ІА «Контекст Причорномор'я»
Херсон  >  Моніторинги
СУПРОТИ ЗЛОЧИННОСТІ — КООРДИНАЦІЯ ДІЙ
08.02.2011 / Газета: Каховська зоря / № 11-12 / Тираж: 8000

Наша зустріч з Каховським міжрайонним прокурором радником юстиції Ігорем НАСОНОВИМ відбулася одразу ж після координаційної наради з керівництвом міста і району, правоохоронних та контролюючих органів. На нараді детально проаналізовано криміногенну обстановку на Каховщині і обговорено заходи по її стабілізації, підвищенню ефективності боротьби зі злочинністю. Тож ми попросили Ігоря Євгеновича ознайомити наших читачів зі станом злочинності:

Аналіз, в основу якого по­кладено статистичну звітність Каховського райвідділу УМВС в Херсонській області за минулий рік, свідчить: на території міста і району зареєстровано 833 зло­чини (попереднього року — 611), з них 275 — тяжкі та особливо тяжкі, 428 — середньої тяжкості.

З їх загальної кількості 58,8% складають злочини проти влас­ності, 13,9% — у сфері наркотич­них засобів та інші злочини проти здоров'я населення, 3% — у сфері службової діяльності, 4,3% — про­ти життя та здоров'я особи, 3,1% — проти безпеки руху та експлуа­тації транспорту, стільки ж — зло­чини проти громадського поряд­ку та моральності.

Викрито 439 осіб, винних у вчиненні злочинів, більшість з них — це громадяни працездатно­го віку, які ніде не навчалися і не працювали та молоді люди віком до ЗО років, 108 злочинів скоєно у стані алкогольного сп'яніння, 174 особами, які раніше вчиняли злочини. Від злочинів постраж­дали 326 громадян, з них 20 — за­гинули.

Розслідувано 630 злочинних посягань, також розкрито 56 зло­чинів, скоєних у попередні роки, встановлено місцезнаходження 41 злочинця, що перебував у роз­шуку.

Чого досягнуто у цій без­перервній боротьбі зі злочин­ністю? Які тенденції радують, які — засмучують?

Вжиті упродовж 2010 року організаційні та практичні за­ходи, спрямовані на виконан­ня завдань, визначених Главою держави, дозволили утрима­ти криміногенну ситуацію під контролем і сприяли закріпленню та розвитку деяких позитивних тенденцій, поліпшенню резуль­татів роботи на пріоритетних на­прямках оперативно-службової діяльності. Так, минулого року 'менше зареєстровано злочинних посягань на життя та здоров'я громадян, насамперед — убивств (з 4 до 3), (умисних тяжких ті­лесних ушкоджень (з 7 до 5), по­меншало розбійних нападів (з 9 до 3), шахрайств (з 49 до 26) і хуліганств (з 27 до 24). Водночас вжиті заходи ще не повною мірою відповідають тій криміногенній ситуації, яка склалася на сьо­годні. Зросла кількість тяжких та особливо тяжких злочинів. Біль­ше зареєстровано зґвалтувань, крадіжок (у тому числі — з квар­тир), фактів незаконного заволо- діння транспортними засобами. Побільшало злочинів, скоєних у стані алкогольного сп'яніння та особами, раніше судимими.

Ефективніше велася бороть­ба зі злочинами проти власності, у сфері господарської та служ­бової діяльності. Протягом 2010 року виявлено 67 таких злочинів (попереднього року — 31), з них 32 кваліфіковані як тяжкі та осо­бливо тяжкі. В їх числі — 4 факти шахрайства з фінансовими ре­сурсами, 3 — перевищення влади або службових повноважень, 9 — службового підроблення. Зокре­ма, 23 злочини виявлено секто­ром державної служби боротьбі з економічними злочинами, по 22 з них закінчено провадженням кримінальні справи.

При проведенні оперативно- розшукових заходів виявлено 116 злочинів у сфері обігу нар­котичних засобів, за вчинення яких 112 особам кримінальними справами пред'явлено звинува­чення. Кримінальних справ роз­слідувано на 12,8% більше, ніж у попередньому році. Також ви­крито злочин, пов'язаний з по­сівом і вирощуванням конопель, задокументовано 2 злочини за фактами схиляння до вживання наркотичних засобів, в тому чис­лі й неповнолітніх. Виявлено й З злочини, пов'язані з організацією утримання місць для незаконно­го вживання, виробництва нарко­тичних засобів.

Чи вдається запобігти втягненню в злочинну діяль­ність дітей?

Протягом року було викри­то 40 неповнолітніх, котрі скоїли злочин. Однак кількість злочинів, вчинених за участю неповноліт­ніх, дещо зменшилася (з 64 до 59), особливо шахрайств і хулі­ганств. У той же час зросла кіль­кість крадіжок (з 32 до 40), скоєно 2«розбійні напади. Виявлено й 4 випадки втягнення неповнолітніх у злочинну діяльність дорослими.

На обліку у відділенні кримі­нальної міліції у справах неповно­літніх перебувають ЗО дітей віком від 14 до 18 років, з них 29 — звіль­нені від покарання з випробним терміном.

У ході профілактичної роботи по соціальному захисту дітей ви­явлено і поставлено на облік 5 не- благополучних сімей і 5 батьків, що негативно впливають на вихо­вання дітей та чинять насильство в сім'ї.

З метою попередження пия­цтва у підлітковому середовищі проводяться відпрацювання, в ході яких виявлено 14 фактів реа­лізації неповнолітнім алкогольних напоїв. На дорослих, які довели дітей до стану сп'яніння, складе­но 5 адміністративних протоко­лів.

За злісне невиконання бать­ківських обов'язків порушено 5 кримінальних справ, ще 158 осіб притягнуто до адміністративної відповідальності.

Але ж самими лише ка­ральними методами злочин­ність не здолати...

Саме тому робиться осо­бливий наголос на профілактиці злочинності, усуненні причин, що її породжують. Протягом року значно скорочено заборгованість по виплаті заробітної плати (з 6,2 мпн. гривень до 404 тисяч), пе­ред Пенсійним фондом України (з 1,1 млн. гривень до 13 тисяч), — і це вселяє оптимізм. Але по­трібно розвивати інфраструктуру міста і сіл, дбати про їх освітлен­ня, створювати уЛіови для куль­турного дозвілля та відпочинку. Економічно сильні Каховка і Ка­ховський район мають всі мож­ливості для розвитку спорту, зо­крема його водних видів. Взагалі треба більше відкривати спор­тивних і культурних закладів, а не питейних, які стають осередками злочинності і причиною горя ба­гатьох людей. Згадаймо хоча б «Діоніс» у Малокаховці, який має пряме відношення до жахливої дорожньо-транспортної пригоди, коли загинуло 5 молодих людей. Тож органам місцевого самовря­дування варто переглянути ре­жим їхньої роботи.

Який же головний підсу­мок наради?

Необхідність тісної взаємо­дії місцевої влади, Каховського райвідділу внутрішніх справ, ін­ших правоохоронних та контро­люючих органів, поєднання і координації зусиль, спрямова­них на активізацію боротьби зі злочинністю, подолання умов і причин, що її породжують, поси­лення профілактичної роботи з населенням.

Автор: -


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.004
Перейти на повну версію сайту