У понеділок, 17 січня, відбулося спільне засідання постійних комісій районної ради з питань планування, бюджету та фінансів регіональної економіки, впровадження інвестицій, розвитку підприємництва та курортно-тури- стичної діяльності, з питань обліку, управління об'єктами комунальної власності, приватизації та житлово-комунального господарства та з питань агропромислового комплексу, земельних відносин та соціального розвитку села, екології та раціонального використання природних ресурсів.
Із ряду питань порядку денного центральним стало обговорення програми економічного, соціального та культурного розвитку Го- лопристанщини на 2011 рік. Вона розроблена робочою групою при райдержадміністрації за поданими матеріалами від структурних підрозділів РДА, підприємств, установ і організацій — виконавців програми. До неї увійшли і заходи, які з тих чи інших причин не вдалося повністю завершити у попередньому році. У декількох же її оперативних завданнях передбачені позиції угоди про регіональний розвиток Херсонської області, укладеної між КМУ, облрадою та облдержадміністрацією, зокрема з питань щодо будівництва доступного житла, заміни покриття авто- доріг, а також відновлення зрошувальних систем.
Загалом же програма є основним узагальнюючим документом, вона містить у собі основні позиції розвитку і життєдіяльності району, які ширше окреслені численними галузевими, профільними програмами.
Знайомила депутатів з документом начальник управління економіки райдержадміністрації Юлія Риженко. Так, вона більш детально зупинилася зокрема на додатку до програми, яким визначено заходи, які необхідно здійснити у 2011 році для досягнення ряду стратегічних цілей (які, у свою чергу, складаються з ряду оперативних завдань) розвитку економіки і соціальної сфери району.
Перша стратегічна ціль — людський розвиток, підвищення якості життя населення. Перше оперативне завдання передбачає створення нових робочих місць та підвищення їх якості. В цьому напрямку планується здійснення моніторингу і проведення перевірок щодо легалізації оплати праці та зайнятості населення, а також аналіз впливу інвестиційної діяльності в галузях економіки. Програмою також визначено і очікуваний результат: прогнозується створення 560 нових робочих місць.
Ще одним завданням є забезпечення гарантованого законодавством розміру нарахованої заробітної плати найманим працівникам. Програмою визначено сприяти передбаченню в колективних договорах зобов'язань сторін із забезпечення вимог чинного трудового законодавства, забезпечити щомісячний моніторинг розміру заробітної плати в погалузевому розрізі. Також за мету ставиться недопущення виникнення заборгованості із виплати заробітної плати, пенсій та інших соціальних виплат. Тому буде активізовано роботу відповідної тимчасової комісії, проводитимуться перевірки економічно активних підприємств-боржників і застосовуватимуться усі можливі важелі впливу до посадових осіб, винних у порушенні трудового законодавства.
Друге оперативне завдання — розвиток освіти і науки, культури і духовності — передбачає запровадження різних форм залучення малюків до здобуття дошкільної освіти, а саме: відкриття груп короткотривалого перебування в тих населених пунктах, де відсутні дошкільні навчальні заклади, відновлення роботи дошкільних навчальних закладів, які довгий час не функціонували і були виведені із мережі, будівництво нових ДНЗ, відкриття додаткових груп загального розвитку, розширення мережі логопедичних груп, зокрема у сільській місцевості, введення посад психологів у міських ДНЗ тощо. Також передбачено заходи з підтримки талановитих дітей, організації підвезення учнів до навчальних закладів (за програмою «Шкільний автобус» на 2011 — 2015 роки), створення умов для підготовки висококваліфікованих педагогічних кадрів, збереження та відновлення існуючої мережі загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів та ін. Окрім цього, планується охопити курсом підготовки до самостійного життя дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, із числа учнів старших класів інтернатних закладів, сприяти соціальному захисту житлових прав таких дітей у рамках їх підготовки до самостійного життя, забезпечити надання соціальних послуг неповнолітнім, схильним до правопорушень, та особам, котрі повернулися з місць позбавлення волі і таке інше.
Не залишена поза увагою у програмі і галузь культури. Так, документом передбачено розвиток та збереження нематеріальної культурної спадщини, підтримка фестивального руху, збереження закладів культури, бібліотечних фондів, пам'яток історії та культури.
Третє оперативне завдання стосується охорони здоров'я та фізичного оздоровлення населення. Передбачається збереження закладів охорони здоров'я, організація безкоштовного проведення загальнодіагностичних обстежень для населення у лікувально-профілактичних закладах району, ряд заходів, спрямованих на боротьбу із захворюванням на туберкульоз, створення належних умов для фізкультурн()-оздоровчих занять, розвитку спорту, соціальної орієнтації населення на здоровий спосіб життя тощо. Окрім цього, планується продовження реконструкції харчоблоку і ремонт покрівлі хірургічного корпусу райлі- карні.
Заплановані й заходи із впровадження стратегії і проектів місцевого розвитку на основі принципів залучення громадськості. Це — організація громадських формувань району до участі у другому етапі реалізації проекту ПРООН «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду». Передбачаються видатки на реалізацію 5 проектів.
Друга стратегічна ціль декларує заходи, спрямовані на розвиток інфраструктури життєзабезпечення. І першим оперативним завданням тут програмою визначено реформування житлово-комуналь- ного господарства, водозабезпе- чення, а також впровадження ре- сурсо- і енергозберігаючих технологій. Воно передбачає організацію роботи щодо недопущення безприбуткової діяльності комунальних підприємств району, забезпечення своєчасних розрахунків за спожиті енергоносії. Та головним завданням цього розділу програми можна впевнено назвати газифікацію району. Плануються заходи з будівництва першої черги магістрального газопроводу Костогризове — Гладківка, поступове впровадження робіт з газифікації об'єктів соціальної сфери, виготовлення проектно-кошторис- ної документації для Кардашин- ської, Великокардашинської, Новозбур'ївської №2 загальноосвітніх шкіл та інших об'єктів соціальної сфери. У перспективі й виготовлення проектно-кошторисної документації на газопровід високого тиску Гладківка — Жовтневе — Дол- матівка — Нововолодимирівка, а також Бехтери — Залізний Порт.
Передбачено і поліпшений екологічного стану, зменшення техногенного навантаження шляхом виготовлення проектно-кошто- рисної документації по відведенню земельних ділянок під полігони твердих побутових відходів, заплановано й будівництво та реконструкцію очисних споруд у селах Більшовик і Залізний Порт.
Серед запланованих — і заходи з енергозбереження: передбачено значний об'єм робіт з капітального ремонту повітряних;ліній електропередач, встановлення енергозберігаючого опалювального обладнання у Великокардашинському СБК.
Другим оперативним завданням визначено сприяння вирішенню
житлової проблеми — надання пільгових кредитів мешканцям сільських населених пунктів, проведення підготовчих робіт для реалізації програми будівництва доступного житла, забезпечення житлом запрошених спеціалістів у районі.
Третя стратегічна ціль — розвиток галузей економіки. Підвищення конкурентоспроможності району. Найпершим оперативним завданням тут визначено підвищення рівня інвестиційної привабливості, розвиток інноваційної діяльності, активізацію зовнішньоекономічних відносин шляхом участі у форумах, конференціях, семінарах та презентаціях інвестиційних пропозицій регіонів України та в інших заходах, спрямованих на поліпшення інвестиційного іміджу.
Другим оперативним завданням є розвиток високопродуктивного агропромислового комплексу та зрошувального землеробства. Ним передбачено нарощування обсягів виробництва продукції рослинництва, оптимізацію структури посівних площ, забезпечення підготовки насіння ярих зернових культур, придбання мінеральних добрив, проведення підживлення озимих зернових, формування регіональних запасів продовольчого зерна, регулювання земельних і майнових відносин, збільшення площ під краплинним зрошенням, придбання господарствами сільськогосподарської техніки, відновлення поголів'я та збільшення виробництва основних видів продукції тваринництва, залучення інвестицій та просування сільгосппродукції на внутрішньодержавні та світові ринки тощо.
Третє оперативне завдання — розвиток підприємництва та інфраструктури його підтримки. Програмою передбачається удосконалення процедури реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності та видачі документів дозвільного характеру, забезпечення взаємодії органів виконавчої влади та суб'єктів малого підприємництва з метою консолідації діяльності по захисту законних інтересів підприємців.
Четверте оперативне завдання — ефективне використання майна спільної власності територіальних громад району. Наступне — розбудова та модернізація транспортної інфраструктури, а також розвиток інформаційної сфери, телекомуні- кацій і зв'язку. Ним передбачається поліпшення якості автомобільних доріг загального користування місцевого значення. Зокрема, йдеться про заміну на автодорогах білощебеневого покриття на асфальтобетонне або чорнобетонне (Геройське — Стара Збур'ївка, Доб- ропілля — Новоселівка, Чорноморські Криниці — Суворівка, Олек- сіївка — Збур'ївка, Берегове — Бех- тери). Планується також'укласти угоди з пасажироперевізниками щодо забезпечення гарантованої якості автоперевезень пільгових категорій населення.
Шостим оперативним завданням є розвиток туристично-рекреаційного комплексу та охорона культурної спадщини. У ньому прописані позиції створення сприятливих умов для розвитку сільського «зеленого» туризму, передбачається проведення аналізу діяльності суб'єктів туристичної галузі, рекламних кампаній туристичного продукту району на внутрішньому й міжнародному ринках.
Четверта стратегічна ціль декларує заходи зі збереження та раціонального використання природних ресурсів. Перше оперативне завдання — розвиток, земельних відносин та землекористування, до якого входить збільшення площі земель лісового фонду, вкритих лісами, проведення лісовідновлення та створення протипожежних розривів і мінералізованих смуг. Окрім того, задокументовано заходи з охорони та збереження унікальних природних комплексів Чорноморського біосферного заповідника, інвентаризації земель та встановлення меж 43 населених пунктів району, оформлення правовстанов- люючих документів на землі не- сільськогосподарського призначення під об'єктами комунальної власності територіальних громад, проведення грошової оцінки земель сіл Більшовик, Новофедорів- ка, Рибальче, Забарине, Виноградне, Новософіївка, Петрівка, Калинівка, Нова Збур'ївка, Малі Копані, Залізний Порт та м. Гола Пристань та ще ряд інших заходів, серед яких і щодо розвитку ринку земель несільськогосподарського призначення.
Друге оперативне завдання теж набуло актуальності з минулорічного сумного досвіду: воно стосується запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, захисту територій від підтоплення. Так, програмою передбачено будівництво каналізаційних мереж з одночасним дренажем у східній частині м. Гола Пристань (вулиці Леніна, Дніпрова, Лугова та ін.), виготовлення проекту очисних споруд у райцентрі, реконструкцію централізованої системи водопостачання (м. Гола Пристань, вул. Ігнатченка).
Заслухавши доповідь, депутати вирішили рекомендувати сесії районної ради затвердити програму економічного, соціального та культурного розвитку району на 2011 рік із урахуванням ряду пропозицій, що надійшли у процесі обговорення.
Під час спільного засідання постійних депутатських комісій минулого понеділка було розглянуто ще ряд важливих питань, серед яких: «Про рекомендації районній раді щодо надання погодження ТОВ «Гео- ресурси» на отримання спеціального дозволу на користування ділянкою надр діючого кардашинського родовища будівельних пісків» (з різних причин члени комісії вирішили відтермінувати розгляд цього питання, детальніше вивчити і заслухати пізніше); «Про проект районної програми розвитку малого підприємництва Голопристансько- го району на 2011 — 2012 роки із змінами та доповненнями» (розглянувши питання, члени комісії одноголосно вирішили рекомендувати сесії райради затвердити програму). Із наступного питання «Про результати ревізії Великокардашинської сільської ради», після доповідей головного бухгалтера і голови сільської ради, було вирішено рекомендувати органу місцевогр самоврядування усунути виявлені недоліки в роботі та в подальшому не допускати порушень фінансової дисципліни. Таке ж питання порядку денного стосувалося і Збур'ї- вської сільської ради, проте ні сільський голова, ані бухгалтер не з'явилися на засідання комісій, натомість надіслали листа до районної} планово-бюджетної комісії, у якому проінформували, що сільська рада звернулася до районної прокуратури, зазначивши, що «не згодна з результатами ревізії у зв'язку з перевищенням повноважень ревізорів контрольно-ревізійного управління», а один з ревізорів «скомпрометувала себе в оча^ посадових осіб сільської ради та громади, приховавши факти приватизації об'єктів комунальної власності».
Насамкінець на спільному засіданні комісій заслухали питання «Про рекомендації голові районної ради щодо звернення до прокуратури та правоохоронних органів з метою проведення перевірки діяльності посадових осіб Голопристанської міської ради та до суду про скасування рішень виконавчого комітету міської ради». Це питання стосувалося об'єктів спільної власності територіальних громад району — будівель районної ради і райдержадміністрації, редакції районної газети «Голопристанський вісник», а також районного Будинку культури. На' запит районної ради від БТІ надійшла відповідь, що ці об'єкти нерухомого майна нині перебувають у комунальній власності міста, про що міська рада отримала не так давно відповідні документи, навіть не проінформувавши про це керівників установ, які знаходяться у зазначених будівлях. Отже, цілком можливо, що проблема шукатиме свого вирішення у судовому порядку. Говорячи ж про таке «присвоєння» міською радою будівлі редакції районки, спеціально для виконкому міськради зазначимо: вами грубо порушено Закон України «Про мораторій на відчуження від редакцій державних та комунальних засобів масової інформації приміщень та майна» від 15 січня 2009 року N 883-УІ. Але це вже одна з тем для іншої публікації...
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.006Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |