Провідні фахівці країни поставили найстаршому вузові Херсонщини оцінку «відмінно»
Ось уже понад 90 років нинішній Херсонський державний університет, як і його славні попередники, готує висококваліфікованих фахівців. Свою конкурентоспроможність вони доводили і доводять на всіх континентах земної кулі. Навчальні заняття, наукові конференції, методичні семінари... Діяльність аспірантури та докторантури... Розбудова матеріально-технічної та інформаційної бази...
Це далеко не повний перелік щоденних «температурних режимів» провідного вузу Північного Причорномор'я. А в тому, що визначення «провідний» — не рекламне, показала планова перевірка університету, у якому навчаються майже 8 тисяч студентів, працюють понад 500 викладачів і 860 співробітників.
Будь-яка перевірка для вузу — це та ж складана екзаменаційна сесія для студента. Чи не так? — запитуємо у ректора ХДУ кандидата філологічних наук професора Юрія БЄЛЯЄВА.
Це — без перебільшення, — наголошує Юрій Іванович. — Ну а перевірка з боку Державної інспекції навчальних закладів — це одна з форм постійного кваліфікованого контролю нашої діяльності. Відбувалася ця перевірка із 13 до 18 грудня минулого року. Компетентну комісію очолювала головний державний інспектор управління контролю за діяльністю вищих навчальних закладів Т. О. Ємець. У складі комісії були провідні науковці та керівники структурних підрозділів столичного Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, Черкаського національного університету ім. Богдана Хмельницького, Миколаївського державного педагогічного університету ім. В. О. Сухомлинського, Кіровоградського державного педагогічного університету ім. Володимира Винниченка, Херсонської національного технічного університету. Перевірявся не лише рівень навчання, а й, скажімо, стан управлінської діяльності, впровадження у навчальний процес Європейської кредитно-трансферної системи.
Зрозуміло, що ваш колектив до цього екзамену серйозно готувався...
Безперечно! Відбувалася самоперевірка і самоаналіз усіх структурних підрозділів університету. Студенти виконували ректорські контрольні роботи за дисциплінами навчального плану. Викладачі для ознайомлення комісії готували наукові та методичні розробки. Адміністративні служби систематизували необхідні установчі документи, узагальнювали інформацію про матеріально-технічну та інформаційну бази, стан фінансово-господарської діяльності.
І все відбувалося без внутрішніх, так би мовити, зауважень?
Серйозних не виявилося. Але самоконтроль дозволив не тільки виявити існуючі проблеми, а й усунути їх, зокрема оновити нормативно-правову та методичну бази. Зрозуміло, що найважливіше в інспекторському контролі — перевірка якості освіти. Студенти виконували міністерські контрольні роботи з п'яти дисциплін соціально-гума- нітарного та науково-природничого циклів, а викладачі звітували за допомогою наявних навчально-методичних матеріалів.
Шість днів прискіпливої перевірки. І в підсумку...
Перевірка показала (підтвердила): Херсонський державний університет має потужний навчальний та науковий потенціал, якісний кадровий склад як викладачів, так і студентів, сучасну базу для здійснення всіх видів діяльності, як і належить навчальному закладу IV рівня акредитації.
А як із зауваженнями?
Скажу відверто: а як без них? Народ правильно підмітив: не помиляється тільки той, хто нічого не робить. Усі зауваження і пропозиції взяті на олівець, ввійшли у робочі плани і, зрозуміло, у найближчій перспективі допоможуть ще глибше вдосконалити навчально-науковий процес. При цьому скажу і таке: члени комісії виступили не лише контролерами, а й поділилися власним досвідом, запозичивши при цьому і наш. Тож перевірка принесе користь усім!
Комісія Державної інспекції навчальних закладів на засіданні ректорату висловилася однозначно: наш університет — на правильному шляху.
Юрію Івановичу, на які зміни слід очікувати у найближчій перспективі?
Високий статус зобов'язує йти далі. Члени комісії висловили на нашу адресу кілька побажань. Ось деякі: збільшити чисельність докторів наук, професорів, розширити географію міжнародних контактів, осучаснити інформаційну, матеріально-технічну та методичну базу університету, створити нові на- вчально-наукові і виробничі комплекси з навчальними закладами І—II рівня акредитації. Це і є головним завданням на найближче майбутнє.
Дякуємо за розмову і бажаємо вузові увійти до числа кращих університетів не лише країни, а й Європи.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |