Херсонські «Славутичі» і «Скіфи» доводять Україна має всі передумови для того, аби жнивувати в рідному полі лише власною технікою
Крига скресла, панове! І поки скептики ще сперечаються, а комбайн, ось він, наш, рідний, іде. Не спинили цю ходу невдержиму ні несподівано люті морози, ні аномальні кризові явища, ні похмурі прогнози деяких скептиків.
Власне, переламним у сьогочасній біографії науково-виробничого підприємства ТОВ «Херсонський машинобудівний завод» став рік минулий, що дало законну підставу голові правління підприємства Олександрові Олійнику сказати: «Упевнений, що завод уже пережив найважчі часи і давно омріяна ера відродження настала! Зі свого боку, ми зробимо все, щоб творці сучасної сільськогоспо-дарської техніки пишалися підприємством, а країна — комбайнами. І матимуть ці комбайни попит не лише в Україні, а й на світовому ринку».
Промовистий факт. Ще жодна країна світу — ні СІ1ІА, ні Німеччина, ні Франція — усього за рік (мить в історії!) не зробила того, що зробили комбайнобудівники з берегів Дніпра: виготовили одразу два дослідних зразки зернозбиральних комбайнів, наречених «Скіфами».
Були скіфи-орачі, з'явилися і скіфи-женці!
Начальник експериментального цеху Сергій Халімулін наголошує:
Ось цими самохідками у Києві на виставці всі захоплювалися! Це машини абсолютно нового покоління. І вони на 90 відсотків—наші «брати-слов'яни», бо комплектуючі — не чужі і складені руками наших професіоналів. Правда, кра- сені? Один комбайн намолочує 12 кілограмів зерна в секунду, другий — всі 14. Та й бункер проти звичного місткіший у півтора раза, значно збільшена швидкість вивантаження намолоченого.
Що це дає?
На півтори години у зміну скорочує невиробничі простої у полі. А це у жнива — золотий час...
На головному конвеєрі, який порядком настраждався від вимушених «стопів», великодні передзвони металу, спалахи електро-зварок, безперервне снування кран-балки.
Ветерани підприємства, слюсарі-складальники Олексій Коваленко, Сергій Поплавський, Володимир Михальченко і їхні молодші колеги задоволені:
— До нас повернулася втрачена віра. Думали, що ось-ось і завод закриють...
Закрити завод — це трагедія. Навіть не матеріальна — моральна: на хліб, хай і соціальних сортів, ці одержимі люди заробили...
— Ми в ці комбайни душу вкладаємо, — говорить за всіх Сергій Поплавський. — А якби ще держава допомагала? Не нам, а покупцям цієї техніки — селянам, га?..
—Знаєте, що для нас незрозуміло? — запитує напарник Володимир Михальченко. — Чому на той ростовський комбайн 30-відсоткова компенсація від держави є, а на херсонський, вважай, нема?
І майже кожен творець зернозбиральної техніки сподівається на те, що нинішній уряд виділятиме гроші не на «фанфари», а на те, щоб український хліб збирали українські комбайни, найбільш пристосовані до наших умов.
Представник однієї із торговельних фірм, що приїздив на «Херсонмаш», пояснив, чому вирішив переорієнтуватися на продаж вітчизняної техніки: «Покупці зрозуміли, що імпортні комбайни не тільки успішно збирають, а й ще успішніше «роздягають»: надто дорогі запчастини...».
На заводі не приховують, що деякі вузли тих же «Славутичів» не витримували (часто надмірних) навантажень і виходили з ладу. Врахувавши абсолютно всі зауваження і пропозиції механізаторів, херсонські комбайнобудівники в стислий строк підняли планку надійності своїх машин на рівень кращих світових зразків. Чи бувають винятки? А що, у «Джон Дірів» їх нема, чи у «Нью- Холландів»?
— Найбільша проблема? — перепитує директор НВП ТОВ «Херсонський машинобудівний завод» Таміла Пугачова. — Не вистачає кадрів: верстатників, електрозварників... Ми готові вже зараз щомісяця дати роботу для ЗО—50 чоловік і платити гарантовану зарплату. А роботи — море: плануємо в цьому році зробити як мінімум тільки зернозбиральних комбайнів дві сотні...
Це, безумовно, не ті обсяги, на які здатне і розраховане одне із найстаріших в Україні стратегічних для держави підприємств сільськогосподарського машинобудування. Та й і потреби у комбайнах уже більш ніж гострі!
— Практично кожній області України потрібно щонайменше тисячу нових зернозбиральних комбайнів, — зауважує голова правління ТОВ «Херсонський машинобудівний завод» Олександр Олійник. Через нестачу техніки держава щороку втрачає щонайменше 7—10 мільйонів тонн хліба. Це ужинок трьох таких областей, як Херсонська!
Ці втрати можна скоротити вже у два найближчих роки, якби... Якби довести річний випуск комбайнів хоча б до півтори тисячі штук. А це, крім усього, ще й 15 тисяч робочих місць. Не у СІІІА чи Німеччині — в Україні!
Названий обсяг — один із пунктів виробничої програми підприємства, яке, подолавши кризові рифи, нарощує темпи. І спасибі кажуть машинобудівники Президентові України Віктору Януковичу, який своїм вольовим рішенням не дав втягти завод у чорторий реприватизації. Кому та реприватизація на руку? Слюсарям- складальникам Сергію Поплавському, Олексію Коваленку, Володимиру Михальченку, котрі мають роботу, мають зарплату і, зрештою, мають надію, яка мало не пішла на той світ?..
На машинобудівному заводі нині модернізуються не тільки зернозбиральні комбайни та інша техніка, а й саме виробництво. Директор підприємства Таміла Пугачова зауважує:
— У період кризи ми придбали лазерну установку для різання металу «Бістронік», яку запустимо вже у бе- резні-квітні. Цей апарат, настроєний швейцарськими спеціалістами, дасть можливість випускати щомісяця як мінімум 25 зернозбиральних комбайнів. У процесі відпрацювання — листозгинальна установка з числовим програмним управлінням. Щ бачите, на місці не стоїмо!
Підтримують машинобудівників у їх прагненні позбавити Україну залежності від імпорту зернозбиральної техніки голова облдержадміністрації Микола Костяк, голова обласної ради Віктор Пелих, народний депутат України Катерина Самойлик. До речі, Катерина Семенівна звернулася у Кабінет Міністрів України із проханням розробити комплексну державну програму підтримки вітчизняного Вітчизняні зернозбиральні комбайни більш пристосовані для збирання хлібів за основними традиційними технологіями, мають як поздовжнє, так і поперечне копіювання поверхні поля різальними апаратами. Питомі витрати коштів на обмолоті зерна цими комбайнами в 1,5—2 рази менші, ніж у західноєвропейських та американських комбайнів.
сільгоспмашинобудування: «В цій програмі має бути окремий розділ, пов'язаний із комбайнобудуванням і Херсонським машинобудівним заводом зокрема».
… На виході — чергова партія степових кораблів. Вони ще пахнуть фарбою, але вже не припадають пилом, як кілька років тому. За ними знову черга. Лише Херсонська область має намір закупити понад 70 самохідок, півсотні — сусідній Крим. Мало не щодня надходять нові заявки від покупців.
— Увесь майбутній прибуток піде на розвиток виробництва, — наголошує директор машзаводу Таміла Пугачова. —Державі потрібні комбайни, і ми готові ці комбайни давати.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.004Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |