ІА «Контекст Причорномор'я»
Херсон  >  Моніторинги
МІНРЕГІОНБУД ДАЄ СТАРТ РЕФОРМАМ
24.01.2011 / Газета: Червоний промінь / № 3 / Тираж: 1300

На виконання доручення Президента Ук­раїни, на основі схеми реформування доз­вільних та погоджувальних процедур у га­лузі, підготовленої робочою групою Віце- прем'єр-міністра України С. Тігіпка, Мінрегіонбудом розроблено проект Закону Украї­ни «Про регулювання містобудівної діяль­ності», спрямований на спрощення дозвіль­ної системи в будівництві, забезпечення сприятливих умов ведення бізнесу.

Про зміни в будівельній галузі, перед­бачені проектом нового Закону, роз­повів в інтерв'ю нашому кореспонденту директор ПП «Агробуд» Анатолій Це- сельський.

Законопроект передбачає удосконален­ня всіх етапів містобудівної діяльності: від планувальної документації, отримання зе­мельної ділянки, до введення в експлуата­цію завершеного будівництвом об'єкта.

При цьому максимально спрощено саму структуру планувальної документації та змінено підходи до процесу її погодження, що важливо для місцевої влади як замов­ника та для проектних організацій — роз­робників.

Значно скорочується перелік видів пла­нувальної документації. З прийняттям цьо­го Закону з 5 залишиться 3 складові: генп­лан, ДПТ та зонінг. Та й з правилами забу­дови буде простіше: регіональні — скасову­ються взагалі, а місцеві розробляються при потребі і за бажанням місцевої влади. Зміни до планувальної документації вноситимуть­ся не частіше одного разу на п'ять років. Упроваджується безстроковість генераль­них планів.

Виходячи з вищезазначеного, мож­на сказати, що такий підхід дасть мож­ливість упорядкувати забудову тери­торій, відкрити двері для цивілізованих інвестицій в інтересах людей, зробити процес забудови прозорим та демокра­тичним, забезпечити врахування як інте­ресів мешканців, так і інвесторів.

Саме так, а з іншого боку, такий доку­мент як зонінг дасть чітке уявлення про пер­спективну забудову, з його змісту буде вид­но і зрозуміло, як розташовуватимуться об'­єкти на певній території, як формуватиметься соціальна, інженерна, транспортна інфраструктура.

Звертаю увагу, що при цьому в компе­тенції місцевих рад залишиться лише по­годження генерального плану. Натомість детальні плани та зонінг — справа виконав­чих комітетів.

Також буде значно спрощено плануваль­ний розвиток села та розширено перелік об'єктів, для проектування яких не потрібно отримувати містобудівні умови і обмежен­ня. Це стосується прибудов, перебудов, інженерних мереж, господарських споруд, облаштування фасадів тощо.

Що стане наступним етапом буді­вельної діяльності?

Цим етапом стане проектування. Про­ект розробляється під керівництвом голов­ного архітектора та головного інженера про­екту, завіряється їх підписами, скріплюєть­ся особистою печаткою, затверджується за­мовником і більше не потребує погодження з будь-якими органами чи організаціями.

Законопроектом також передба­чається суттєве спрощення експертизи проектів будівництва.

Саме так. Адже, по-перше, за кожним проектом вона здійснюватиметься однією організацією, а не шести відомствами, як це було раніше. Фахівці з питань санітар­ного та епідеміологічного благополуччя, екології, охорони праці, енергозбережен­ня, пожежної безпеки тощо працюватимуть в одному офісі.

По-друге, експертиза проекту будівниц­тва віднесена до стадії проектування, її про­ходження забезпечуватиметься проекту­вальником, а не замовником.

По-третє, ми суттєво розширюємо пе­релік об'єктів, які не потребують обов'яз­кової експертизи.

В подальшому ми будемо переходити від державної експертизи до її виконання про­фесійними організаціями різних форм власності — науково-дослідними та вищи­ми навчальними закладами, які мають відповідну науково-технічну базу.

Декілька слів про державний архітектурно-будівельний контроль.

Із прийняттям Закону відбудеться суттєве його спрощення з одночасним посилен­ням відповідальності за порушення містобу­дівного законодавства.

Ті об'єкти, на які по­трібно отримувати І дозвіл на виконання будівельних робіт, тоб­то особливо складні в технічному й архітектурному плані, прийматимуться на підставі акта готовності об'єкта до експлуатації шляхом видачі інспекціями сертифіката. При цьо­му на весь процес відводиться 10 днів.

Прийняття Закону сприятиме вирішенню існуючої проблеми самочинного будівниц­тва, і, тим самим, — соціальної проблеми, пов'язаної з реалізацією права громадян на нерухоме майно.

Закон дасть можливість за спрощеною процедурою до 31 грудня 2012 року прий­няти в експлуатацію не лише індивідуальні житлові будинки, садові, дачні будинки, а також невеликі громадські будівлі та спо­руди І та II категорії складності, збудовані без дозволу на виконання будівельних робіт до кінця 2009 року. Прийняття в експлуата­цію таких об'єктів здійснюватиметься на підставі заяви, результатів технічного об­стеження об'єкта та документа, що засвід­чує право власності чи користування зе­мельною ділянкою, на якій він розміщений. Це підтвердить готовність об'єкта до по­вноцінної експлуатації, можливість підклю­чення до систем життєзабезпечення.

Чого ж конкретно можна очікувати від цих нововведень?

Спрощення дозвільних процедур спри­ятиме притоку інвестицій у будівельну га­лузь, і це — крок до здешевлення житла на ринку.

Тож я маю надію, що народні депутати з розумінням поставляться до новацій, зап­ропонованих Міністерством разом з широ­кою будівельною громадськістю, що дасть можливість започаткувати в будівництві європейську модель дозвільних та погод­жувальних процедур.

Автор: Віта КОПЕНКО


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.005
Перейти на повну версію сайту