На виконання доручення Президента України, на основі схеми реформування дозвільних та погоджувальних процедур у галузі, підготовленої робочою групою Віце- прем'єр-міністра України С. Тігіпка, Мінрегіонбудом розроблено проект Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», спрямований на спрощення дозвільної системи в будівництві, забезпечення сприятливих умов ведення бізнесу.
Про зміни в будівельній галузі, передбачені проектом нового Закону, розповів в інтерв'ю нашому кореспонденту директор ПП «Агробуд» Анатолій Це- сельський.
Законопроект передбачає удосконалення всіх етапів містобудівної діяльності: від планувальної документації, отримання земельної ділянки, до введення в експлуатацію завершеного будівництвом об'єкта.
При цьому максимально спрощено саму структуру планувальної документації та змінено підходи до процесу її погодження, що важливо для місцевої влади як замовника та для проектних організацій — розробників.
Значно скорочується перелік видів планувальної документації. З прийняттям цього Закону з 5 залишиться 3 складові: генплан, ДПТ та зонінг. Та й з правилами забудови буде простіше: регіональні — скасовуються взагалі, а місцеві розробляються при потребі і за бажанням місцевої влади. Зміни до планувальної документації вноситимуться не частіше одного разу на п'ять років. Упроваджується безстроковість генеральних планів.
Виходячи з вищезазначеного, можна сказати, що такий підхід дасть можливість упорядкувати забудову територій, відкрити двері для цивілізованих інвестицій в інтересах людей, зробити процес забудови прозорим та демократичним, забезпечити врахування як інтересів мешканців, так і інвесторів.
Саме так, а з іншого боку, такий документ як зонінг дасть чітке уявлення про перспективну забудову, з його змісту буде видно і зрозуміло, як розташовуватимуться об'єкти на певній території, як формуватиметься соціальна, інженерна, транспортна інфраструктура.
Звертаю увагу, що при цьому в компетенції місцевих рад залишиться лише погодження генерального плану. Натомість детальні плани та зонінг — справа виконавчих комітетів.
Також буде значно спрощено планувальний розвиток села та розширено перелік об'єктів, для проектування яких не потрібно отримувати містобудівні умови і обмеження. Це стосується прибудов, перебудов, інженерних мереж, господарських споруд, облаштування фасадів тощо.
Що стане наступним етапом будівельної діяльності?
Цим етапом стане проектування. Проект розробляється під керівництвом головного архітектора та головного інженера проекту, завіряється їх підписами, скріплюється особистою печаткою, затверджується замовником і більше не потребує погодження з будь-якими органами чи організаціями.
Законопроектом також передбачається суттєве спрощення експертизи проектів будівництва.
Саме так. Адже, по-перше, за кожним проектом вона здійснюватиметься однією організацією, а не шести відомствами, як це було раніше. Фахівці з питань санітарного та епідеміологічного благополуччя, екології, охорони праці, енергозбереження, пожежної безпеки тощо працюватимуть в одному офісі.
По-друге, експертиза проекту будівництва віднесена до стадії проектування, її проходження забезпечуватиметься проектувальником, а не замовником.
По-третє, ми суттєво розширюємо перелік об'єктів, які не потребують обов'язкової експертизи.
В подальшому ми будемо переходити від державної експертизи до її виконання професійними організаціями різних форм власності — науково-дослідними та вищими навчальними закладами, які мають відповідну науково-технічну базу.
Декілька слів про державний архітектурно-будівельний контроль.
Із прийняттям Закону відбудеться суттєве його спрощення з одночасним посиленням відповідальності за порушення містобудівного законодавства.
Ті об'єкти, на які потрібно отримувати І дозвіл на виконання будівельних робіт, тобто особливо складні в технічному й архітектурному плані, прийматимуться на підставі акта готовності об'єкта до експлуатації шляхом видачі інспекціями сертифіката. При цьому на весь процес відводиться 10 днів.
Прийняття Закону сприятиме вирішенню існуючої проблеми самочинного будівництва, і, тим самим, — соціальної проблеми, пов'язаної з реалізацією права громадян на нерухоме майно.
Закон дасть можливість за спрощеною процедурою до 31 грудня 2012 року прийняти в експлуатацію не лише індивідуальні житлові будинки, садові, дачні будинки, а також невеликі громадські будівлі та споруди І та II категорії складності, збудовані без дозволу на виконання будівельних робіт до кінця 2009 року. Прийняття в експлуатацію таких об'єктів здійснюватиметься на підставі заяви, результатів технічного обстеження об'єкта та документа, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, на якій він розміщений. Це підтвердить готовність об'єкта до повноцінної експлуатації, можливість підключення до систем життєзабезпечення.
Чого ж конкретно можна очікувати від цих нововведень?
Спрощення дозвільних процедур сприятиме притоку інвестицій у будівельну галузь, і це — крок до здешевлення житла на ринку.
Тож я маю надію, що народні депутати з розумінням поставляться до новацій, запропонованих Міністерством разом з широкою будівельною громадськістю, що дасть можливість започаткувати в будівництві європейську модель дозвільних та погоджувальних процедур.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |