Чому якість послуг з утримання будинків та прибудинкових територій в будинках комунальної власності значно нижча, ніж в об'єднаннях співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ)? Відповідь на це питання шукали експерти Причорноморського центру політичних та соціальних досліджень, міської громадської організації «За майбутнє Херсона» та обласної організації Комітету виборців України.
Серед херсонців, мешканців комунальних будинків та представників ОСББ, було проведено опитування, яке вкотре підтвердило вищенаведене твердження. Майже 64% опитаних вважають, щоЖЕКи взагалі не надають послуги. За окремими видами послуг ситуація ще гірша. 96% опитаних стверджують, що в їхніх під'їздах не прибираються сходи, 84% нічого не чули про обслуговування зовнішніх мереж газопостачання (пофарбування), а 82% — про обслуговування димовентиляційних каналів у будинках, обладнаних газопроводом.
За твердженням представників ОСББ, після створення товариства почали надаватися всі послуги, якість яких значно покращилася. На думку експертів, головна причина цієї ситуації полягає в тому, що ОСББ може самостійно обирати собі виконавців послуг, а мешканці комунальних будинків відсторонені від цього процесу. Хто їх обслуговуватиме, вирішує балансоутримувач, тобто міськвиконком. Щоправда, за законом робити це він повинен на відкритому конкурсі. Але чи дійсно такі конкурси в нашому місті проводяться відкрито та об'єктивно?
На сьогоднішній день послуги з утримання будинків та прибудинкових територій в Херсоні надають 11 підприємств різної форми власності. Але далеко не всі вони отримують це право на конкурсних засадах. Найприкріше те, що більшість таких підприємств має безліч обгрунтованих та незадоволених скарг від споживачів, але, схоже, це не особливо засмучує міську владу.
Одна з причин подібної ситуації полягає в недосконалості місцевої нормативно-пра- вової бази, яка регулює порядок проведення конкурсів.
Проаналізувавши базовий документ «Порядок проведення конкурсу на утримання житлового фонду та прибудинко.вої території м.Херсона та визначення єдиного замовника з утримання житлового фонду і прибудинкової території міської територіальної громади», експерти та учасники круглого столу звернулися до депутатів Херсонської міської ради нового скликання з пропозиціями. Зокрема, запропонували створити тимчасову контрольну комісію, що перевірить якість надання послуг з утримання будинків та прибудинкових територій. А по тих будинках, де недбале надання послуг буде підтверджене великою кількістю скарг споживачів, провести дострокові конкурси. Також ініційовано внесення деяких змін до самого Порядку. Наприклад, представники будинкових комітетів (якщо такі створені) повинні мати можливість брати участь у роботі конкурсної комісії з правом вирішального голосу при розгляді питання щодо їхнього будинку. Запропоновано організовувати конкурс на утримання житлового фонду та прибудинкової території щороку, без права пролонгації дії угоди. Рекомендовано також обов'язкове інформування ЗМІ про проведення конкурсу не пізніше, ніж за тиждень, передбачити вільний доступ на засідання конкурсної комісії представників ЗМІ та громади. Наявність скарг споживачів на низьку якість наданих послуг повинно унеможливити участь у конкурсі підприємств, на які скаржаться. Для цього варто на кожне обслуговуюче підприємство завести «особову картку», до якої вносити всі обгрунтовані скарги споживачів, зробити відкритим доступ громадськості до цих документів.
Практично всі «старі й нові» депутати обіцяли покращити якість комунальних послуг. Що ж, тепер у них є нагода виконати обіцянки.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.020Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |