ІА «Контекст Причорномор'я»
Херсон  >  Моніторинги
КЛІЄНТ НОМЕР ОДИН
23.11.2010 / Газета: Каховська зоря / № 93-94 / Тираж: 8000

Вирішення проблем зайнятості населення було і залишається головним завданням в роботі державної служби зайнятості. Беручи до уваги необхідність формування та реалізації соціально-економічної політики, забезпечення збалансованості попиту і пропозиції робочої сили, головною метою є досягнення нового рівня співпраці з органами влади, соціальними партнерами та роботодавцями.

Роботодавець — ключова фігура у забезпеченні розвитку цивілізованої системи відносин на принципах соціального партнерства, порозуміння та злагоди у суспільстві. Саме він відіграє головну роль у створенні нових робочих місць, організації постійної та тимчасової зайнятості для безро­бітних, збільшенні виробництва вітчизняної продукції, наповненні державної скарбниці, допомозі державі забезпечувати соціальні гарантії для на­селення шляхом сплати страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Сьогодення вимагає від спеціалістів центру зайнятості особливої уваги до потреб саме роботодавців, оо саме вони реально працевлаштову- ють людей, а центр зайнятості виступає лише посередником, який сприяє цьому процесу. Роботодавець виходить на ринок праці зі специфічним товаром, що називається «актуальні вакансії». Стабілізація роботи підприємств, розвиток їх потужностей вимагає кваліфікованих спеціалістів робітничих професій, грамотних менеджерів та технічних працівників середньої ланки. Часто буває, що роботодавець, маючи непогані вакансії з високим рівнем заробітної плати, не може знайти потрібних фахівців через відсутність попиту. Тут і криється значна проблема щодо укомплекту­вання таких вакансій — недостатня поінформованість роботодавців про послуги державної служби зайнятості. Ось чому останнім часом служба за­йнятості прагне співпрацювати з роботодавцями, шукати ефективних шляхів посилення їхньої поінформованості. При цьому слід виходити з того, що роботодавець виконує дві основні соціальні ролі. По-перше, він є соціальним партнерам служби зайнятості у реалізації державної політики зайнятості населення. По-друге, роботодавці є клієнтами служби зайнятості зі специфічними потребами щодо формування персоналу. І у такій ситуації дуже важливими є «посередницькі» послуги, що надає служба зайнятості роботодавцям.

Каховський міськрайонний центр зайнятості постійно приділяє увагу співпраці з роботодавцями. Налагоджені взаємовідноси­ни з роботодавцями допома­гають розв'язанню основного завдання центру зайнятості — сприяння працевлаштуван­ню безробітних клієнтів. Від­діл взаємодії з роботодавцями пропонує скористатись широ­ким спектром послуг, осно­вними з яких є:

1.Підбір працівників на замовлення роботодавців.

Для кожного центру за­йнятості підбір необхідних працівників на замовлення роботодавців з врахуванням особливостей та вимог кон­кретного підприємства — це найважливіша ділянка його ро­боти. Зміст функції щодо під­бору необхідних працівників на замовлення роботодавців полягає у наступному:

детальне з'ясування осо­бливостей вакантного робо­чого місця, характеру роботи, умов праці, п оплати та вимог роботодавців до претендента на роботу;

аналіз професійно- кваліфікаційних характеристик шукачів роботи (що знаходять­ся на обліку в ЦЗ та таких, що звернулися за консультацією);

відбір претендентів на ва­кансію, в тому числі тих, хто частково відповідає поданим вимогам;

в разі потреби здійснення за допомогою психодіагностичних методик профвідбору претендентів на замовлене робоче місце;

приведення професійно- кваліфікаційних якостей пре­тендента на робоче місце у відповідність до вимог робо­тодавця шляхом професійної підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації, в т.ч. на робочому місці та організа­ція стажування у разі необхід­ності.

2. Професійний відбір персоналу на замовлення роботодавця з використан­ням методів професійної діагностики.

Успішність підприємства в значній мірі залежить від робо­ти його персоналу, тому нема важливішого завдання, ніж підбір співробітників, в основі якого лежать ділові якості та відповідність займаній посаді.

Можна взяти на роботу пра­цівника, керуючись відомостя­ми із анкети, але не завжди такої інформації достатньо для визначення багатьох якостей шукача. Коротка співбесіда з людиною не дає повного і до­стовірного уявлення про ньо­го. Це всього лише перше вра­ження, яке може бути гарним або ні. Можливо претендент виявиться приємним співбе­сідником, але чи знає робото­давець, наскільки успішно він буде працювати, добиватись реальних результатів, діяти в складних обставинах? Робо­тодавцю необхідно знати, що він за людина, чи не підведе у важку хвилину, чи візьме на себе відповідальність у ви­падку необхідності прийняти рішення самостійно, чи не ви­явиться джерелом суперечок і конфліктів ? серед колег. Допо­внити уявлення про індивіду­альні особливості претендента можна скориставшись психо- діагностичними методами ви­вчення особистості.

На замовлення роботодав­ця служба зайнятості може підібрати претендента будь-якої професії відповідно до його вимог, провівши психологіч­не тестування. Роботодавець може отримати психологіч­ну характеристику особи, яка претендує на вакантну посаду 3. Підготовка кадрів на замовлення роботодавців.

Якщо роботодавець не може підібрати персонал, який би відповідав його вимогам у якісно-професійному плані та був здатний виконувати робо­ту, що забезпечує конкуренто­спроможність продукції, робіт чи послуг, служба зайнятості допоможе підготувати необ­хідні кадри з числа безробіт­них громадян.

Професійне навчання орга­нізовується за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального стра­хування України на випадок безробіття у професійно- технічних та вищих навчальних закладах, на підприємствах, в установах, організаціях неза­лежно від форм власності. Це може бути:

-первинна професійна під­готовка робітників;

-перепідготовка робітників; -перепідготовка фахівців з базовою вищою і вищою осві­тою;

-підвищення кваліфікації робітників і фахівців;

-стажування на підприєм­ствах, в організаціях та уста­новах;

-індивідуальна форма на­вчання громадян безпосеред­ньо на виробництві.

4.Задоволення потреб роботодавців у робочій силі при виконанні певних видів робіт, які потребують тимча­сових працівників.

Одним із перспективних напрямків взаємовигідної співпраці державної служби зайнятості з підприємствами, організаціями та установа­ми є організація оплачуваних громадських робіт. Джерела­ми фінансування оплачуваних громадських робіт є кошти місцевих бюджетів, Фонду загальнообов'язкового дер­жавного соціального страху­вання України на випадок без­робіття (в частині організації таких робіт для безробітних), роботодавців, для яких такі роботи виконуються, та інші джерела відповідно до законо­давства.

До громадських робіт від­носяться всі види робіт, які мають суспільно корисну спря­мованість, відповідають потре­бам певної адміністративно- територіальної одиниці та сприяють її соціальному роз­витку. Оплачувані громадські роботи організовуються ро­ботодавцями незалежно від форми власності, у т.ч. із ви­користанням коштів Фонду на їх організацію для безробітних осіб. Особи, зареєстровані як безробітні, залучаються до оплачуваних громадських ро­біт на строк, що сумарно не перевищує 180 днів у межах календарного року. Для про­ведення оплачуваних громад­ських робіт (незалежно від джерел їх фінансування) між місцевим центром зайнятос­ті та роботодавцями уклада­ється договір про організацію та проведення оплачуваних громадських робіт, якии діє в межах одного календарного року.

5.Сприяння укомплек­туванню кадрами підпри­ємств, організацій, установ шляхом надання дотацій для фінансування частини витрат на оплату праці при прийомі на роботу певних категорій безробітних.

Одним із видів соціаль­них послуг за Законом Украї­ни «Про загальнообов'язкове державне соціальне страху­вання на випадок безробіття» та Законом України «Про за­йнятість населення» є надан­ня роботодавцю дотації на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних за направленням державної служби зайнятовті, на повне або часткове покрит­тя витрат на заробітну плату прийнятих на них осіб.

Згідно із Законом України «Про загальнообов'язкове со­ціальне страхування на випа­док безробіття» дотація нада­ється роботодавцю за умови працевлаштування на строк понад два роки безробітних, які перебували на обліку в державній службі зайнятості як безробітні не менше 1 місяця, а квотних категорій безробіт­них, які направляються дер­жавною службою зайнятості на дотаційні робочі місця у першу чергу, — з дня надання статусу безробітного.

Перевага в наданні дотації надається роботодавцям, що працевлаштовують вагітних жі­нок, молодь на перше робоче місце та інших безробітних, які не здатні на рівних конку­рувати на ринку праці, понад установлену квоту, а також ро­ботодавцям, що виконали нор­матив робочих місць для пра­цевлаштування інвалідів понад установлену норму.

6. Надання комплек­су спеціальних послуг у розв'язанні проблеми робо­ти із трудовим колективом в ситуації запланованого звільнення працівників.

Роботодавці часто несуть моральні і матеріальні витра­ти при звільненні працівників, особливо, коли воно стосуєть­ся групи осіб. Сутність опера­тивного реагування службою зайнятості на ситуацію, коли планується групове (від п'яти осіб і більше) звільнення пра­цівників відповідно до п. 1 ст. 40 КЗпП України, полягає в тому, щоб якомога раніше, ще до звільнення, реалізува­ти низку заходів, спрямованих на вирішення проблеми їх за­йнятості. Зокрема, це надання працівникам, які підлягають звільненню, необхідної інфор­мації, консультацій, послуг з професійно-психологічної ре­абілітації, профорієнтації, під­бору вакансій та інше. Потре­ба в оперативному реагуванні зумовлена тим, що безробіття легше попередити, ніж подо­лати його наслідки.

7. Реєстрація трудових договорів та консультації з порядку їх укладання.

Чинним законодавством України встановлено осо­бливий порядок регулю­вання питань реєстрації трудових договорів, які укладаються між фізични­ми особами-роботодавцями та найманими працівниками. Службою зайнятості здійсню­ється реєстрація (зняття з реєстрації) трудових догово­рів, укладених між фізични­ми особами-роботодавцями та найманими працівниками, а також підтвердження за­писів, внесених фізичними особами-роботодавцями до трудових книжок працівників.

Виходячи з того, що сторони трудових відносин (фізична особа-роботодавець та на­йманий працівник) повинні подавати паспорти особисто та особисто (під розпис) озна­йомитися зі своїми правами та обов'язками, присутність працівника та фізичної осо­би у центрі зайнятості під час реєстрації трудового договору є обов'язковою. У разі відсут­ності однієї зі сторін трудово­го договору (фізичної особи — роботодавця чи найманого працівника) — здійснити реє­страцію неможливо.

8.Консультування з вико­ристання праці іноземців.

Відповідно до статті 8 За­кону України „Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» іноземці та особи без громадянства, які прибули в Україну на визна­чений термін, можуть займа­тися трудовою діяльністю в Україні за наявності в них до­зволу на працевлаштування, виданого державною службою зайнятості України. Дозвіл на працевлаштування надаєть­ся іноземцю або особі без громадянства, який має на­мір займатись в Україні тру­довою діяльністю, за умови, якщо в країні (регіоні) відсутні працівники, які спроможні ви­конувати цей вид роботи або є достатні обґрунтування до­цільності використання праці іноземних фахівців, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України.

9.Інформування про стан, основні тенденції та проце­си на локальному ринку пра­ці.

З метою формування у роботодавців реального уяв­лення про стан локального цинку праці, професійно- кваліфікаційний стан робочої сили, її очікування щодо за­робітної плати, режиму та ор­ганізації праці та відпочинку, центр зайнятості:

- групує відомості про професійно-кваліфікаційний склад осіб, які зареєстровані в ЦЗ у відповідності з профілем підприємств і сформовані та­ким чином списки періодично направляє роботодавцям для можливого їх використання;

підбирає шукачів роботи,які мають унікальні (рідкісні) професії, спеціаль­ності або особисті якості, та інформує роботодавців, за їх бажанням.

10.Інформування про ви­трати центром зайнятості коштів страхового фонду з розкриттям досягнутого ефекту.

Страховий фонд на випадок безробіття в Україні на 80% формується за рахунок вне­сків роботодавців. Тому ро­ботодавці мають знати, на що витрачаються дані кошти, яку користь суспільству і робото­давцям вони надали, що вдало­ся зробити центру зайнятості у сприянні працевлаштування на ці гроші. Для задоволення цієї потреби роботодавців центр зайнятості повідомляє щодо витрат коштів, вказуючи осно­вні напрямки витрат, зокрема, виплата допомоги по безро­біттю, оплата послуг навчаль­них закладів щодо навчання безробітних, фінансування ін­ших витрат щодо фінансуван­ня засобів активної підтримки клієнтів-шукачів роботи тощо.

11 .Допомога у підготовці текстів оголошень про ва­кансії і пошук кадрів для їх розміщення у ЄІАС, засобах масової інформації.

Певна частина роботодав­ців здійснює підбір персоналу шляхом розміщення інфор­мації у ЄІАС, публікації відпо­відних оголошень у засобах масової інформації. Однак підготовка текстів оголошень потребує певних знань і нави­чок. Тому спеціалісти центру зайнятості, які мають досвід оформлення відповідних відо­мостей, допомогають робото­давцям у підготовці подібних матеріалів

12.Сприяння в організації та проведенні роботодавця­ми ярмарок вакансій та спів­бесід із кандидатами на ро­бочі місця.

Деякі роботодавці, коли домовляються з кандидатами на вільне робоче місце, відчу­вають незручності при прове­денні співбесіди. Претенденти можуть мешкати не в тому ра­йоні, де розташоване підпри­ємство, можуть не знати опти­мальних шляхів громадського транспорту до нього. Тому для двох цих сторін часто бу­ває найкращим місцем зустрічі саме центр зайнятості, який має об'єктивні умови надання даної послуги роботодавцям та розташований у відомому всім місці.

Всі послуги надаються дер­жавною службою зайнятості безкоштовно.

З початку року послуга­ми Каховського міськрайон- ного центру зайнятості ско­ристалися понад 1750 осіб незайнятого та зайнятого населення, проведено 19 ярмарок вакансій, 344 семі­нари, були працевлаштовані 1314 громадян, проходили навчання, перенавчання та підвищили свою кваліфіка­цію 326 безробітних, брали участь в оплачуваних гро­мадських роботах 225 осіб, „ 15 безробітних отримали допомогу для започаткування власної справи та розпочали свій бізнес, роботодавцям була надана дотація з Фонду загальнообов'язкового дер­жавного соціального страху­вання на випадок безробіття на створення 41 додаткового робочого місця для працев­лаштування безробітних гро­мадян.

Шановні роботодавці! Співпраця роботодавців і служби зайнятості є одним із головних пріоритетів ре­алізації державної політики зайнятості населення. Ви сплачуєте внески до Фонду загальнообов'язкового дер­жавного соціального страху­вання на випадок безробіття, а, отже, скористатись послу­гами, що пропонує служба зайнятості, — це один із спо­собів повернення цих коштів підприємству. Пам'ятайте,, саме взаємовигідна співп­раця служби зайнятості з роботодавцями є однією з найважливіших передумов зростання зайнятості як в регіоні, так і в Україні.

За детальною інформа­цією звертайтесь до Кахов­ського міськрайонного цен­тру зайнятості за адресою: м.Каховка, пр.Ворошилова, 6, відділ взаємодії з робото­давцями, тел. (05536) 5-21- 29,5-73-79,5-21-66.

Автор: Жанна КОВАЛЕНКО, провідний спеціаліст відділу взаємодії з роботодавцями Каховського міськрайцентру зайнятості


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.006
Перейти на повну версію сайту