Підвищення пенсій педагогічним працівникам: обіцянки та реальні справи
«Як Президент України обіцяю, що держава також буде робити все для зростання якості і доступності освіти, піднесення авторитету вчителя, підвищення рівня оплати праці, поліпшення умов життя», — Президент України Віктор Янукович...
ЗО листопада ц. р. Верховна Рада України розглянула проект Закону України про внесення змін до етапі 57 Закону України «Про освіту» щодо пенсійного забезпечення педагогічних працівників. З жалем повідомляю, що законопроект було відхилено. За прийняття його за основу «за» проголосувало — 121, проти — 0, утрималися — 0, не голосували — 287 народних депутатів (з 408 зареєстрованих на засіданні). Прикро, що за проект Закону віддали свої голоси лише по 2 депутати фракції «Наша Україна — Народна Самооборона» та позафракційних; лише 7 депутатів — представників провладної фракції Партії регіонів, 12-з Народної партії, 72 із 121 опозиційної фракції «Блок Юлії Тимошенко — «Батьківщина». Сто відсотків голосів за законопроект віддано фракцією Комуністичної партії України.
Ставлю собі питання — чому законопроект не прийнято? Адже всі народні обранці добре розуміють, що жалюгідна пенсія, що нині виплачується вчителеві, є нічим іншим, як пенсією елементарного виживання. Вчитель, який віддав педагогічній роботі 30-40 років, має пенсію у 700 гривень. Цього навіть не вистачає для того, аби вчитель сільської школи придбав „паливо для опалення свого будинку (наприклад, на Херсонщині 1 т. вугілля коштує близько 2 тисяч грн.), а педа- , гогу міської середньої школи — аби сплатити комунальні послуги. Тож вчителі пенсійного віку й залишаються далі ^ працювати, не маючи матеріальних можливостей піти на давно заслужений відпочинок,
Спробую відповісти на поставлене питання, щоб ті педагогічні працівники, які зверталися з індивідуальними та колективними зверненнями до мене, як автора законопроекту; Голови Верховної Ради України; Комітету ВРУ з питань науки і освіти; фракції КПУ, розуміли, що крилаті слова «судіть про них не за їх словами, а за їх справами... По плодам їхнім ви пізнаєте їх...» — актуальні й для українського політичного сьогодення.
«Провладні» не голосували за підвищення пенсійного забезпечення вчителів з позиції того, що їхній Уряд не має джерел фінансування на виплату підвищених пенсій. Хоча у законопроекті передбачено поетапне введення закону в дію, зокрема до 2014 року. Невже у Партії регіонів не вірять, що в результаті проведених ними реформ економіка України зміцнішає?
БЮТ не проголосував у повному складі з двох причин: по-перше, якби це був їхній законопроект, то можна й проголосувати стовідсотково, а потім на всіх перехрестях волати, що їхня ініціатива не підтримана. І по-друге: враховуючи те, що законопроект передбачає підвищення пенсій лише педагогічним працівникам і не охоплює всіх категорій працівників соціальної сфери (культпрацівники, лікарі тощо} частина фракції не голосували за закон. Але я ще раз наголошую — давайте розпочнемо з учителя, маючи на увазі його суспільне значення. Цей крок стане стимулом для вирішення питання пенсійного забезпечення інших категорій громадян.
Прикро, що й фракція Народної партії, лідером якою є Голова ВРУ В.Литвин, не проголосувала за законопроект у повному складі.
Відповідно до Закону України «Про Регламент Верховної Ради України», на наступну, сесію я знову подам проект закону щодо пенсійного забезпечення педагогів, Адже вже завтра ми не будемо мати тих, хто навчає.
Загальновідомо, що у школах поглиблюється тенденція щодо старіння педагогічних кадрів. У сільській місцевості і навіть в районних містечках молодому спеціалісту неможливо знайти роботу вчителя. Пенсійне забезпечення вчителя настільки мізерне, що вчителі намагаються працювати якомога довше. З іншого боку, й оплата праці педагогів не витримує критики. Чому молоді педагоги не поспішають до школи? Вчителям, як і іншим працівникам бюджетної сфери, нараховується зарплата по тарифній сітці за правилом: перший тарифний розряд, який потім помножується на різні коефіцієнти. Молодий вчитель має восьмий тарифний розряд, який повинен дорівнювати мінімальній заробітній платі — 880 гривень. Але чомусь уряд встановлює виплати для першого тарифного розряду у сумі 570 гривень. З урахуванням певних коефіцієнтів молодий вчитель отримує близько 900 гривень. Прибиральниця, при всій повазі до її праці, але їй не обов'язкова вища освіта, має 880 гривень. Яка мотивація у здібних молодих людей з вищою освітою йти працювати у школу, особливо сільську? Я вже не кажу, що треба виконати статтю 57 Закону України «Про освіту», де зарплата вчителя має бути на рівні середньої по промисловості — 2400 гривень.
Виходячи з того, що якщо Президент України має переконання у тому, що освіта — державний пріоритет номер один, то варто сподіватися, що — пропрезидентські та проурядові фракції Верховної Ради України нарешті підтримають намагання глави держави щодо «піднесення авторитету вчителя, підвищення рівня оплати праці, поліпшення умов їх життя».
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.008Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |