У інтерв'ю газеті «Сегодня» (інтерв'ю надруковане у «ВО», №№ 99-100,10.12.10р.) Президент України зазначив, що«... імовірно на початку наступного року ми ще раз повернемося до Податкового кодексу, щоб без поспіху внести необхідні виправлення, що відбивають потреби держави й інтереси громадян».
Кроки вищої влади нашої держави не зупинилися: розпочалося реформування адміністративних органів, на черзі — прийняття нового Пенсійного закону.
Не секрет, що Пенсійний фонд нашоїдержави, за повідомленням Рахунковоїпалати України, за рахунок власних коштів виплатив за січень-вересень ц.р. тільки 72,5 відсотка трудових пенсій. А 25,3 відсотка грошей для виплати було взято напряму із державної казни. Зокрема, на початокжовтня ц.р. дефіцит Пенсійного фонду складав 25,3 млрд. грн.
Зросла також і питома вага соціальної допомоги, яка фінансується з бюджету.
Мінімальний прожитковий рівень, а у грудні він складає 922 грн., зазначають експерти Рахунковоїпалати, занижений. А звідки ж йому (прожитковому рівню) бути нормальним, як в країні зменшилися надходження доходів у бюджет.
Хоч пристрасті підприємців та представників бізнесу затихли, але ж усіх громадян України турбує, за які кошти житиме держава надалі . Хто ж і яким чином більше вкладає в державну «копилку» коштів — підприємства чи «спрощенці»?
Саме з такого запитання розпочалася наша розмова з начальником державної податкової інспекції в Цюрупинськомурайоні Галиною КРЄМЕНТАР.
Галино Віталіївно, скільки в нашому районі зареєстровано платників єдиного податку?
Не так вже й мало платників єдиного податку стоїть на обліку в Цюрупинському районі: 147 юридичних й 1105 фізичних осіб.
Для читачів дам маленьку довідку: дванадцять років тому, ще у 1998 році, згідно з Указом Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності малого підприємництва» встановлена спрощена система оподаткування для суб'єктів малого підприємництва. Чітко визначені цим законодавчим документом ці платники податків.
Новий податковий кодекс залишив без змін вищеназвані вимоги.
Чиї ж внески в бюджет вагоміші ?
Від загальних надходжень до зведеного бюджету за 10 місяців внески «спрощенців» становлять 2,3 відсотка, тоді як від крупного бізнесу — 39,3 відсотка. Тобто юридичні й фізичні особи — платники єдиного податку внесли 1135,5 тисячі гривень, а підприємства на загальній системі оподаткування -19501,5 тисячі гривень.
Чому така велика різниця?
Середня ставка єдиного податку для фізичних осіб — підприємців, які займаються роздрібною торгівлею (а це основний вид діяльності) у нашому районі, становить від 80 до 200 гривень.
А взагалі згідно з вище названим Указом Президента ставка єдиного податку для суб'єктів малого підприємництва — фізичних осіб встановлюється місцевими радами за місцем їх державної реєстрації залежно від виду діяльності і не може становити менше 20 гривень та більше 200 гривень на місяць. І така особа звільняється від обов'язку нарахування, відрахування та перерахування до державних цільових фондів та зборів, пов'язаних із виплатою заробітної плати працівникам, які є з нею у трудових відносинах. Але ж, якщо у підприємця працюють наймані працівники (фізособи), то ставка єдиного податку збільшується на 50 відсотків за кожну особу.
Галино Віталіївно, окрім фізосіб — підприємців є ще й юридичні особи — «спрощенці». Як діє в цьому випадку механізм сплати податків?
Юридична особа за спрощеною системою оподаткування самостійно обирає одну з таких ставок податку. Скажімо, підприємець сплачує податок на додану вартість, то від реалізації продукції, товарів, від надання послуг без урахування акцизного збору він платить 6 відсотків від вирученої суми. Хто відмовляється від ПДВ, той платить 10 відсотків.
Нещодавні протестувальники — підприємці виставляли претензії до податкової служби. Зокрема, про те, що вони змучені перевірками. Хоча в цьому питанні законодавчо були встановлені чіткі правила. Для підприємців, що працюють на єдиному податку, новий Податковий кодекс не змінивїх. То поясніть, чи так вже часто й безпідставно податківці провадять перевірки?
Перевірки працівниками податкових органів здійснювалися на підставі Закону України «Про державну податкову службу України» зі змінами та доповненнями. Насамперед, контролювали проведення підприємцями розрахунків за товари, послуги, чи мають вони свідоцтво про державну реєстрацію, торгові патенти, ліцензії. Це так звані оперативні перевірки.
Планові перевірки обов'язкові теж, вони системні, відсутня хаотичність, їхній графік обов'язково затверджений начальником податкової установи.
Підхід до формування вище названого графіка гнучкий. Оцінений позитивно платник податків, якщо він має високий рівень значення фіскальної важливості та високий рівень сплати податків у регіоні, то й перевірки у нього йдуть чітко за зазначеним терміном.
До речі, податківці, коли йдуть на планову перевірку до суб'єкта господарювання, обов'язково мають із собою направлення, в якому зазначена дата й час проведення ревізії.
І ще одна обов'язкова умова, яку повинен знати підприємець. Він має право оскаржувати акт перевірки як у податковій установі, так і в суді.
Зверніть увагу! Суб'єктам господарської діяльності Президент України Віктор Янукович та наша Верховна Рада пішли назустріч — найспірнішу й конфліктну частину нового Податкового код ексу — спрощену систему оподаткування — залишили в тому ж вигляді. Не треба хвилюватися, а нормально працювати в законодавчому полі.
Податкова адміністрація Херсонської області разом зі спеціапіста- ми-податківцями району минулої середи провелау Цюрупинську семінар- практикум для підприємців. Детально розглядалися питання основних нововведень прийнятого кодексу.
В першу чергу це стосувалося податку на додану вартість, на прибуток, на доходи фізичних осіб. Пояснюю, з 1 січня 2011 року чинний податок з доходів фізичних осіб змінюється на податок на доходи.
Не оминули увагою на семінарі- практикумі спеціалісти ДПА й питання застосування податкової соціальної пільги, роз'яснили цілі, зміст та механізм реалізації реформ у відповідних галузях економіки, а також рішень Кабінету Міністрів, спрямованих на розв'язання актуальних проблем соціально-економічного розвитку.
Про місцеві, ресурсні, рентні платежі в контексті нового Податкового кодексу розповіла учасникам семінару начальник відділу оподаткування юридичних осіб ДПІ В.Проніна.
Щоденно до спеціалістів податкової інспекції звертаються підприємці, бізнесмени за роз'ясненням статей нового Податкового кодексу. Запрошуємо до співпраці й надалі.
- Галино Віталіївно, дякую за розмову.
P.S. Як зазначає звіт Рахункової палати України, за результатами виконання Держбюджету за 9 місяців ц.р. на дефіцит головного фінансового документа значний вплив має недовиконання плану практично з усіх видів податків та обов'язкових внесків. Питома вага тут і недовиконання зборів у місцеві бюджети. Оце й повинно нам боліти найбільше.
Протестуючі підприємці, які працюють за спрощеною системою оподаткування, не хотіли з нею розставатися, бо вищими у них виявились особисті споживацькі інтереси. Вони не хочуть вписуватися у нові умови, відчули невідворотність легалізації тіньового бізнесу.
Так, на даному етапі Президент України залишив оподаткування малого бізнесу без змін. Перемога, як вважають підприємці, на їхньому боці. Інтереси своєї держави — тієї частини суспільства, яка платитьВСІ податки, — їх не цікавлять.
Як відзначають психотерапевти, які дають оцінку моральному клімату нашого суспільства, байдужість до долі власної країни психологічно може викликати ланцюгову реакцію — байдужість до своєї справи, дому, навколишніх, родини і, в підсумку, — до самого себе.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |