Життя людини у візку сповнене суцільних незручностей і обмежене стінами власного житла. Прогулянка на свіжому повітрі для неї — це світ нерівної тротуарної плитки, бордюрів, відкритих люків, припаркованих автомобілів біля дороги та нездоланних сходів. ЇЇ інвалідний візок не проходить до пасажирських ліфтів, які й без того не працюють, а про достатню кількість спеціально обладнаного транспорту в місті годі й говорити. До того ж, якщо інвалід з обмеженими можливостями отримує від держави візок з електроприводом, який видається на 8 років, то він вже не може претендувати на автомобіль. «Головне управління веде облік інвалідів, які потребують забезпечення транспортом, — говорить Тетяна Нагибіна, начальник відділу соціального захисту пенсіонерів та інвалідів Головного управління праці та соціального захисту населейня Херсонської облдержадміністрації. — На сьо- годніший день у нас три черги: першочергові — 195 чоловік (інваліди, які брали участь у ВВВ та у війні з Японією), позачергові — 189 чоловік та загальної черги —1274 інваліди».
Нещодавно у Херсоні на маршруті 47 з'явився мікроавтобус зі спеціальним обладнанням для підйому інвалідних візків. Як стало відомо, транспортний засіб належить ВАТ «Ремпобуттехніка». Директор підприємства Валерій Сівак говорить: «Це була ініціатива міського голови Володимира Сальдо, а ми вже пішли назустріч!». Цікаво, що жодна з таких установ, як Союз організацій інвалідів України, Фонд соціального захисту інвалідів та Головне управління праці та соціального захисту пенсіонерів та інвалідів, не володіють даною інформацією. Тетяна Георгіївна запевняє: «Цієї інформації у нас не було. Нещодавно управління транспорту ОДА надало нам інформацію, але, що з'явилася така маршрутка для перевезння інвалідів, не зазначали!».
За даними управління транспорту, в області налічується п'ять одиниць електротранспорту з низькою підлогою та місцями для інвалідних візків. Та навіть якщо людина зможе приїхати до іншого району міста, то «місію атаки» будівлі, де немає пандуса (доріжки з похилою поверхнею поруч зі сходами) чи поручнів, інваліду здійснити самотужки неможливо. Якщо пандус будується тільки для того, щоб прийняли споруду, то він буде незручний. «Управління архітектури не видає дозволу на введення у дію будь-якого об'єкта, якщо там не буде пристроїв для в'їзду інвалідів. Пандус повинен мати нахил 10 градусів. Наприклад, в управлінні соціального захисту населення Дніпровського райвиконкому міста Херсона неможливо було зробити пандус, бо він вийшов би за межі будівлі. Тому там є кнопка, за допомогою якої можна викликати чергового», — пояснює Тетяна Нагибіна. Оскільки далеко не всі споруди оснащені пандусами, інвалідів фактично позбавляють права вибору. Вони мають змогу відвідувати лише ті аптеки, банки чи магазини, де вони є. Тому необхідно шукати альтернативи, такі, як кнопка виклику, спеціально обладнані ліфти, чергові тощо.
Місцеві органи соціального захисту населення також мають інформаційний банк даних про інвалідів. «Наказом Міністерства праці від 2006 року створено банк даних про інвалідів і занесено туди всю інформацію, — розповідає Тетяна Гергіївна. — На жаль, поки що банк даних ще недоопрацьований».
Недостатньо уваги візочни- кам приділяють й у приватній сфері обслуговування: перукарнях, ресторанах, стоматологічних клініках тощо. Складається враження, що інваліди живуть поруч з суспільством, яке не хоче їх приймати. Зазвичай ми заспокоюємо себе тим, що вони морально не готові до життя серед звичайних людей. Але насправді здорові люди не здатні сприймати їх як повноцінних. Тому ми рідко бачимо людейу візочках на вулицях, у кінотеатрах та інших людних місцях. їм залишається лише обнадійливим поглядом супроводжувати перехожих з вікна власної «фортеці».
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.008Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |