ІА «Контекст Причорномор'я»
Херсон  >  Моніторинги
У Податковому кодексі уточнено параметри фактичних перевірок
17.01.2011 / Газета: Вісник Олешшя / № 5-6 / Тираж: 3416

У Податковому кодексі, що набув чинності з 1 січня 2011 року, уточнено параметри про­ведення фактичних перевірок.

Зокрема, до 2011 року здійснювався аналогічний фак­тичним перевіркам контроль за проведенням готівкових роз­рахунків, наявністю торгових патентів і ліцензій, який був рег­ламентований декількома нор­мативними документами.

У Податковому кодексі пе­ревірки, зокрема з питань дот­римання порядку здійснення розрахункових і касових опе­рацій, отримали назву „фак­тичні перевірки».

Фактичною є перевірка за місцем фактичного здійснення діяльності платником податків. Вона проводиться без попе­редження платника податків на підставі рішення керівника органу податкової служби, оформленого наказом, копія якого вручається платнику по­датків і за наявності хоча б однієї з таких вимог: за результатами перевірок інших плат­ників податків виявлено факти, які свідчать про можливі пору­шення законодавства щодо виробництва та обігу підакциз­них товарів, здійснення плат­ником податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій, свідоцтв про держав­ну реєстрацію, інших доку­ментів, контроль за наявністю яких покладено на органи ДПС і виникає необхідність пере­вірки цих фактів; отримання від державних або місцевих органів інформації, яка свідчить про можливі пору­шення платником податків за­конодавства; письмового звернення покупця (спожива­ча) про порушення платником податків порядку проведення розрахункових операцій, касо­вих операцій, патентування або ліцензування; неподання суб­'єктом господарювання обо­в'язкової звітності про викори­стання реєстраторів розрахункових операцій, розрахунко­вих книгі книгобліку розрахун­кових операцій, подання їх із нульовими показниками; от­римання інформації про пору­шення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортуван­ня спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів і цільово­го використання спирту плат­никами податків; виявлення за результатами попередньої пе­ревірки порушень щодо дот­римання порядку розрахунко­вих операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, виробниц­тва та обігу підакцизних то­варів, дотримання роботодав­цем законодавства про укла­дення трудового договору, оформлення трудових відно­син із працівниками; отри­мання інформації про викори­стання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин і виплату роботодавцями зарплати без сплати податків до бюджету.

Перед початком фактичної перевірки ДПС може провести контрольну розрахункову опе­рацію (контрольну закупку). При цьому товари, які було от­римано під час такої закупки, підлягають поверненню плат­нику податків у непошкоджено- му вигляді.

Фактична перевірка прово­диться двома і більше посадо­вими особами органів ДПС у присутності посадових осіб суб'єкта господарювання або його представника. Тривалість фактичних перевірок не повин­на перевищувати 10 діб. Подо­вження строку такої перевірки здійснюється за рішенням ке­рівника органу ДПС не більше як на 5 діб. Підставами для збільшення строку перевірки є: заява суб'єкта господарюван­ня; змінний режим роботи або підсумований облік робочого часу суб'єкта господарювання.

Автор: ДПІ в Цюрупинському районі


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.005
Перейти на повну версію сайту