ІА «Контекст Причорномор'я»
Херсон  >  Моніторинги
Програма розвитку району — на вивченні в постійних депутатських комісіях райради
24.01.2011 / Газета: Голопристанський вісник / № 3 / Тираж: 2200

У понеділок, 17 січня, від­булося спільне засідан­ня постійних комісій ра­йонної ради з питань планування, бюджету та фінансів регіональної економіки, впрова­дження інвестицій, розвитку під­приємництва та курортно-тури- стичної діяльності, з питань облі­ку, управління об'єктами кому­нальної власності, приватизації та житлово-комунального господар­ства та з питань агропромислово­го комплексу, земельних відносин та соціального розвитку села, еко­логії та раціонального використан­ня природних ресурсів.

Із ряду питань порядку денного центральним стало обговорення програми економічного, соціаль­ного та культурного розвитку Го- лопристанщини на 2011 рік. Вона розроблена робочою групою при райдержадміністрації за поданими матеріалами від структурних під­розділів РДА, підприємств, уста­нов і організацій — виконавців про­грами. До неї увійшли і заходи, які з тих чи інших причин не вда­лося повністю завершити у попе­редньому році. У декількох же її оперативних завданнях передба­чені позиції угоди про регіональ­ний розвиток Херсонської області, укладеної між КМУ, облрадою та облдержадміністрацією, зокрема з питань щодо будівництва доступ­ного житла, заміни покриття авто- доріг, а також відновлення зрошу­вальних систем.

Загалом же програма є основ­ним узагальнюючим документом, вона містить у собі основні позиції розвитку і життєдіяльності району, які ширше окреслені численними галузевими, профільними програ­мами.

Знайомила депутатів з докумен­том начальник управління еконо­міки райдержадміністрації Юлія Риженко. Так, вона більш деталь­но зупинилася зокрема на додат­ку до програми, яким визначено заходи, які необхідно здійснити у 2011 році для досягнення ряду стратегічних цілей (які, у свою чер­гу, складаються з ряду оператив­них завдань) розвитку економіки і соціальної сфери району.

Перша стратегічна ціль — люд­ський розвиток, підвищення якості життя населення. Перше опера­тивне завдання передбачає ство­рення нових робочих місць та під­вищення їх якості. В цьому на­прямку планується здійснення моніторингу і проведення переві­рок щодо легалізації оплати праці та зайнятості населення, а також аналіз впливу інвестиційної діяль­ності в галузях економіки. Програ­мою також визначено і очікуваний результат: прогнозується створен­ня 560 нових робочих місць.

Ще одним завданням є забез­печення гарантованого законо­давством розміру нарахованої за­робітної плати найманим праців­никам. Програмою визначено сприяти передбаченню в колек­тивних договорах зобов'язань сто­рін із забезпечення вимог чинно­го трудового законодавства, за­безпечити щомісячний моніто­ринг розміру заробітної плати в погалузевому розрізі. Також за мету ставиться недопущення ви­никнення заборгованості із випла­ти заробітної плати, пенсій та інших соціальних виплат. Тому буде активізовано роботу відпо­відної тимчасової комісії, прово­дитимуться перевірки економічно активних підприємств-боржників і застосовуватимуться усі можливі важелі впливу до посадових осіб, винних у порушенні трудового за­конодавства.

Друге оперативне завдання — розвиток освіти і науки, культури і духовності — передбачає запро­вадження різних форм залучення малюків до здобуття дошкільної освіти, а саме: відкриття груп ко­роткотривалого перебування в тих населених пунктах, де відсутні дошкільні навчальні заклади, від­новлення роботи дошкільних нав­чальних закладів, які довгий час не функціонували і були виведені із мережі, будівництво нових ДНЗ, відкриття додаткових груп загаль­ного розвитку, розширення ме­режі логопедичних груп, зокрема у сільській місцевості, введення посад психологів у міських ДНЗ тощо. Також передбачено заходи з підтримки талановитих дітей, організації підвезення учнів до навчальних закладів (за програмою «Шкільний автобус» на 2011 — 2015 роки), створення умов для підго­товки висококваліфікованих педа­гогічних кадрів, збереження та від­новлення існуючої мережі загаль­ноосвітніх та позашкільних нав­чальних закладів та ін. Окрім цьо­го, планується охопити курсом під­готовки до самостійного життя дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, із числа учнів старших класів інтернатних закладів, сприяти соціальному за­хисту житлових прав таких дітей у рамках їх підготовки до самостій­ного життя, забезпечити надання соціальних послуг неповнолітнім, схильним до правопорушень, та особам, котрі повернулися з місць позбавлення волі і таке інше.

Не залишена поза увагою у про­грамі і галузь культури. Так, доку­ментом передбачено розвиток та збереження нематеріальної куль­турної спадщини, підтримка фес­тивального руху, збереження за­кладів культури, бібліотечних фон­дів, пам'яток історії та культури.

Третє оперативне завдання сто­сується охорони здоров'я та фі­зичного оздоровлення населення. Передбачається збереження за­кладів охорони здоров'я, органі­зація безкоштовного проведення загальнодіагностичних обстежень для населення у лікувально-про­філактичних закладах району, ряд заходів, спрямованих на бороть­бу із захворюванням на туберку­льоз, створення належних умов для фізкультурн()-оздоровчих занять, розвитку спорту, соціальної орієнтації населення на здоровий спосіб життя тощо. Окрім цього, планується продовження реконст­рукції харчоблоку і ремонт по­крівлі хірургічного корпусу райлі- карні.

Заплановані й заходи із впро­вадження стратегії і проектів міс­цевого розвитку на основі прин­ципів залучення громадськості. Це — організація громадських форму­вань району до участі у другому етапі реалізації проекту ПРООН «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду». Передбачаються ви­датки на реалізацію 5 проектів.

Друга стратегічна ціль декла­рує заходи, спрямовані на розви­ток інфраструктури життєзабезпе­чення. І першим оперативним зав­данням тут програмою визначено реформування житлово-комуналь- ного господарства, водозабезпе- чення, а також впровадження ре- сурсо- і енергозберігаючих техно­логій. Воно передбачає організа­цію роботи щодо недопущення безприбуткової діяльності кому­нальних підприємств району, за­безпечення своєчасних розрахун­ків за спожиті енергоносії. Та го­ловним завданням цього розділу програми можна впевнено назва­ти газифікацію району. Планують­ся заходи з будівництва першої черги магістрального газопроводу Костогризове — Гладківка, посту­пове впровадження робіт з гази­фікації об'єктів соціальної сфери, виготовлення проектно-кошторис- ної документації для Кардашин- ської, Великокардашинської, Новозбур'ївської №2 загальноосвітніх шкіл та інших об'єктів соціальної сфери. У перспективі й виготов­лення проектно-кошторисної до­кументації на газопровід високого тиску Гладківка — Жовтневе — Дол- матівка — Нововолодимирівка, а також Бехтери — Залізний Порт.

Передбачено і поліпшений еко­логічного стану, зменшення тех­ногенного навантаження шляхом виготовлення проектно-кошто- рисної документації по відведен­ню земельних ділянок під поліго­ни твердих побутових відходів, заплановано й будівництво та ре­конструкцію очисних споруд у се­лах Більшовик і Залізний Порт.

Серед запланованих — і заходи з енергозбереження: передбаче­но значний об'єм робіт з капіталь­ного ремонту повітряних;ліній електропередач, встановлення енергозберігаючого опалювально­го обладнання у Великокардашинському СБК.

Другим оперативним завданням визначено сприяння вирішенню

житлової проблеми — надання пільгових кредитів мешканцям сільських населених пунктів, про­ведення підготовчих робіт для реалізації програми будівництва доступного житла, забезпечення житлом запрошених спеціалістів у районі.

Третя стратегічна ціль — роз­виток галузей економіки. Підви­щення конкурентоспроможності району. Найпершим оперативним завданням тут визначено підви­щення рівня інвестиційної приваб­ливості, розвиток інноваційної ді­яльності, активізацію зовнішньо­економічних відносин шляхом участі у форумах, конференціях, семінарах та презентаціях інвести­ційних пропозицій регіонів Украї­ни та в інших заходах, спрямова­них на поліпшення інвестиційно­го іміджу.

Другим оперативним завданням є розвиток високопродуктивного агропромислового комплексу та зрошувального землеробства. Ним передбачено нарощування обсягів виробництва продукції рослинництва, оптимізацію струк­тури посівних площ, забезпечен­ня підготовки насіння ярих зерно­вих культур, придбання мінераль­них добрив, проведення піджив­лення озимих зернових, форму­вання регіональних запасів продо­вольчого зерна, регулювання зе­мельних і майнових відносин, збільшення площ під краплинним зрошенням, придбання господар­ствами сільськогосподарської тех­ніки, відновлення поголів'я та збільшення виробництва основних видів продукції тваринництва, за­лучення інвестицій та просування сільгосппродукції на внутрішньо­державні та світові ринки тощо.

Третє оперативне завдання — розвиток підприємництва та інфра­структури його підтримки. Програ­мою передбачається удосконален­ня процедури реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності та ви­дачі документів дозвільного харак­теру, забезпечення взаємодії ор­ганів виконавчої влади та суб'єктів малого підприємництва з метою консолідації діяльності по захисту законних інтересів підприємців.

Четверте оперативне завдання — ефективне використання майна спільної власності територіальних громад району. Наступне — розбу­дова та модернізація транспортної інфраструктури, а також розвиток інформаційної сфери, телекомуні- кацій і зв'язку. Ним передбачаєть­ся поліпшення якості автомобіль­них доріг загального користуван­ня місцевого значення. Зокрема, йдеться про заміну на автодорогах білощебеневого покриття на ас­фальтобетонне або чорнобетонне (Геройське — Стара Збур'ївка, Доб- ропілля — Новоселівка, Чорно­морські Криниці — Суворівка, Олек- сіївка — Збур'ївка, Берегове — Бех- тери). Планується також'укласти угоди з пасажироперевізниками щодо забезпечення гарантованої якості автоперевезень пільгових категорій населення.

Шостим оперативним завданням є розвиток туристично-рекреацій­ного комплексу та охорона куль­турної спадщини. У ньому пропи­сані позиції створення сприятли­вих умов для розвитку сільського «зеленого» туризму, передбачає­ться проведення аналізу діяльності суб'єктів туристичної галузі, рек­ламних кампаній туристичного продукту району на внутрішньому й міжнародному ринках.

Четверта стратегічна ціль декларує заходи зі збереження та раціонального використання при­родних ресурсів. Перше оператив­не завдання — розвиток, земель­них відносин та землекористуван­ня, до якого входить збільшення площі земель лісового фонду, вкритих лісами, проведення лісо­відновлення та створення проти­пожежних розривів і мінералізо­ваних смуг. Окрім того, задоку­ментовано заходи з охорони та збереження унікальних природ­них комплексів Чорноморського біосферного заповідника, інвента­ризації земель та встановлення меж 43 населених пунктів райо­ну, оформлення правовстанов- люючих документів на землі не- сільськогосподарського призна­чення під об'єктами комунальної власності територіальних громад, проведення грошової оцінки зе­мель сіл Більшовик, Новофедорів- ка, Рибальче, Забарине, Виноград­не, Новософіївка, Петрівка, Кали­нівка, Нова Збур'ївка, Малі Копані, Залізний Порт та м. Гола Пристань та ще ряд інших заходів, серед яких і щодо розвитку ринку зе­мель несільськогосподарського призначення.

Друге оперативне завдання теж набуло актуальності з минулоріч­ного сумного досвіду: воно сто­сується запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техноген­ного та природного характеру, захисту територій від підтоплен­ня. Так, програмою передбачено будівництво каналізаційних мереж з одночасним дренажем у східній частині м. Гола Пристань (вулиці Леніна, Дніпрова, Лугова та ін.), виготовлення проекту очисних споруд у райцентрі, реконструк­цію централізованої системи во­допостачання (м. Гола Пристань, вул. Ігнатченка).

Заслухавши доповідь, депутати вирішили рекомендувати сесії ра­йонної ради затвердити програму економічного, соціального та куль­турного розвитку району на 2011 рік із урахуванням ряду пропози­цій, що надійшли у процесі обго­ворення.

Під час спільного засідання постійних депутатських комісій минуло­го понеділка було розглянуто ще ряд важливих питань, серед яких: «Про рекомендації районній раді щодо надання погодження ТОВ «Гео- ресурси» на отримання спеціального дозволу на користування ділян­кою надр діючого кардашинського родовища будівельних пісків» (з різних причин члени комісії вирішили відтермінувати розгляд цього питання, детальніше вивчити і заслухати пізніше); «Про проект ра­йонної програми розвитку малого підприємництва Голопристансько- го району на 2011 — 2012 роки із змінами та доповненнями» (розгля­нувши питання, члени комісії одноголосно вирішили рекомендувати сесії райради затвердити програму). Із наступного питання «Про ре­зультати ревізії Великокардашинської сільської ради», після допові­дей головного бухгалтера і голови сільської ради, було вирішено ре­комендувати органу місцевогр самоврядування усунути виявлені не­доліки в роботі та в подальшому не допускати порушень фінансової дисципліни. Таке ж питання порядку денного стосувалося і Збур'ї- вської сільської ради, проте ні сільський голова, ані бухгалтер не з'­явилися на засідання комісій, натомість надіслали листа до районної} планово-бюджетної комісії, у якому проінформували, що сільська рада звернулася до районної прокуратури, зазначивши, що «не згодна з результатами ревізії у зв'язку з перевищенням повноважень ревізо­рів контрольно-ревізійного управління», а один з ревізорів «скомпро­метувала себе в оча^ посадових осіб сільської ради та громади, при­ховавши факти приватизації об'єктів комунальної власності».

Насамкінець на спільному засіданні комісій заслухали питання «Про рекомендації голові районної ради щодо звернення до прокуратури та правоохоронних органів з метою проведення перевірки діяльності посадових осіб Голопристанської міської ради та до суду про скасу­вання рішень виконавчого комітету міської ради». Це питання стосу­валося об'єктів спільної власності територіальних громад району — будівель районної ради і райдержадміністрації, редакції районної га­зети «Голопристанський вісник», а також районного Будинку культу­ри. На' запит районної ради від БТІ надійшла відповідь, що ці об'єкти нерухомого майна нині перебувають у комунальній власності міста, про що міська рада отримала не так давно відповідні документи, на­віть не проінформувавши про це керівників установ, які знаходяться у зазначених будівлях. Отже, цілком можливо, що проблема шукатиме свого вирішення у судовому порядку. Говорячи ж про таке «присвоєн­ня» міською радою будівлі редакції районки, спеціально для виконко­му міськради зазначимо: вами грубо порушено Закон України «Про мораторій на відчуження від редакцій державних та комунальних за­собів масової інформації приміщень та майна» від 15 січня 2009 року N 883-УІ. Але це вже одна з тем для іншої публікації...

Автор: -


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.006
Перейти на повну версію сайту