Кожна школа має своїтрадиції, які зроку в рік примножує. Цюрупинська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 4, незважаючи на свій юний, у порівнянні хоча б з гімназією вік, не виняток.
Традиційним стало свято «Под крышей дома своего», яке збирає всю шкільну громаду-учнів, батьків, педагогів. Школа має свій прапор. Над його створенням працювали всі разом. І результат — гарне синє полотнище, а на ньому розміщено герб та девіз школи: «Знання — це світло».
Випускники школи, як і педагоги з інтересом згадують шкільне життя, розповідають про шкільні свята, колективні творчі справи, змістовні батьківські уроки, трудові десанти, зустрічі з цікавими людьми.
Найтепліше відгукуються про ті часи, коли над школою шефствував флагман Цюрупинських підприємств — Херсонський целюлозно- паперовий комбінат, а його генеральний директор С. Вайханський не лише цікавився життям навчального закладу, а й суттєво допомагав.
Загальноосвітньому навчальному закладу, як кажуть, поталанило на місце розташування — Житлоселище, на високопрофесійних педагогів, і, напевно, на учнів, які люблять свою школу. А що люблять й тягне їх у неї, як магнітом, свідчать факти, які в нашій бесіді навела директор Тетяна ІВАЩЕНКО.
Йдуть уроки, проходжу коридором, стоять юнаки, наші випускники, які навчаються у вищих навчальних закладах. На моє здивування, вони посміхаються й пояснюють: «Засумували за рідними стінами, де пройшли безтурботні роки». Тутжезапитали: «А можна з Вами випити чаю?».
Запросила їх до кабінету, зробила чай, поставила солодощі, а наші учні (не називаю — колишні, бо учні залишаються на все життя Учнями) зі спогадами, з розповідями про своє студентське життя і з подяками педагогам, своїй школі.
Дуже часто у вільний від начання час випускники заходять у школу, цікавляться її життям, розповідають про свої успіхи, діляться потаємним, приходять на шкільні дискотеки, беруть участь у шкільних святах.
Тетяно Миколаївно, вже років двадцять СШ N2 4 називають математичною. Відомо всім про ліцейський клас, але не всі знають, що вже кілька років, не тільки один клас, а, починаючи зі стар- шоївіковоїгрупи, всі учні поглиблено вивчають точні науки.
З 1 вересня 2010 р. у зв'язку зі створенням освітніх округів школа змінила свій статус і стала спеціалізованою з поглибленим вивченням предметів природничо-математич- ного напрямку. Дійсно, у школі багато років результативно працюють класи з поглибленим вивченням математики, та й сучасні умови життя вимагають від випускників міцних математичних знань. Тому вже в цьому навчальному році ми маємо не один, а два класи, в яких математика вивчається поглиблено. Ознака така, що це вже концепція державно- цільової соціальної програми підвищення якості шкільної природничо- математичної освіти на період до 2015 року, яка затверджена Кабінетом міністрів України.
Такщопріоритетнимизалишилися дисципліни математика, фізика, додалася економіка, а в перспективі стануть біологія й хімія. Починаючи з восьмого формуються спеціалізовані класи. Ау початковій ланці ввели логіку.
Наша газета ще два роки тому висвітлювала науково-практичну конференцію, яка проходила в СШ № 4 («Логіка допоможе молодим не загубитися в сучасному світі» №№ 45-46, 5.06.2009 р.). Тематикаїї була цікавою: проблеми формування інтелектуальної культури молодших школярів. Вчителі на відкритих уроках показали, як логіка допомагає учням освоювати будь-який предмет. Чи апробовані методики служать навчанню і який результат?
У початковій школі є класи роз- вивального навчання, цеесперимент всеукраїнського рівня.
Уже в початкових класах ми викладаємо такий предмет, як «Логіка», що дає змогу готувати учнів до по- глйбленого вивчення точних наук. Години варіативної складової навчального плану направлені на реалізацію концепції підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти.
Дійсно, участь у Всеукраїнському експерименті з формування інтелектуальної культури молодших школярів дала змогу значно підвищити інтерес до навчання. Цьому також сприяють і класи розвивального навчання. У школі діє районний ресурсний центр розвивального навчання, який було створено за ініціативи начальника відділу освіти райдер- жадміністрації Л.Назаренко. Цей центр об'єднав усіх учителів району, що працюють у класах розвивального навчання. Очолює його мій заступник С.Швець.
Якщо говорити про експеримент під керівництвом ученого, автора підручника «Логіка» О.Митника, то слід відзначити, що ця робс а теж має позитивний результат. Учителі Г.Бурякта С.Швець розробили уроки, які були надруковані в журналі «Початкова школа», створили збірки завдань з логіки для використання на уроках математики, мови.
Логічне мислення допомагає учню вибирати правильні шляхи вирішення завдання, відстоювати свої думки. До того ж, думка учня — першочергова при засвоєнні навчального матеріалу. Така методика дає добрий старт для серйозних занять точними науками.
Початкові класи вивчають логіку, а старші — поглиблено математику, фізику. Які предмети введено для класів середньої ланки?
У 5-7 класах також вивчається логіка, здійснюється допрофільна підготовка, яка дасть змогу учням правильно вибрати предмет для поглибленого вивчення. У школі створена і діє програма з профорієнтаційної роботи. За допомогою системи тестів, бесід, екскурсій, батьківських уроків ми вирішуємо проблему вибору майбутньої професії і тих предметів, які знадобляться для оволодіння нею.
Для учнів 10-11 класів також діють класи технологічного профілю.
Результати комплексного підходу позитивні. Учні на олімпіадах різних рівнів показують достатні знання, працює клуб юних інтелектуалів «Ерудит».
Важливо й те, що більшість випускників нашої школи отримують спеціальність у Технічних коледжах та споріднених факультетах університетів, в більшості столичних та за кордоном.
Учні старших класів щороку пишуть роботи для Малоїакадемм наук, вони визначають не лише рівень знань, а й готовність до по- чатковоїсамостійної творчості...
Клуб старшокласників «Інтелект» зібрав у своєму гроні здібних, творчих дітей. Рамки домашніх завдань та праця на уроках спонукають до того, щоб мати глибші знання з улюбленого чи цікавого їм предмету, теми, проблеми. Якщо є праця, то повинен бути й результат, так народжуються неповторні реферати, які переростаютьудослідження, аті — у наукові праці при Малій академії наук, яка оцінює їх й відзначає кращі з них, а учням надаються вищі бали й рекомендації до вступу до вищих навчальних закладів.
Для учня, котрий працює над Манівською роботою, визначено вчителя-керівника, поетапно роботи захищають на засіданнях наукових секцій у навчальному закладі, а потім вже на районних методрадах, а рада рекомендує кращі роботи для захисту в обраному вищому навчальному закладі.
Наголошу, учень, який пише дослідницьку роботу, захищаючи її, вчиться публічному виступу, аргументовано відповідати на питання опонентів, аналізувати фактаж. Тобто, він розвиває свій інтелект.
Для гармонійного розвитку юних у школі плідно діють три дитячі об'єднання: для молодших класів — «Барвінок», середніх — «Райдуга», для етапі них — «Шкільний парламент». Всі вони, особливо об'єднання старшокласників, безпосередньо беруть участь у навчально-виховній раді, мають право голосу.
«Шкільний парламент» — авторитетний дитячий орган самоврядування, який вчить учнів виробляти вже зі школи активну громадянську позицію, відстоювати думку, гуманні цінності.
Тетяно Миколаївно, не зважаючи на те, що СШ № 4 поглиблено вивчає природничо-математичні науки, є учні, яких більше цікавлять гуманітарні предмети, зокрема, мови, історія, географія. Як бути їм?
У нас вже є класи з поглибленим вивченням української та англійської мов. Школа, єдинау місті, має класи з російською мовою навчання. Учні постійно беруть участь у конкурсах, олімпіадах («Русский медвежонок»). Переможці та призери отримують сертифікати та нагороди.
Спортивні досягнення школи теж відомі, але, згодьтесь, Тетяно Миколаївно, що нині учні стали менш активними, малорухливими. Комп'ютерні технології«поса- дили»їх біля екранів й більшість дітей не любить рухатися, гратися на повітрі, на уроки фізкультури йдуть неохоче. Проблема покоління?
Про залежність дітей від «компів» (так вони називають комп'ютери) вчителі й наш шкільний психолог розповідають на батьківських конференціях, проводять зустрічі- тести, бесіди, показуємо докфільми з обов'язковим обговоренням.
А для зміцнення дітей фізично в навчальному закладі широко пропагується здоровий спосіб життя. На уроках фізичної культури учні зміцнюють та розвивають свої м 'язи, активно рухаються. Для учнів, які за станом здоров'я не можуть займатися фізичними вправами на загальних підставах, у школі працюють 4 групи лікувальної фізкультури.
Тетяно Миколаївно, один з вчителів школи якось відзначив, що з вами легко, як з керівником працювати, бо ви всіх вважаєте повноправними партнерами. Зокрема, до директора школи заходять учні просто поговорити про своїпроблеми, батьки часто шукають у вас поради, підтримки. Педагогічний колектив не відчуває на собі авторитаризму. Тому було б несправедливо не розповісти про своїх колег.
Вчитель — складна й цікава професія, нас знають, оцінюють, шанують чи ні, а ми повинні надавати якісні освітні послуги.
Адміністрація нашої школи, де вчиться 860учнів, -це не лише директор, а й заступники. їху школі чотири. Це Ірина Лебедева, Людмила Умнова, Світлана Швець, Натапія Лупко.
Про Заслуженого вчителя України Людмилу Оксененко знають навіть в закордонних українських школах, як кращого українського філолога. А взагалі в школі працюють творчі особистості, які успішно освоїли нові інформаційні технології. Серед них 12 вчителів-методистів, 16 старших вчителів. Також працюють спеціалісти вищої, першої та другої категорій. Педагогічний колектив щороку поповнюється молодими кадрами, нині у нас працює 6 молодих учителів.
У навчально-виховному процесі ми всі партнери — учні, батьки, педагоги, а школа — наш спільний дім. Щорічне традиційне свято школи «Под крышей дома своего» збирає нашу велику родину разом, де ми всі не лише звітуємо про успіхи, а й спілкуємося, батьки проводять відкриті уроки, допомагають в організації та оформленні різноманітних ярмарків, виступають в концертних програмах.
Тетяно Миколаївно, Ви, як досвідчений педагог, порівнюючи теперішніх учнів з поколінням їхніх батьків (а багатьох з них Ви теж вчили), заперечуєте думку проте, що діти нині не активні,їх мало цікавить, що відбувається навколо них?
Звичайно, заперечую. Діти завжди залишаються дітьми. Вони допитливі, жваві, мають потяг до знань. Тому наше завдання створити такі умови, щоб ця іскра жаги до знань не згасла, щоб дитина розвивала свої творчі здібності.
Сьогоднішнє покоління, як ніхто, усвідомило, що вони є саме громадянами України.
Інформаційне поле нині настільки різнопланове, що можна загубитися в ньому, але завдяки тому, що введено такий курс, як громадянська освіта, уроки патріотизму та зустрічі із знаними особистостями, ветерана-« ми Великої Вітчизняної, юні не розгубилися в цьому світі, вони його творці, вони його громадяни. »
Дякую, Тетяно Миколаївно, за цікаву розмову. І — успіхів Вам у Вашій школі!
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.006Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |