ІА «Контекст Причорномор'я»
Херсон  >  Моніторинги
ХДУ підтверджує високий статус
20.01.2011 / Газета: Новий день / № 4 / Тираж: 36600

Провідні фахівці країни поставили найстаршому вузові Херсонщини оцінку «відмінно»

Ось уже понад 90 років нинішній Херсонський держав­ний університет, як і його славні попередники, готує висококва­ліфікованих фахівців. Свою кон­курентоспроможність вони до­водили і доводять на всіх конти­нентах земної кулі. Навчальні за­няття, наукові конференції, ме­тодичні семінари... Діяльність аспірантури та докторантури... Розбудова матеріально-техніч­ної та інформаційної бази...

Це далеко не повний перелік щоденних «температурних ре­жимів» провідного вузу Північно­го Причорномор'я. А в тому, що визначення «провідний» — не рекламне, показала планова пе­ревірка університету, у якому навчаються майже 8 тисяч сту­дентів, працюють понад 500 вик­ладачів і 860 співробітників.

Будь-яка перевірка для вузу — це та ж складана ек­заменаційна сесія для сту­дента. Чи не так? — запитує­мо у ректора ХДУ кандидата філологічних наук професора Юрія БЄЛЯЄВА.

Це — без перебільшення, — наголошує Юрій Іванович. — Ну а перевірка з боку Держав­ної інспекції навчальних за­кладів — це одна з форм по­стійного кваліфікованого кон­тролю нашої діяльності. Від­бувалася ця перевірка із 13 до 18 грудня минулого року. Ком­петентну комісію очолювала головний державний інспектор управління контролю за діяль­ністю вищих навчальних зак­ладів Т. О. Ємець. У складі комісії були провідні науковці та керівники структурних підрозділів столично­го Національного пе­дагогічного універси­тету імені М. П. Драгоманова, Черкасько­го національного уні­верситету ім. Богдана Хмельницького, Миколаївського дер­жавного педагогіч­ного університету ім. В. О. Сухомлинського, Кіровоградсь­кого державного педа­гогічного університе­ту ім. Володимира Винниченка, Херсон­ської національного технічного універси­тету. Перевірявся не лише рівень навчання, а й, скажімо, стан управлінської діяльності, впровадження у навчальний процес Європейської кредит­но-трансферної системи.

Зрозуміло, що ваш ко­лектив до цього екзамену серйозно готувався...

Безперечно! Відбувалася самоперевірка і самоаналіз усіх структурних підрозділів універ­ситету. Студенти виконували ректорські контрольні роботи за дисциплінами навчального пла­ну. Викладачі для ознайомлення комісії готували наукові та мето­дичні розробки. Адміністративні служби систематизували не­обхідні установчі документи, узагальнювали інформацію про матеріально-технічну та інфор­маційну бази, стан фінансово-господарської діяльності.

І все відбувалося без внутрішніх, так би мовити, зауважень?

Серйозних не виявилося. Але самоконтроль дозволив не тільки виявити існуючі пробле­ми, а й усунути їх, зокрема оно­вити нормативно-правову та методичну бази. Зрозуміло, що найважливіше в інспекторсько­му контролі — перевірка якості освіти. Студенти виконували міністерські контрольні роботи з п'яти дисциплін соціально-гума- нітарного та науково-природни­чого циклів, а викладачі звітува­ли за допомогою наявних навчально-методичних матеріалів.

Шість днів прискіпливої перевірки. І в підсумку...

Перевірка показала (підтвердила): Херсонський державний університет має по­тужний навчальний та науковий потенціал, якісний кадровий склад як викладачів, так і сту­дентів, сучасну базу для здійс­нення всіх видів діяльності, як і належить навчальному закладу IV рівня акредитації.

А як із зауваженнями?

Скажу відверто: а як без них? Народ правильно підмітив: не помиляється тільки той, хто нічого не робить. Усі зауважен­ня і пропозиції взяті на олівець, ввійшли у робочі плани і, зрозу­міло, у найближчій перспективі допоможуть ще глибше вдосконалити навчально-науковий процес. При цьому скажу і таке: члени комісії виступили не лише контролерами, а й поділи­лися власним досвідом, запо­зичивши при цьому і наш. Тож перевірка принесе користь усім!

Комісія Державної інспекції навчальних закладів на засі­данні ректорату висловилася однозначно: наш університет — на правильному шляху.

Юрію Івановичу, на які зміни слід очікувати у най­ближчій перспективі?

Високий статус зобов'я­зує йти далі. Члени комісії ви­словили на нашу адресу кілька побажань. Ось деякі: збільшити чисельність докторів наук, про­фесорів, розширити географію міжнародних контактів, осучас­нити інформаційну, матеріаль­но-технічну та методичну базу університету, створити нові на- вчально-наукові і виробничі комплекси з навчальними зак­ладами І—II рівня акредитації. Це і є головним завданням на найближче майбутнє.

Дякуємо за розмову і бажаємо вузові увійти до числа кращих університетів не лише країни, а й Європи.

Автор: Галина ПОЛЯКОВА, Василь ПІДДУБНЯК


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.005
Перейти на повну версію сайту