Необхідність проведення пенсійної реформи обумовлена демографічною ситуацією, загальносвітовими тенденціями та економічною ситуацією в країні
В Україні продовжує старіти населення, що погіршує показники співвідношення між громадянами працездатного і непрацездатного віку. Дві третини людей, котрі досягли пенсійного віку, отримують малі пенсії — до тисячі гривень, тоді як середній розмір спеціальних пенсій щонайменше у 2,5 рази перевищує середній розмір пенсій, призначених на загальних умовах.
Головною метою реформування пенсійної системи є забезпечення достойного рівня життя громадян, які упродовж свого трудового життя сплачували пенсійні внески, не приховуючи доходів. Для досягнення цієї мети уряд планує реформувати пенсійну систему за трьома основними напрямками:
перший — запровадження обов'язкової накопичувальної системи пенсійного страхування;
другий — обмеження розмірів пенсій та пільг у пенсійному забезпеченні державним службовцям, прокурорам, суддям, депутатам та іншим «спеціальним» категоріям пенсіонерів;
третій — встановлення належних умов пенсійного забезпечення для вчителів, лікарів та працівників культури, а також приведення діючої солідарної пенсійної системи у відповідність до існуючих демографічних та фінансових реалій.
Урядовий законопроект такохб передбачає підвищення пенсійного віку для жінок: пропонується розпочати десятирічний етап збільшення пенсійного віку для них з 55 до 60 років (на 6 місяців щороку). Як компенсація на період підвищення віку, пенсія жінок збільшуватиметься на 2,5% за кожні півроку більш пізнього виходу на пенсію.
Удосконалюватиметься порядок призначення, перерахунку пенсій. Для цього уряд планує:
підвищити мінімально необхідний страховий стаж для одержання пенсії за віком з 5 до 15 років;
для новопризначених пенсій — підвищити нормативну тривалість страхового стажу для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі для жінок з 20 до ЗО років та для чоловіків — з 25 до 35 років;
враховувати для призначення пенсії розмір середньої заробітної плати за три календарні роки, що передують року звернення за призначенням пенсії, а перерахунок пенсії здійснювати із середньої заробітної плати, з якої призначено (перераховано) пенсію;
проводити перерахунки пенсій працюючим пенсіонерам, які отримують пенсію за вислугу років тільки після досягнення пенсійного віку;
проводити призначення пенсій із заробітної плати за весь період страхового стажу з 1.07.2000 року лише за даними персоніфікованого обліку, у разі відсутності 60 місяців роботи за цими даними — використовувати заробітну плату за 60 місяців до вказаної дати поспіль і за весь період страхового стажу з 1.07.2000 року за даними персоніфікованого обліку.
Відтермінування запропонованої урядом пенсійної реформи може призвести до серйозних економічних втрат та зашкодити майбутнім поколінням українців. Реформування пенсійної системи й збільшення пенсійного віку — непопулярні кроки, однак їх нині роблять практично всі країни Європи.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.006Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |