ІА «Контекст Причорномор'я»
Херсон  >  Моніторинги
Влада змінюється
20.12.2010 / Газета: Слава праці / № 50 / Тираж: 1880

Вранці 10 грудня стало відомо, що в Україні, наре­шті, розпочався процес впорядкування системи влади. Указом Президента № 1085/2010 центральні органи ви­конавчої влади зазнали значної оптимізації. Скорочен­ня бюрократичного апарату поклало Початок боротьбі з неефективністю влади в Україні.

Зміни у владі потріб­но було розпочинати вже давно. Адже саме громізд­кий, роздутий та малопро- фесійний чиновницько- бюрократичний апарат був головною причиною і ко­рупції, і того, що простий громадянин не міг розрахо­вувати на увагу та розумін­ня влади. Тому той факт, що реформування Президент розпочав з себе, тобто з центру, викликає тільки по­вагу. До Віктора Януковича жодному з його попередни­ків не вистачило політичної волі, щоб зважитись на ре­альні зміни урладі.

Згідно указу Президента щодо оптимізації централь­них органів виконавчої вла­ди, починаючи з 10 грудня поточного року кількість таких органів скорочується з 112 до 63. Всього визна­чено 6 типів органів вико­навчої влади: міністерство, служба, агентство, інспек­ція, незалежні регулятори та органи зі спеціальним статусом. Зокрема, замість 20 міністерств тепер діяти­ме всього 16. Також форму­ється 28 служб, 12 агентств та 7 інспекцій. Кожна з цих установ виконуватиме лише свої, чітко визначе­ні функції. Так, служба має провадити державну полі­тику, агентство — управляти державною власністю, а інспекція — здійснювати контроль.

Крім цього, стало відо­мо, що склад Кабінету Міні­стрів України скорочується з 24 чоловік до 16. 9 міністрів втратили свої посади. Серед них, зокрема, такі, як Василь Цушко, Володимир Яцуба, Василь Надрага, Рафіль Сафіуллін, Анато­лій Толстоухов. І, як обіцяє Президент, це тільки поча­ток реформування влади.

Окрім вияву політичної волі, підписуючи указ щодо оптимізації системи влади в Україні, глава нашої дер­жави вкотре підтвердив, що йому властива й принципо­вість. Адже така реформа влади — це завжди конфлікт з чиновниками. Це непо­пулярність серед чиновників, лихослів'я на адресу Гаранта та звична образа, через те, що можновладців позбавили «хлібних місць». Враховуючи, що кожна українська сім'я щорічно витрачає 2 тисячі гривень на утримання чиновників, оптимізація влади вигля­дає життєро необхідним кроком. Сьогодні чиновни­ки в Україні перетворились на клас, головною зброєю якого є «ручка і папір». А ще має бути професійність, вміння адекватно сприйма­ти реальність та швидко ви­рішувати поставлені задачі. Профанація діяльності за­мінила саму цю діяльність у багатьох вітчизняних мініс­терствах та відомствах.

Скорочення централь­ного виконавчого апарату — перший крок запланованої Президентом адмі­ністративної реформи. За словами міністра юстиції Олександра Лавріновича, другий етап передбача­тиме зміни у Адміністрації Президента, Раді Націо­нальної безпеки та оборо­ни, регіональних органах виконавчої влади та місце­вого самоуправління.

Чого ж чекати громадя­нам від вищезгаданих но­вовведень?

Перше, і це основне, реформи проходять сис­темно. Саме такий шлях реформування ліквідовує небезпеку того, що модер­нізація системи влади пе­ретвориться на бутафорію.

Іншим важливим мо­ментом бачиться значне заощадження державних коштів, котрі можна буде витрачати на більш зна­чимі потреби українського суспільства. Зокрема, вже бюджетом-2011 передба­чено скорочення на 1 мільярд гривень видатків та утримання бюрократично- чиновницького апарату. Крім того, головний кошто­рис країни на наступний рік чітко визначає збільшення витрат на мільярд гривень, що надійде для задово­лення першочергових по­треб Міністерства охорони здоров'я України.

І, по-третє, реформа влади передбачає суттєве зниження рівня процедур узгодження. Це, в свою чергу, підвищить відпові­дальність кожного окремо взятого чиновника. А чим більша відповідальність, тим більш об'єктивна оцін­ка результатів діяльності чиновників. Тому реформи Президента мають право на життя, бо вони є першою спробою за всі роки неза­лежності України адекватно реагувати на труднощі та виклики сьогодення.

Автор: Андрій КОЦЮБА, політолог


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.004
Перейти на повну версію сайту