Коментар провідного спеціаліста з юридичного забезпечення Цюрупинської районної ради Валерія Луценка:
- Судячи з усього, тут порушені як мінімум дві основоположні статті Закону України „Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів», по-перше, ст. 35, п.5, де вказано, що на жодну із комісій не покладаються обов'язки перевіряти, чи висувається кандидат в депутати або на посаду сільського, селищного голови по кількох одномандатних округах. Стаття 38 цього ж закону вказує умови реєстрації кандидата, але перевіркою, чи зареєстрований він іще десь, займатися не зобов'язує. Таким чином, ви, шановні автори „відкритого листа» покладаєтесь не на закон, який щонайменше дотримується державною системою, а на совість конкретної особи. Та це слабка гарантія. Якщо Євтушенко знав, що порушує принаймні дві статті виборчого законодавства, то що заважало йому відмовитись від участі у виборах чи то сільського голови, чи депутата районної ради? (Не ведемо вже мову про те, що він із законодавством не обізнаний — це взагалі нонсенс: йти на вибори і не бути знайомим із законами). Непереконливо звучить і спроба авторів листа виправдати Євтушенка, мовляв, такими методами користується не лише він один.
З іншого боку — хіба колишні заслуги і благодійництво можуть служити виправданням нинішніхдій Г.Євту- шенка — виборчої лихоманної суєти за рахунок бюджету? Боявся провального результату на виборах — ось і вся відповідь про намір балотуватися одразу по кількох округах.
Узагалі це вічне питання про мету та засоби. Ну, про мету не будемо, вона відома. А засоби — це бюджетні кошти. У2008 році Г.Євтушенко добровільно достроково склав повноваження Костогрірівського сільського, голови. Тоді перевибори голови обійшлися бюджету 12,5 тисячі гривень. 9 січня 2011 року знову відбулися повторні вибори в Костогризо- вому по одномандатному мажоритарному округу з виборів депутата до районної ради, на які виділено 6,9 тисячі гривень з районного бюджету 2010 року, оскільки фінансових ресурсів місцевого бюджету на проведення виборів не вистачало. (А якби й вистачало?!) Треба зауважити, що це без врахування коштів, які закладені в бюджет Костогризівсь- кої сільської ради на 2011 рік. А якщо сільський голова протягом двох місяців після обрання не припинив підприємницької діяльності, то це, знову ж таки, може кваліфікуватись як порушення антикорупційного законодавства. Згідно із ч.2 ст.42 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні, у випадку неможливості здійснення своїх повноважень (а неприпинення підприємницької діяльності у встановлені законом строки і є одним із факторів неможливості здійснення цих повноважень), він зобов'язаний припинити свої повноваження до передачі свого бізнесу іншій особі, а його обов'язки повинна виконувати секретар сільської ради — без нарахування заробітної плати голові. Але ж Євтушенко, якіраніше, сидитьуслуж- бовому кабінеті, перебуває на посаді сільського голови, одержує зарплату. За чотири місяці Геннадій Олександрович може повернути бюджету кошти, які були двічі потрачені на його перевибори і перебувати в правовому полі, не порушуючи діючого законодавства.
Некоректно звинувачувати в розпродажу майна, зокрема «двох гур- тожитків-красенів», попередницю Г.Євтушенка на посаді сільського голови. Не самочинно ж вона це робила, а при безпосередній участі колишніх депутатів та мовчазній згоді села.
2 листопада 2010 року Г.Євтушенко звернувся із заявою у відділ Держреєстру підприємців про намір припинити свою підприємницьку діяльністьу зв'язку з обранням його сільським головою. До 3січня 2011 року він зобов'язаний був подати всі необхідні документи на припинення такої діяльності. На момент нашої з вами розмови, тобто 12 січня ц.р., він цього не зробив.
Можливо, автори „відкритого листа» від щирого серця пишуть про те, що з приводу дострокового припинення своїх повноважень (у 2008 році. -,,ВО».) „пошкодував не тільки наш голова, а більш за все пошкодували і втратили наші односельці. Нам же здається, що варто шкодувати за тим, що втратила місцева громада внаслідок переви- борів та повторних виборів сільського голови протягом останніх двох років. А втрати ці, як для сільради дотаційної, не такі вже й малі -19,4 тисячі гривень бюджетних коштів. І це без врахування коштів бюджету 2011 року. Чи не краще було б використати ці кошти на соціальні потреби села. До того ж, бюджет такої дотаційної ради, як Костогризівська, значною мірою формується за рахунок перерозподілу коштів, які заробляють успішніші сільські ради.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |