![]() |
|
Підвищення пенсій педагогічним працівникам: обіцянки та реальні справи
«Як Президент України обіцяю, що держава також буде робити все для зростання якості і доступності освіти, піднесення авторитету вчителя, підвищення рівня оплати праці, поліпшення умов життя», — Президент України Віктор Янукович...
ЗО листопада ц. р. Верховна Рада України розглянула проект Закону України про внесення змін до етапі 57 Закону України «Про освіту» щодо пенсійного забезпечення педагогічних працівників. З жалем повідомляю, що законопроект було відхилено. За прийняття його за основу «за» проголосувало — 121, проти — 0, утрималися — 0, не голосували — 287 народних депутатів (з 408 зареєстрованих на засіданні). Прикро, що за проект Закону віддали свої голоси лише по 2 депутати фракції «Наша Україна — Народна Самооборона» та позафракційних; лише 7 депутатів — представників провладної фракції Партії регіонів, 12-з Народної партії, 72 із 121 опозиційної фракції «Блок Юлії Тимошенко — «Батьківщина». Сто відсотків голосів за законопроект віддано фракцією Комуністичної партії України.
Ставлю собі питання — чому законопроект не прийнято? Адже всі народні обранці добре розуміють, що жалюгідна пенсія, що нині виплачується вчителеві, є нічим іншим, як пенсією елементарного виживання. Вчитель, який віддав педагогічній роботі 30-40 років, має пенсію у 700 гривень. Цього навіть не вистачає для того, аби вчитель сільської школи придбав „паливо для опалення свого будинку (наприклад, на Херсонщині 1 т. вугілля коштує близько 2 тисяч грн.), а педа- , гогу міської середньої школи — аби сплатити комунальні послуги. Тож вчителі пенсійного віку й залишаються далі ^ працювати, не маючи матеріальних можливостей піти на давно заслужений відпочинок,
Спробую відповісти на поставлене питання, щоб ті педагогічні працівники, які зверталися з індивідуальними та колективними зверненнями до мене, як автора законопроекту; Голови Верховної Ради України; Комітету ВРУ з питань науки і освіти; фракції КПУ, розуміли, що крилаті слова «судіть про них не за їх словами, а за їх справами... По плодам їхнім ви пізнаєте їх...» — актуальні й для українського політичного сьогодення.
«Провладні» не голосували за підвищення пенсійного забезпечення вчителів з позиції того, що їхній Уряд не має джерел фінансування на виплату підвищених пенсій. Хоча у законопроекті передбачено поетапне введення закону в дію, зокрема до 2014 року. Невже у Партії регіонів не вірять, що в результаті проведених ними реформ економіка України зміцнішає?
БЮТ не проголосував у повному складі з двох причин: по-перше, якби це був їхній законопроект, то можна й проголосувати стовідсотково, а потім на всіх перехрестях волати, що їхня ініціатива не підтримана. І по-друге: враховуючи те, що законопроект передбачає підвищення пенсій лише педагогічним працівникам і не охоплює всіх категорій працівників соціальної сфери (культпрацівники, лікарі тощо} частина фракції не голосували за закон. Але я ще раз наголошую — давайте розпочнемо з учителя, маючи на увазі його суспільне значення. Цей крок стане стимулом для вирішення питання пенсійного забезпечення інших категорій громадян.
Прикро, що й фракція Народної партії, лідером якою є Голова ВРУ В.Литвин, не проголосувала за законопроект у повному складі.
Відповідно до Закону України «Про Регламент Верховної Ради України», на наступну, сесію я знову подам проект закону щодо пенсійного забезпечення педагогів, Адже вже завтра ми не будемо мати тих, хто навчає.
Загальновідомо, що у школах поглиблюється тенденція щодо старіння педагогічних кадрів. У сільській місцевості і навіть в районних містечках молодому спеціалісту неможливо знайти роботу вчителя. Пенсійне забезпечення вчителя настільки мізерне, що вчителі намагаються працювати якомога довше. З іншого боку, й оплата праці педагогів не витримує критики. Чому молоді педагоги не поспішають до школи? Вчителям, як і іншим працівникам бюджетної сфери, нараховується зарплата по тарифній сітці за правилом: перший тарифний розряд, який потім помножується на різні коефіцієнти. Молодий вчитель має восьмий тарифний розряд, який повинен дорівнювати мінімальній заробітній платі — 880 гривень. Але чомусь уряд встановлює виплати для першого тарифного розряду у сумі 570 гривень. З урахуванням певних коефіцієнтів молодий вчитель отримує близько 900 гривень. Прибиральниця, при всій повазі до її праці, але їй не обов'язкова вища освіта, має 880 гривень. Яка мотивація у здібних молодих людей з вищою освітою йти працювати у школу, особливо сільську? Я вже не кажу, що треба виконати статтю 57 Закону України «Про освіту», де зарплата вчителя має бути на рівні середньої по промисловості — 2400 гривень.
Виходячи з того, що якщо Президент України має переконання у тому, що освіта — державний пріоритет номер один, то варто сподіватися, що — пропрезидентські та проурядові фракції Верховної Ради України нарешті підтримають намагання глави держави щодо «піднесення авторитету вчителя, підвищення рівня оплати праці, поліпшення умов їх життя».
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.008Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |