ІА «Контекст Причорномор'я»
Херсон  >  Моніторинги
Жовтии колір негоди
06.01.2011 / Газета: Новий день / № 2 / Тираж: 36600

Коли на вулиці ожеледиця, кожен водій та пасажир мріють не потрапити в ДТП і навіть у півгодинну авто­мобільну пробку. Втім, за словами інструкторів ДАІ, з двох небажаних варіантів завжди необхідно обирати безпечніший. За негоди в обласному центрі тради­ційно вимикають усі світлофори. Відтак, аби виїхати з другорядної вулиці на головну, водії витрачають по кільканадцять хвилин.

Минулого тижня у Херсоні пройшов доволі незвичний для зими дощ. Невдовзі по тому вдарили морози і вулиці облас­ного центру перетворилися мало не на справжню ковзан­ку. Щойно перші автомобілі по­трапили у ДТП, у місті вимкну­ли світлофори на всіх 54 регу­льованих ними перехрестях.

Частина автолюбителів таке рішення вітає, адже під час ожеледиці відразу зупинити машину на «червоний» просто неможливо. Та навіть якщо на авто зимова гума і вдасться своєчасно загальмувати, це зовсім не означає, що твій бампер хтось не «поцілує». На­томість решта водіїв катего­рично проти таких правил. За їхніми словами, під час негоди вулиці міста перетворюються на суцільні кількасотметрові пробки, а керувати машиною, не порушуючи Правил дорож­нього руху, просто нереально.

— Підчас негоди ми постій­но даємо вказівки співробітни­кам КП «Херсонміськсвітло», аби вони вимикали світлофо­ри, — коментує старший інспектор відділу організації дорожнього руху УДАІ УМВС України в області майор міліції Ігор Кононенко. — Це одна з головних вимог організації безпеки дорожнього руху. Якщо світлофори не вимикати, на вулицях міста вдесятеро збільшиться кількість аварій. А пробки виникають тільки через відсутність у водіїв толерант­ності: завжди можна зупинити­ся і пропустити транспортний засіб з другорядної вулиці.

За словами майора міліції, під час останньої ожеледиці спробували залишити увімкне­ними світлофори на перехресті проспекту Ушакова та вулиці Перекопської. Вже через десять хвилин — ДТП, внаслідок чого утворився величезний затор:

тривала затримка руху транс­порту, зокрема тролейбусів.

Будемо відверті: дорож­ня мережа міста залишає ба­жати кращого, — продовжує Ігор Кононенко. — У тому ж Миколаєві світлофори не ви­микають, бо вчасно ліквідову­ють наслідки негоди: приби­рають сніг, піском посипають вулиці. А щодо незручностей, то покажіть мені водія, для якого потрапити в дорожню аварію краще, ніж п'ять хви­лин постояти на перехресті. І взагалі: ДАІ рекомендує у не­году не виїжджати.

У самих автолюбителів дум­ка щодо нерегульованого руху на перехрестях неоднозначна.

Рішення вимикати світло­фори у негоду — певно, одне з небагатьох, за що співробітників ДАІ можна похвалити, — пере­конаний водій з десятирічним стажем Дмитро Кривий. — Тільки в Херсоні я таксую п'ять років. Під час сильного туманучи ожеледиці,світлофори завжди вимикають. І це правильно. Скільки сьогодні їздять на «ли­сих» шинах! Ти на світлофорі зу­пинився, а хтось — ні. Ти бачиш «зелений» і рушаєш з місця, а хтось ще стоїть, пробуксовує.

На «жовтий» готуєшся зу­пинитися, «червоний» — стаєш. Кому що незрозуміло? — комен­тує досвідчений водій Володи­мир Корж. — Переконаний: ви­микаючи світлофори, ДАІ просто знімає з себе всю відпові­дальність за ДТП. І їй глибоко байдуже, що місто перетво­рюється на суцільні затори.

Втім, чи не найбільше від вимкнених світлофорів страж­дають пішоходи. Для них пе­рейти вулицю навіть по «зебрі» просто небезпечно.

Пішохід — також учасник дорожнього руху, — обурюєть­ся херсонський студент Юрій Котляр. — Але, намагаючись перебігти, помічаєш, що маши­ни навіть не збираються зупи­нятися. Чекаєш, доки збереть­ся кілька таких же відчайдух, а потім гуртом просто нагло йде­мо через слизьку дорогу, ризи­куючи зробити це востаннє у житті. Цікаво, що в негоду на вулицях міста не помітиш жод­ного інспектора ДАІ, які мають регулювати рух транспорту.

Як краще організовувати безпеку дорожнього руху під час ожеледиці, зрозуміліше, певно, фахівцям. Але городяни не заперечуватимуть: якби у Херсоні оперативніше ліквідо­вували наслідки негоди, конф­лікту щодо вимкнених світло­форів взагалі б не було.

Автор: Вадим ЛУБЧАК


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.004
Перейти на повну версію сайту