Процес розмежування земель державної і комунальної власності, який розпочався після прийняття Земельного кодексу України від 25.10.2001 (далі — ЗКУ) і не завершився й досі, зумовив низку проблемних питань щодо розмежування компетенцій органів державної виконавчої влади та місцевого самоврядування в частині здійснення функцій розпорядження земельними ділянками.
Так, виділення земель нової форми власності — комунальної — передбачено здійснювати за рахунок земель державної власності. З огляду на масштабність такого розмежування та викликану цим потребу в значних організаційно-технічних, правових та матеріальних заходах розробники ЗКУ розмістили в Перехідних положеннях «тимчасову» норму — п. 12. Відповідно до першого абзацу цього пункту до розмежування земель державної та комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями (крім земель, переданих у приватну власність) в межах населених пунктів здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів — відповідні органи виконавчої влади. Однак, як виявилось, немає нічого більш постійного, ніж тимчасове. Здавалося б, Закон України «Про розмежування земель державної і комунальної власності» від 5.02.2004 повинен був нарешті поставити чи принаймні наблизити крапку в розмежуванні. Утім поки цього не сталося, і п. 12 Перехідних положень є чинним.
Із відсутністю чітко встановлених меж населених пунктів пов'язана наступна проблема. На практиці трапляються ситуації, коли відповідна рада, уповноважена здійснювати розпорядження землями в межах населеного пункту, та місцева державна адміністрація, яка розпоряджається земельними ділянками за вказаними межами, приймають рішення щодо однієї і тієї ж ділянки.
На теперішній час на території Верх- ньорогачицького району розмежування земель державної і комунальної власності проведено лише на території селища.
Занепокоєння негативними показниками із зазначеного питання стали приводом для внесення президентом України Доручення від 22 грудня 2010 року № 1- 1/3069 щодо вжиття невідкладних заходів по забезпеченню розмежування земель державної та комунальної власності.
Підсумовуючи викладене, рекомендую головам та депутатам селищної, сільських рад району на чергових сесіях прийняти рішення по проведенню робіт, пов'язаних з розмежуванням земель державної та комунальної власності в-межах населених пунктів, та передбачити кошти на їх виконання.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.009Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |