Крига скресла, панове! І поки скептики ще сперечаються, а комбайн ось — іде. Не спинили цю ходу ні морози, ні аномальні кризові явища, ні похмурі «прогнози» деяких скептиків.
Власне, переламним у сьогочасній біографії Херсонмашу став рік минулий, що дало законну підставу голові правління підприємства Олександрові Олійнику сказати: «Упевнений, що завод уже пережив найважчі часи, і давно омріяна ера відродження настала! Зі свого боку ми зробимо все, щоб творці сучасної сільськогосподарської техніки гордилися підприємством, а країна — комбайнами. І матимуть ці комбайни попит не лише в Україні, а й на світовому ринку».
Промовистий факт. Ще жодна країна світу усього за рік (мить в історії!) не зробила того, що зробили комбайнобудівники з берегів Дніпра — виготовили одразу два дослідних зразки зернозбиральних комбайнів, наречених «Скіфами».
Були скіфи-орачі, з'явилися і скіфи-женці!
Начальник експериментального цеху Сергій Халімулін звертає увагу:
- Ось цими самохідками у Києві на виставці всі захоплювалися! Це машини абсолютно нового покоління. І вони на 90% — наші «брати-слов'яни», бо комплектуючі — не чужі, і складені руками наших професіоналів. Правда, красені? Один*омбайн намолочує 12 кілограмів зерна в секунду, другий — уже всі 14. Та й бункер проти звичного місткіший у півтора рази, значно збільшена швидкість вивантаження намолоченого.
-Що це дає?
На півтори години у зміну скорочує невиробничі простої у полі. А це у жнива — золотий час...
На головному конвеєрі — передзвони металу, спалахи електрозварок, безперервне снування кран-балки. Ветерани підприємства, слюсарі-складальники Олексій Коваленко, Сергій Поплавський, Володимир Михальченко та їхні молодші колеги задоволені:
До нас повернулася втрачена віра. Думали, що ось-ось і завод закриють...
Закрити завод — це трагедія. Навіть не матеріальна — моральна: на хліб, хай і соціальних сортів, ці одержимі люди заробили...
Ми в ці комбайни душу вкладаємо, — каже за всіх Сергій Поплавський. — Аякби ще держава помагала? Не нам, а покупцям цієї техніки — селянам, га?..
Знаєте, що для нас незрозуміло? — запитує напарник Володимир Михальченко. — Чому на той ростовський комбайн 30-відсоткова компенсація з боку держави-є, а на херсонський, вважай, нема?
І кожен творець техніки сподівається на те, що уряд виділятиме гроші не на «фанфари», а на те, щоб український хліб збирали українські комбайни, найбільш пристосовані до наших умов.
Представник однієї із торговельних фірм, що приїздив на Херсонмаш, пояснив, чому вирішив переорієнтуватися на продаж вітчизняної техніки: «Покупці зрозуміли, що імпортні комбайни не тільки успішно збирають, а й ще успішніше «роздягають»: надто дорогі запчастини...»
На заводі не приховують того, що деякі вузли тих же «Славутичів» не витримували (часто надмірних) навантажень і виходили з ладу. Врахувавши абсолютно всі зауваження і пропозиції механізаторів, комбайнобудівники в стислий строк підняли планку надійності своїх машин. Чи бувають винятки? А що, у «Джон Дірів» їх нема? Чи у «Нью Холландів»?
Найбільша проблема? — перепитує директор Херсонмашу Таміла Пугачова. — Нестача кадрів: верстатників, електрозварників... Ми готові вже зараз щомісяця запрошувати на роботу по 30-50 чоловік і давати гарантовану зарплату. А роботи — море: плануємо в цьому році зробити як мінімум тільки зернозбиральних комбайнів дві сотні...
Це, безумовно, не ті обсяги, на які здатне і розраховане одне із найстаріших в Україні стратегічних для держави підприємств. Та й і потреби у комбайнах уже більш ніжгострі!
Практично кожній області України потрібна щонайменше тисяча нових зернозбиральних комбайнів, — зауважує голова правління Херсонмашу Олександр Олійник. — Через нестачу техніки держава щороку втрачає до 7-10 мільйонів тонн хліба. Це ужинок трьох таких областей, як Херсонська!
Ці втрати можна скоротити вже у два найближчих роки, якби... Якби довести річний випуск комбайнів хоча б до півтори тисячі штук. А це 15 тисяч робочих місць — в Україні!
Названий обсяг — один із пунктів виробничої програми підприємства, яке, подолавши кризові рифи, нарощує темпи. І спасибі, кажуть машинобудівники, Президентові України Віктору Януковичу, який своїм вольовим рішенням не дав втягти завод у чорторий реприватизації. Кому та реприватизація на руку? Слю- сарям-складальникам Поплавському, Коваленку, Михальчен- ку, котрі мають роботу, мають зарплату і, зрештою, мають надію, яка мало не відійшла на той світ?
На Херсонмаші нині модернізуються не тільки зернозбиральні комбайни та інша техніка, а й саме виробництво. Директор підприємства Таміла Пугачова зауважує:
- У період кризи ми придбали лазерну установку для різання металу «Бістронік», яку запустимо вже у березні-квітні. Цей апарат, налаштований швейцарськими спеціалістами, дасть можливість випускати щомісяця як мінїмум 25 зернозбиральних комбайнів. У процесі проробки — листо'згинальна установка з числовим програмним управлінням... Як бачйте, на місці не стоїмо!
Підтримують машинобудівників у їх прагненні позбавити Україну залежності від імпорту зернозбиральної техніки голова облдержадміністрації Микола Костяк і народний депутат України Катерина Самойлик. От і нині Катерина Семенівна звернулася до Кабінету міністрів України з проханням розробити комплексну державну програму підтримки вітчизняного сільгоспмашинобудування: «В цій програмі має бути окремий розділ, пов'язаний із комбайнобудуванням і Херсонським машинобудівним заводом зокрема».
...На виході — чергова партія степових кораблів. Вони ще пахнуть фарбою, але вже не припадають пилом, як ще кілька років тому. Лише Херсонська область має намір закупити понад 70 самохідок, півсотні — сусідній Крим. Мало не щодня надходять нові заявки від покупців.
- Увесь майбутній прибуток піде на розвиток виробництва,- наголошує директор Херсонмашу Таміла Пугачова. — Державі потрібні комбайни, і ми готові ці комбайни давати.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.007Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |