ІА «Контекст Причорномор'я»
Херсон  >  Моніторинги
Знання — це світло
08.02.2011 / Газета: Вісник Олешшя / № 11-12 / Тираж: 3416

Кожна школа має своїтрадиції, які зроку в рік примножує. Цюрупинська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 4, незважаючи на свій юний, у порівнянні хоча б з гімназією вік, не виняток.

Традиційним стало свято «Под крышей дома своего», яке збирає всю шкільну громаду-учнів, батьків, педагогів. Школа має свій прапор. Над його створенням працювали всі разом. І результат — гарне синє полотни­ще, а на ньому розміщено герб та девіз школи: «Знання — це світло».

Випускники школи, як і педагоги з інтересом згадують шкільне жит­тя, розповідають про шкільні свята, колективні творчі справи, змістовні батьківські уроки, трудові десанти, зустрічі з цікавими людьми.

Найтепліше відгукуються про ті часи, коли над школою шефству­вав флагман Цюрупинських підприємств — Херсонський целюлозно- паперовий комбінат, а його генеральний директор С. Вайханський не лише цікавився життям навчального закладу, а й суттєво допомагав.

Загальноосвітньому навчальному закладу, як кажуть, поталанило на місце розташування — Житлоселище, на високопрофесійних педа­гогів, і, напевно, на учнів, які люблять свою школу. А що люблять й тягне їх у неї, як магнітом, свідчать факти, які в нашій бесіді навела директор Тетяна ІВАЩЕНКО.

Йдуть уроки, проходжу коридором, стоять юнаки, наші випускники, які навчаються у вищих навчальних закладах. На моє здивування, вони посміхаються й пояснюють: «Засуму­вали за рідними стінами, де пройшли безтурботні роки». Тутжезапита­ли: «А можна з Вами випити чаю?».

Запросила їх до кабінету, зроби­ла чай, поставила солодощі, а наші учні (не називаю — колишні, бо учні залишаються на все життя Учнями) зі спогадами, з розповідями про своє студентське життя і з подяками педагогам, своїй школі.

Дуже часто у вільний від начання час випускники заходять у школу, цікавляться її життям, розповідають про свої успіхи, діляться потаємним, приходять на шкільні дискотеки, бе­руть участь у шкільних святах.

Тетяно Миколаївно, вже років двадцять СШ N2 4 називають ма­тематичною. Відомо всім про ліцейський клас, але не всі зна­ють, що вже кілька років, не тільки один клас, а, починаючи зі стар- шоївіковоїгрупи, всі учні поглиб­лено вивчають точні науки.

З 1 вересня 2010 р. у зв'язку зі створенням освітніх округів школа змінила свій статус і стала спеціалі­зованою з поглибленим вивченням предметів природничо-математич- ного напрямку. Дійсно, у школі бага­то років результативно працюють класи з поглибленим вивченням ма­тематики, та й сучасні умови життя вимагають від випускників міцних математичних знань. Тому вже в цьо­му навчальному році ми маємо не один, а два класи, в яких математика вивчається поглиблено. Ознака така, що це вже концепція державно- цільової соціальної програми підви­щення якості шкільної природничо- математичної освіти на період до 2015 року, яка затверджена Кабіне­том міністрів України.

Такщопріоритетнимизалишилися дисципліни математика, фізи­ка, додалася економіка, а в перспективі стануть біологія й хімія. Починаючи з восьмого формуються спеціалізовані класи. Ау початковій ланці ввели логіку.

Наша газета ще два роки тому висвітлювала науково-практичну конференцію, яка проходила в СШ № 4 («Логіка допоможе моло­дим не загубитися в сучасному світі» №№ 45-46, 5.06.2009 р.). Тематикаїї була цікавою: пробле­ми формування інтелектуальної культури молодших школярів. Вчителі на відкритих уроках пока­зали, як логіка допомагає учням освоювати будь-який предмет. Чи апробовані методики служать на­вчанню і який результат?

У початковій школі є класи роз- вивального навчання, цеесперимент всеукраїнського рівня.

Уже в початкових класах ми вик­ладаємо такий предмет, як «Логіка», що дає змогу готувати учнів до по- глйбленого вивчення точних наук. Години варіативної складової на­вчального плану направлені на реал­ізацію концепції підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти.

Дійсно, участь у Всеукраїнському експерименті з формування інтелек­туальної культури молодших шко­лярів дала змогу значно підвищити інтерес до навчання. Цьому також сприяють і класи розвивального на­вчання. У школі діє районний ресур­сний центр розвивального навчан­ня, який було створено за ініціативи начальника відділу освіти райдер- жадміністрації Л.Назаренко. Цей центр об'єднав усіх учителів району, що працюють у класах розвивального навчання. Очолює його мій заступник С.Швець.

Якщо говорити про експеримент під керівництвом ученого, автора підручника «Логіка» О.Митника, то слід відзначити, що ця робс а теж має позитивний результат. Учителі Г.Бурякта С.Швець розробили уро­ки, які були надруковані в журналі «Початкова школа», створили збірки завдань з логіки для використання на уроках математики, мови.

Логічне мислення допомагає учню вибирати правильні шляхи ви­рішення завдання, відстоювати свої думки. До того ж, думка учня — пер­шочергова при засвоєнні навчаль­ного матеріалу. Така методика дає добрий старт для серйозних занять точними науками.

Початкові класи вивчають ло­гіку, а старші — поглиблено мате­матику, фізику. Які предмети вве­дено для класів середньої ланки?

У 5-7 класах також вивчається логіка, здійснюється допрофільна підготовка, яка дасть змогу учням правильно вибрати предмет для по­глибленого вивчення. У школі ство­рена і діє програма з профорієнтац­ійної роботи. За допомогою систе­ми тестів, бесід, екскурсій, батьківсь­ких уроків ми вирішуємо проблему вибору майбутньої професії і тих предметів, які знадобляться для ово­лодіння нею.

Для учнів 10-11 класів також діють класи технологічного профілю.

Результати комплексного підходу позитивні. Учні на олімпіадах різних рівнів показують достатні знання, працює клуб юних інтелектуалів «Еру­дит».

Важливо й те, що більшість ви­пускників нашої школи отримують спеціальність у Технічних коледжах та споріднених факультетах універси­тетів, в більшості столичних та за кордоном.

Учні старших класів щороку пишуть роботи для Малоїакадемм наук, вони визначають не лише рівень знань, а й готовність до по- чатковоїсамостійної творчості...

Клуб старшокласників «Інтелект» зібрав у своєму гроні здібних, творчих дітей. Рамки домашніх завдань та праця на уроках спонукають до того, щоб мати глибші знання з улюб­леного чи цікавого їм предмету, теми, проблеми. Якщо є праця, то повинен бути й результат, так народ­жуються неповторні реферати, які переростаютьудослідження, аті — у наукові праці при Малій академії наук, яка оцінює їх й відзначає кращі з них, а учням надаються вищі бали й рекомендації до вступу до вищих навчальних закладів.

Для учня, котрий працює над Манівською роботою, визначено вчителя-керівника, поетапно роботи захи­щають на засіданнях наукових секцій у навчальному закладі, а потім вже на районних методрадах, а рада ре­комендує кращі роботи для захисту в обраному вищому навчальному закладі.

Наголошу, учень, який пише дос­лідницьку роботу, захищаючи її, вчиться публічному виступу, аргу­ментовано відповідати на питання опонентів, аналізувати фактаж. Тоб­то, він розвиває свій інтелект.

Для гармонійного розвитку юних у школі плідно діють три дитячі об­'єднання: для молодших класів — «Барвінок», середніх — «Райдуга», для етапі них — «Шкільний парламент». Всі вони, особливо об'єднання стар­шокласників, безпосередньо беруть участь у навчально-виховній раді, мають право голосу.

«Шкільний парламент» — автори­тетний дитячий орган самовряду­вання, який вчить учнів виробляти вже зі школи активну громадянську позицію, відстоювати думку, гуманні цінності.

Тетяно Миколаївно, не зважа­ючи на те, що СШ № 4 поглиблено вивчає природничо-математичні науки, є учні, яких більше цікав­лять гуманітарні предмети, зок­рема, мови, історія, географія. Як бути їм?

У нас вже є класи з поглибленим вивченням української та англійської мов. Школа, єдинау місті, має класи з російською мовою навчання. Учні постійно беруть участь у конкурсах, олімпіадах («Русский медвежонок»). Переможці та призери отримують сертифікати та нагороди.

Спортивні досягнення школи теж відомі, але, згодьтесь, Тетя­но Миколаївно, що нині учні стали менш активними, малорухливи­ми. Комп'ютерні технології«поса- дили»їх біля екранів й більшість дітей не любить рухатися, грати­ся на повітрі, на уроки фізкульту­ри йдуть неохоче. Проблема по­коління?

Про залежність дітей від «компів» (так вони називають комп'­ютери) вчителі й наш шкільний пси­холог розповідають на батьківських конференціях, проводять зустрічі- тести, бесіди, показуємо докфільми з обов'язковим обговоренням.

А для зміцнення дітей фізично в навчальному закладі широко пропа­гується здоровий спосіб життя. На уроках фізичної культури учні зміцню­ють та розвивають свої м 'язи, актив­но рухаються. Для учнів, які за ста­ном здоров'я не можуть займатися фізичними вправами на загальних підставах, у школі працюють 4 групи лікувальної фізкультури.

Тетяно Миколаївно, один з вчителів школи якось відзначив, що з вами легко, як з керівником працювати, бо ви всіх вважаєте повноправними партнерами. Зок­рема, до директора школи захо­дять учні просто поговорити про своїпроблеми, батьки часто шу­кають у вас поради, підтримки. Педагогічний колектив не відчу­ває на собі авторитаризму. Тому було б несправедливо не розпов­істи про своїх колег.

Вчитель — складна й цікава про­фесія, нас знають, оцінюють, шану­ють чи ні, а ми повинні надавати якісні освітні послуги.

Адміністрація нашої школи, де вчиться 860учнів, -це не лише дирек­тор, а й заступники. їху школі чотири. Це Ірина Лебедева, Людмила Умнова, Світлана Швець, Натапія Лупко.

Про Заслуженого вчителя України Людмилу Оксененко знають навіть в закордонних українських школах, як кращого українського філолога. А взагалі в школі працюють творчі осо­бистості, які успішно освоїли нові інформаційні технології. Серед них 12 вчителів-методистів, 16 старших вчителів. Також працюють спеціалісти вищої, першої та другої категорій. Педагогічний колектив щороку по­повнюється молодими кадрами, нині у нас працює 6 молодих учителів.

У навчально-виховному процесі ми всі партнери — учні, батьки, педа­гоги, а школа — наш спільний дім. Щорічне традиційне свято школи «Под крышей дома своего» збирає нашу велику родину разом, де ми всі не лише звітуємо про успіхи, а й спілкуємося, батьки проводять відкриті уроки, допомагають в організації та оформленні різнома­нітних ярмарків, виступають в кон­цертних програмах.

Тетяно Миколаївно, Ви, як досвідчений педагог, порівнюю­чи теперішніх учнів з поколінням їхніх батьків (а багатьох з них Ви теж вчили), заперечуєте думку проте, що діти нині не активні,їх мало цікавить, що відбувається навколо них?

Звичайно, заперечую. Діти зав­жди залишаються дітьми. Вони до­питливі, жваві, мають потяг до знань. Тому наше завдання створити такі умови, щоб ця іскра жаги до знань не згасла, щоб дитина розвивала свої творчі здібності.

Сьогоднішнє покоління, як ніхто, усвідомило, що вони є саме грома­дянами України.

Інформаційне поле нині настільки різнопланове, що можна загубити­ся в ньому, але завдяки тому, що вве­дено такий курс, як громадянська ос­віта, уроки патріотизму та зустрічі із знаними особистостями, ветерана-« ми Великої Вітчизняної, юні не роз­губилися в цьому світі, вони його творці, вони його громадяни. »

Дякую, Тетяно Миколаївно, за цікаву розмову. І — успіхів Вам у Вашій школі!

Автор: Елла СИДОРЕНКО


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.006
Перейти на повну версію сайту