Житлова проблема в Каховці є надзвичайно гострою і складною. Зараз поліпшення житлових умов потребують більше 800 сімей. Нове житло не будується, його можливо придбати лише на вторинному ринку, що виключає допомогу держави і місцевої влади у цьому питанні.
На пропозицію управління регіонального розвитку і архітектури облдержадміністрації по розвитку на місцевому рівні обласної програми «Будівництво житла для малозабезпечених верств населення на період 2007-2010 роки», в липні 2007 року сесія Каховської міської ради прийняла рішення про надання дозволу на збір матеріалів для будівництва житлового будинку соціального спрямування, а в грудні 2007 року затверджена міська програма будівництва житла для малозабезпечених верств населення.
Слід зазначити, що на той час були відсутні юридично-правові документи <на будівництво житла соціального спрямування на державному рівні (крім ст. 27 Конституції України). Тому виникли величезні труднощі при оформленні дозвільної і узгоджувальної документації. Взагалі було підготовлено і підписано більше сотні різних погоджувальних документів, але нам вдалося впродовж року сформувати повний пакет документів, що законодавчо забезпечує будівництво доступного житла в Каховці, а саме — пілот- ного 80-квартирного будинку. На сьогодні в питанні доступного житла діють два Укази Президента України, Верховною Радою України прийнято два Закони, затверджено дві Постанови Кабінету Міністрів України.
Розкажу більш конкретно про суть цієї програми.
У прийнятих законах, постановах Уряду, а також в Державній цільовій соціально-економічній програмі будівництва доступного житла на 2010 — 2017 роки визначена мета і порядок надання державної підтримки громадянам при будівництві доступного житла.
На участь у даній програмі мають право:
громадяни, які перебувають на обліку як такі, що потребують поліпшення житлових умов;
громадяни, середньомісячний сукупний дохід разом з членами їх сімей у розрахунку на одну особу не перевищує чотирикратного розміру середньомісячної заробітної плати у регіоні;
- громадяни, яких відповідно до рішення місцевого органу виконавчої влади включено в Реєстр осіб, що мають право на доступне житло.
Реалізація програми передбачається шляхом надання безповоротної одноразової фінансової підтримки у розмірі ЗО % від вартості будівництва житла за рахунок державних коштів.
Виконавець програми:
- Каховський міськвиконком також внесений в Реєстр Мінрегіонбуду як головний замовник при будівництві доступного житла.
Підтримка надається виключно за умови участі громадян у будівництві житла власними коштами у розмірі не менше 70% від вартості такого будівництва. Розрахунок суми підтримки здійснюється з урахуванням нормативної площі 21 кв. м загальної площі житла на одну особу та додатково 10,5 кв. метрів на сім'ю, з урахуванням граничної вартості будівництва 1 кв. метр житла.
Нами виконані всі умови при проектуванні такого будинку на 80 квартир по проспекту Будівельників, 18. Проектно-кошторисна документація направлена в Мін- регіонбуд для включення в Реєстр.
З чим пов'язано те, що при наявності всіх Дозвільних документів будівництво пілотно- го будинку доступного житла фактично припинено?
Оскільки будівництво доступного житла здійснюється шляхом спільного фінансування за рахунок коштів державного (місцевого) бюджетів і коштів громадян (а це 70% вартості будівництва), створення реєстру забудовників є першочерговим. На жаль, ця робота проведена незадовільно і рівень залучення коштів населення для будівництва склав лише 2,5 %. Це і зумовило призупинення будівництва при наявності всіх умов і дозволів.
Які сьогодні проблеми в розгортанні будівництва доступного житла в місті Каховка?
Згідно з Розпорядженням Кабінету Міністрів від 17.01.2010 р. №243-р «Про схвалення Концепції розвитку житлової коопераці та запровадження житлових будівельно-ощадних кас», а також з метою поновлення довіри громадян, максимальної прозорості та жорсткого контролю за цільовим використанням бюджетних коштів і коштів громадян, виключення подвійного кредитування і фінансових посередників при будівництві, рішенням Каховської міської ради була затверджена схема управління будівництвом. Цією схемою визначені всі учасники будівництва з відповідними правами та обов'язками.
Залишилося розв'язати дві проблеми:
прискорити роботу з населенням по складанню реєстру громадян, які мають право на отримання доступного житла;
укласти договір з банком про відкриття персональних рахунків громадян та фінансове обслуговування будівництва доступного житла.
Для вступу громадян в члени кооперативу з метою отримання державної підтримки необхідно:
бути внесеним в єдиний державний Реєстр громадян, які по- -требують поліпшення житлових умов;
бути внесеним в реєстр членів кооперативу;
отримати довідку-згоду банку про видачу кредиту, або довідку про наявність на його рахунку коштів в сумі 70% від вартості житла;
підписати договір з замовником і забудовником про придбання житла на умовах пайової участі в будівництві та резервуванні за ним житлової площі;
підписати договір з банком на відкриття персонального поточного рахунку та право на державну підтримку будівництва доступного житла.
Практичне вирішення питання забезпечення житлом залежить виключно від активності і зусиль тих, хто його потребує, а для цього необхідно об'єднати дії влади, підприємців і громадян.
За додатковою інформацією звертайтеся за телефоном 099-318-27-05.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |