Перєдноворічні дні — це, як правило, анаЛіз підсумків зробленого і озвучення планів на рік, що починається. Саме про це наша розмова з головою Цюрупинської районної державної адміністрації Вадимом Андрушкевичем.
Майже чотири з половиною місяці Вадим Миколайович стоїть біля керма досить незвичного за профілем для нього району — В.Андрушкевич корінний херсонець, левову частку трудової біографії присвятив роботі на Херсонському бавовняному комбінаті (починав майстром-стажером РМЦ, а закінчив на посаді голови правління — генерального директора ВАТ ХБК. У 2002-у році, після восьми років керівництва Підприємством, комбінат залишив, за свідченням однодумців, через незгоду банкрутувати ХБК). Без роботи не лишився: працював заступником начальника Херсонського торговельного морському порту.
За освітою — інженер-механік (закінчив Одеський технологічний інститут), а також економіст — «другий диплом, теж за радянських часів, здобув у Київському державному університеті, і от тепер — так званий „сільський» район, де проблематика дещо інша...
Деталь: ми вирішили обійтись без цифр.
В. М.Андрушкевич.
- Вадиме Миколайовичу, що ви, людина, у якоїсвіжйй погляд на вашу тепер ділянку роботи, побачили в Цюрупинському районі позитивне, а що негативне?
- Давайте домовимось про просту річ: не в моїх правилах лаяти попередників. Тим більш, я побачив багато позитиву, за що від усієї душі вдячний тим людям, які працювали до мене і головами держадміністрації, і тими, хто був у команді. Повірте, це не данина етикету. За той час, що очолюю державну адміністрацію Цюрупинського району, побував майже у всіх куточках області — така практика роботи у голови Херсонської обласної державної адміністрації Миколи Михайловича Костяка: всі ми, голови районних адміністрацій, повинні знати стан справ в області, чомусь навчатись, чомусь учитись. Так от такої уваги розвитку соціальної сфери, яка приділялась у нашому районі, бачити не доводилось ніде.
Це для нашого району традиційно...
Тим більш приємно. Друге. Цюрупинський район — чи не єдиний, у якому різним політичним силам, представленим у районній раді, вдалось досягти консенсусу в розв'язанні важливих питань життєдіяльності територіальної громади. Зауважу, що й у новому скликанні районної ради ми пішли тим же шляхом: шляхом консолідації, а не конфронтації. Ось ті дві складові позитиву, які помітні найперше, й саме вони справляють найвідчутніший вплив на всі інші проблеми, які ставить перед нами життя.
Далі про негатив, який вам лишився у спадок?
Я б так питання не ставив. Мова не про негатив, а про ті справи, які мої попередники в силу різних причин реалізувати не встигли, або життя на тому етапі таких проблем на порядок денний не ставило. Тому назвемо це питаннями, до вирішення яких приступив нинішній склад районної державної адміністрації. До речі, майже у незмінному складі. Зараз ми тісно працюємо з інвесторами. Не в тому плані, щоб когось заманити в район із своїм виробництвом, а втому, щоб це виробництво давало користь не лише державі у широкому значенні слова, а й справляло реальний позитивний вплив на економіку району. А для цього потрібно, щоб підприємства, які прийшли до нас, у нас же одержали й „прописку», тобто реєстрацію як платники податків. Лише за такої умови бюджетні відрахування йтимуть у казну нашого району, отже, справлятимуть позитивний вплив на розвиток його інфраструктури, соціальної сфери, поліпшать демографічну ситуацію. Зараз „в роботі три таких підприємства. З одним питання практично вирішено. Це „Хен- кель-Баутехнік. Україна». Приємно, що керівники цієї потужної структури із світовим авторитетом нас зрозуміли. Є нація, що зрозуміють й інші.
Друга проблема — підтоплення...
-Але досі район „лікує не причини, а наслідки...
- Саме так. Проблема задавнена. Нам треба серйозно її вивчити, провести поглиблену ревізію; районові в цілому, місцевим радам, господарським структурам, та й самим жителям сіл визначити своє місце у цьому процесі: що потрібно, скільки, яка його вартість, яка наша фінансова участь — і лише потім, озброївшись обгрунтуванням, кошторисом і бізнес-планом, виписувати відрядження голові райдержадміністрації в Кабінет Міністрів з проханням про державну допомогу. Іншого шляху не існує.'Те, що ми зараз робимо в авральному порядку, те, що робили у зимово-весняний період 2010 року, — це дійсно „лікування» наслідків, а треба братись за викорінення причин.
Аналогічна ситуація із зрошенням. Воно потрібне всім сільгоспвиробникам, і всі ждуть реагування держави. А треба самим підключатись. Ми ж добились того, що стали нарешті господарями на своїй власній землі, то чого ж ждемо?
Тут мушу зауважити про таке. Позиція Кабміну і його керівника Миколи Азарова політиками-популістами піддається нищівній критиці: і те, мовляв, не так, й інше. Я не хочу сказати, що критики (скоріше критикан- ти) не усвідомлюють того, про що говорять. Ні, предмет розмови їм добре відомий. Просто на критиканстві вони набирають у електорату очки, готуючись до чергових виборів. Пам'ятаючи, очевидно, висновок підступної бабусі Шапокляк, що „хорошими делами прославиться нельзя». Крім того, критикувати, руйнувати — куди простіше, ніж створювати, будувати. Аоттим, хто прийшов піднімати Україну з колін, така позиція керівництва держави імпонує. І нам, державній адміністрації Цюрупинського району, зрозуміла тактика Кабміну, яка зводиться до такого: якщо ви (тобто ми) на місцях будете піднімати економіку, розвивати соціальну сферу, наповнюватимете бюджет, подасте нам свої бізнес-проекти і бізнес-плани, — ми (держава в особі Кабінету міністрів) вам допоможемо. Я вже кілька разів побував у Кабміні й заручився підтримкою у вирішенні різних районних програм.
Вадиме Миколайовичу, рік, що на момент, коли це інтерв'ю дійде до читачів, уже вступить у свої права. І Президент, і Прем'єр- міністр застерігають нас, що він буде непростим. Чи може внести свою частку у поліпшення життя нашоїжтаки громади наш район — за оцінками фахівців потенційно дуже потужний у плані економічних можливостей? При тому поліпшити життя, маючи на увазі й наступні роки?
Не лише може, а повинен. Ми на одній лише оренді землі втрачаємо величезні кошти. У нас же«1 орендна плата в окремих випадках менша, ніж мізерний податок на землю. І цю плату встановлюють місцеві ради, які потім звертаються у районну раду, районну державну адміністрацію, а то й стукають у значно вищі двері: мовляв, допоможіть! Влада допомагала і допомагати, звичайно,буде. Але ж і самим треба щось робити!
Друга проблема залежить від державного .вирішення. Маю на увазі податкове законодавство. Погляньмо на наші ринки і заг- ляньмо, що від них надходить в бюджет. Копійки! (Зауважу, що все це поки що по закону). Бо ринок — це така собі оболонка, в якій „оселились» десятки й десятки так званих малих підприємств і фізосіб-підприємців, які працюють на фіксованому податку. А які обороти цих ринків насправді? Які прибутки? Скажемо так: вони не йдуть ні в яке порівняння з податками, які ці ринки сплачують.
У цьому ж ключі, за прикладом державної адміністрації області (Микола Костяк, як-відомо, підписав угоди про співробітництво з Мурманською та Новосибірською областями Російської Федерації), виходимо на міжнародний (скоріше міжреспубліканський) рівень. Можливостями нашого району по виробництву й поставках овочів, баштанних, південних фруктів зацікавились керівники Гомельської області з Білорусі. Є інтерес нашого району й до білорусів. З їхніми представниками вже проведено переговори,досягнуто позитивних домовленостей. Переконаний, що справа з реалізацією цього перспективного проекту не забариться. До весни закінчимо організаційний процес, а там — і практична його реалізація.
Ми туг, в адміністрації, зараз розробляємо проект створення на території району серйозного агро- підприємства, в якому буде поєднано і планування виробництва сільгосппродукції, і її закупівлі, і переробка, і реалізація, і тісний контакт на рівні укладання договорів з кожним товаровиробником і кожним оптовим покупцем. Пора вилазити з базарної «оболонки». Тільки таке підприємство працюватиме не лише на себе, а й на бюджет.
Але на це потрібен час, і таке підприємство буде створене не сьогодні. Зараз же хотів би, щоб на ці сторони економіки, отже розвитку соціальної сфери, більше уваги приділяли місцеві ради. Незважаючи на те, що у відповідності із нині діючим законодавством вони самостійні у прийнятті рішень, практично всі вони залежні від вищих органів влади, бо базису — фінансової самостійності — забезпечити самі не спроможні. А це поки що головне.
Перед виборами електоратові нав'язувалась думка, що район потрапив у число відстаючих, на зустрічах в трудових колективах говорилось про те, що він скотився аж на 18 місце в області... Що ви про це можете сказати?
Ви з самі частково й відповіли на запитання: „перед виборами» і „нав'язувалась думка». Цю, як ви кажете «думку» нашим людям нав'язати не вдалось. Бо вона не мала нічого спільного з дійсним станом справ. Район нікуди не скочувався. Він займає, як і займав гідне місце в області — входить до п'ятірки кращих. Але вірю в те, що ми зможемо — маємо для того всі можливості — в економіці, соціальній сфері піднятись вище. Простір для діяльності у нас дуже широкий.
- Вадиме Миколайовичу, наша розмова для початку року надто ділова. Усе ж свято...
А'що вдієш? Як висловився один гострий на слово чоловік: спочатку — діло, а слова — потім. Та все одно згоден. Тому щиро вітаю всіх-всіх жителів нашого району із Новим роком. Нехай він буде кращим, ніж попередній. Але ж і всі ми повинні дбати, щоб він був кращим. Сподіваюсь на співпрацю з усіма. У нашому районі працюють чудові люди. У цьому пересвідчився особисто. А двері районної державної адміністрації відкриті для кожного. Заходьте, пропонуйте. Давайте дбати про себе разом. Щастя вам усім, шановні земляки!
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.006Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |