Тарасівська загальноосвітня школа і як соціокультурний центр села, і як неодноразовий переможець у різних номінаціях оглядів шкіл Херсонщини такою б не була, якби її очільник Лариса Олександрівна Снігур, за її щирим зізнанням, належала собі.
Зі своїх життєвих висот ця жінка щира у вдячності усім, хто допомагав їй, як людині, знайти стежку, що вивела у такий широкий, великий світ. Низько вклоняється подумки рідній Тарасівській школі, найавторитетнішим її серцю учителям На- талії Гаврилівні Войташенко, Світлані Михайлівні Ляшко, котрі вплинули на професійний вибір. Отож, після педінституту повернулася до школи вчителем української мови та літератури. А коли саме на неї, зважаючи на організаторські здібності, випав вибір стати директором школи, за щирим зізнанням, трішечки засумнівалась: чи зможе, чи все вийде? Впевненість, зауважує Лариса Олександрівна, вселив Віктор Григорович Нагребецький, керівник місцевого сільгосппідприємства «Іскра», який і став найпершим помічником у всіх шкільних справах. Таким, і як депутат обласної ради, і як, безумовно, один з найсильніших справами і характером керівників в області, є він в усьому і зараз.
Коли в районі утворилися освітні округи, де всі навчально-виховні осередки із закладами культури методично об'єднані для цілісної повноти у задоволенні запитів місцевої юні, то головою Брилівського округу обрали саме Л.Снігур. За територіальною ознакою сюди увійшли школи, дитсадки Виноградового, Клинів, Брилівки і Тарасівки. Ларисі Олександрівні частенько доводиться виїжджати, як мовиться, на місце і особисто скоординовувати зусилля усіх ланцюжків округу.
Як ланку одного ланцюжка давно сприймає шкільний директор і місцевий дошкільний навчальний заклад. Коли постало питання, де охопити обов'язковим дошкільним вихованням неохоплених дитсадком п'ятирічних діток, знайшлося місце у школі.
Профільність навчання зумовила поглиблене вивчення тих чи інших предметів у загальноосвітніх школах, у кожній — різних. Щоб, скажімо, учні Тарасівської ЗОШ для поглибленого вивчення певного предмету могли організовано дістатися до Брилівсь- кої ЗОШ, а звідти — навпаки, потрібно розробити і затвердити спеціальні маршрути шкільних автобусів. Таку справу Л.Снігур ініціювала і як голова освітнього округу, і як депутат.
Конкретними справами наповнений договір про співпрацю і з ВАТ «Іскра» на чолі з В.Нагребецьким, і з районним казначейством на чолі із С.Войтович.
Скрізь у школі видно добрі справи Віктора Григоровича Нагребець- кого. Важко сказати, чого він не профінансував, у чому не допоміг. Це видно уже по найвпорядкованішому шкільному подвір'ю. Нещодавно з нагоди освітянських свят школі подаровано найдосконаліший музичний центр вартістю 10,5 тисячі гривень. З ВАТ «Іскра» — і преміальний доважок до грамот найуспішнішим учням. Одне слово, школа під дбайливим крилом голови сільгосппідприємства, де він бачить майбутнє свого господарства. Важливо, що Лариса Олександрівна уміє використати таке доброчинницьке, просто батьківське вболівання з найбільшою повнотою для рідної школи. До речі, ініціативність у цій справі удвох керівників-партнерів обопільна.
Безумовно, найкраще охарактеризувати директора Тарасівської ЗОШ як керівника може начальник відділу освіти райдержадміністрації Людмила Миколаївна Назаренко. За їїсловами, головним напрямком роботи Лариси Олександрівни є дослідження однієї з актуальних проблем сучасної педагогічної науки — компетентність підходу в шкільній освіті. Цьому сприяє дворічне навчання Л.Снігур при Академії педагогічних наук України. Як менеджер, уміє директор найуспішніше залучати колег до фахових конкурсів, підтвердне завідуюча райметодкабінетом відділу освіти Олександра Іванівна Єнченко. А ще вона виділяє в ній вміння спрогнозувати педагогічну діяльність з усіма ситуаціями і, головне, -домогтися реалізації запланованого.
Якуправлінець, двічі на рік директор Тарасівської ЗОШ ділиться досвідом у майстер-класах. Нещодавно учасники такого своєрідного унаочнення змогли познайомитися з досвідом впровадження у цій школі розвивального навчання у початкових класах. По всьому було видно: трирічний експеримент, вперше започаткований у сільських школах району, вдався.
При всіх своїх здобутках, за словами начальника відділу освіти, Л.Снігур ніколи не соромиться зателефонувати, порадитися, щиро запитати: а як краще вчинити? Такому вмінню, порадитися . з будь-ким зі своїх колег, вчить Лариса Олександрівна і свою доньку Тетяну, і невістку Наталію, котрі працюють у цій же школі педагогами.
... До рідної школи, з якої розпочалася життєва стежина, Л.Снігур приходить задовго до початку уроків, щоб зустрічати «підвізних» учнів — діток, яких шкільний автобус підвозить із сусідніх сіл. Полишає цю другу домівку нерідко, коли сонце ховається за обрій. Та те сонце, що зігріває і висвітлює серце цієї людини, віриться, ще довго світитиме на радість усім.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.004Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |