5661 переїзд, враховуючи 2662 з автобусним рухом. Тому на порушників вирішили наступати одразу з кількох сторін. Штрафи – один з варіантів, наступний – технічний. Щоб перекрити переїзди для порушників, в «Укрзалізниці»
і Мінтрансі зараз розробляють кілька програм з посилення безпеки. Вони припускають як будівництво замість переїздів шляхопроводів, так і впровадження цілого набору технічних засобів блокування в'їзду. На ці заходи передбачається витрачати не менше 2 мільярдів гривень на рік (зараз УЗ витрачає на дотримання безпеки на переїздах у середньому 300 мільйонів гривень на рік).
У першу чергу, будуть посилювати заходи безпеки по лінії пролягання швидкісних залізничних трас. Кожен з переїздів буде мати максимальний рівень захисту, тобто не менше чотирьох ступенів. Це чотири шлагбауми, які повністю перекривають в'їзд на переїзд, системи світлосигналізації, відеоспостереження. Як варіант також розглядається будівництво металевих бар'єрних установок. Схема передбачає підняття спеціального бар'єру на висоту 40 см, що унеможливлює виїзд автомобіля на переїзд. Щоправда, ця програма доволі витратна: тільки бар'єрна складова оцінюється вже у 1,8 мільйона гривень, а повний кошторис будівництва переїзду з системами відеоспостереження, приміщенням чергового та іншими системами становить 3,4 мільйона гривень.
Ще один аспект полягає в надійності таких установок. У Росії великий скандал викликав випадок виїзду на переїзд КАМАЗа, який примудрився протаранити металевий бар'єр і все-таки опинитися на шляху прямування локомотива. У зв'язку з цим, в «Укрзалізниці» зараз проводять додаткові випробування таких систем на міцність, що й стримує їхнє масове впровадження.
Втім, залізничники пропонують й ґрунтовніші програми. «Укрзалізниця» за власні кошти розробила кілька навчальних курсів для дітей про правила безпеки на залізницях. Це не тільки звичайні лекції чи уроки безпеки, а й конкурси дитячого малюнка, присвячені знанню правил. Таким чином, майбутні водії з малих років привчатимуться до розуміння – червоне світло на переїзді означає небезпеку.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |