ІА «Контекст Причорномор'я»
Херсон  >  Моніторинги
«У відповідності із законом, обов'язки Костогрозівсьшв сільського гоноон повинна виконувати секретар ради — без нарахування зарплати голові»
24.01.2011 / Газета: Вісник Олешшя / № 7-8 / Тираж: 3416

Коментар провідного спеціаліста з юридичного забезпечення Цюрупинської районної ради Валерія Луценка:

- Судячи з усього, тут порушені як мінімум дві основоположні статті Закону України „Про вибори депу­татів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів», по-перше, ст. 35, п.5, де вказано, що на жодну із комісій не поклада­ються обов'язки перевіряти, чи ви­сувається кандидат в депутати або на посаду сільського, селищного голови по кількох одномандатних округах. Стаття 38 цього ж закону вказує умови реєстрації кандидата, але перевіркою, чи зареєстрований він іще десь, займатися не зобов'я­зує. Таким чином, ви, шановні авто­ри „відкритого листа» покладаєтесь не на закон, який щонайменше дот­римується державною системою, а на совість конкретної особи. Та це слабка гарантія. Якщо Євтушенко знав, що порушує принаймні дві статті виборчого законодавства, то що заважало йому відмовитись від участі у виборах чи то сільського го­лови, чи депутата районної ради? (Не ведемо вже мову про те, що він із законодавством не обізнаний — це взагалі нонсенс: йти на вибори і не бути знайомим із законами). Непе­реконливо звучить і спроба авторів листа виправдати Євтушенка, мов­ляв, такими методами користуєть­ся не лише він один.

З іншого боку — хіба колишні зас­луги і благодійництво можуть служи­ти виправданням нинішніхдій Г.Євту- шенка — виборчої лихоманної суєти за рахунок бюджету? Боявся про­вального результату на виборах — ось і вся відповідь про намір балотува­тися одразу по кількох округах.

Узагалі це вічне питання про мету та засоби. Ну, про мету не будемо, вона відома. А засоби — це бюджетні кошти. У2008 році Г.Євтушенко доб­ровільно достроково склав повнова­ження Костогрірівського сільського, голови. Тоді перевибори голови об­ійшлися бюджету 12,5 тисячі гри­вень. 9 січня 2011 року знову відбу­лися повторні вибори в Костогризо- вому по одномандатному мажори­тарному округу з виборів депутата до районної ради, на які виділено 6,9 тисячі гривень з районного бюдже­ту 2010 року, оскільки фінансових ресурсів місцевого бюджету на про­ведення виборів не вистачало. (А якби й вистачало?!) Треба зауважи­ти, що це без врахування коштів, які закладені в бюджет Костогризівсь- кої сільської ради на 2011 рік. А якщо сільський голова протягом двох місяців після обрання не припинив підприємницької діяльності, то це, знову ж таки, може кваліфікуватись як порушення антикорупційного за­конодавства. Згідно із ч.2 ст.42 За­кону України „Про місцеве самовря­дування в Україні, у випадку немож­ливості здійснення своїх повнова­жень (а неприпинення підприєм­ницької діяльності у встановлені за­коном строки і є одним із факторів неможливості здійснення цих повно­важень), він зобов'язаний припини­ти свої повноваження до передачі свого бізнесу іншій особі, а його обов'язки повинна виконувати сек­ретар сільської ради — без нарахуван­ня заробітної плати голові. Але ж Євтушенко, якіраніше, сидитьуслуж- бовому кабінеті, перебуває на посаді сільського голови, одержує зарпла­ту. За чотири місяці Геннадій Олек­сандрович може повернути бюдже­ту кошти, які були двічі потрачені на його перевибори і перебувати в правовому полі, не порушуючи діючого законодавства.

Некоректно звинувачувати в роз­продажу майна, зокрема «двох гур- тожитків-красенів», попередницю Г.Євтушенка на посаді сільського го­лови. Не самочинно ж вона це роби­ла, а при безпосередній участі ко­лишніх депутатів та мовчазній згоді села.

2 листопада 2010 року Г.Євту­шенко звернувся із заявою у відділ Держреєстру підприємців про намір припинити свою підприємницьку діяльністьу зв'язку з обранням його сільським головою. До 3січня 2011 року він зобов'язаний був подати всі необхідні документи на припинення такої діяльності. На момент нашої з вами розмови, тобто 12 січня ц.р., він цього не зробив.

Можливо, автори „відкритого листа» від щирого серця пишуть про те, що з приводу дострокового припинення своїх повноважень (у 2008 році. -,,ВО».) „пошкодував не тільки наш голова, а більш за все по­шкодували і втратили наші одно­сельці. Нам же здається, що варто шкодувати за тим, що втратила місцева громада внаслідок переви- борів та повторних виборів сільського голови протягом ос­танніх двох років. А втрати ці, як для сільради дотаційної, не такі вже й малі -19,4 тисячі гривень бюджет­них коштів. І це без врахування коштів бюджету 2011 року. Чи не краще було б використати ці кошти на соціальні потреби села. До того ж, бюджет такої дотаційної ради, як Костогризівська, значною мірою формується за рахунок перерозпо­ділу коштів, які заробляють успішніші сільські ради.

Автор: -


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.005
Перейти на повну версію сайту