Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», враховуючи особливу роль звернень громадян у забезпеченні зв'язку між владою та громадянином, з метою вирішення важливих проблем окремої людини та суспільства в цілому, районною державною адміністрацією здійснюються заходи щодо кваліфікованого, неупередже- ного та всебічного розгляду питань, які порушувалися громадянами.
Підсумки 2010 року свідчать про збільшення кількості звернень (з урахуванням колективних) на 11 або 11,1% до загальної кількості звернень, що надійшли на адресу районної державної адміністрації порівняно з 2009 роком (110 проти 99).
Згідно з графіком особистого прийому громадян головою районної державної адміністрації, його заступниками, керівником апарату районної державної адміністрації за звітний період прийнято 51 особу, якими порушено 55 питань, з них вирішено позитивно 16, на 39 надано роз'яснення та рекомендації щодо їх розв'язання.
Прослідковується тенденція щодо збільшення письмових звернень, які надійшли до районної державної адміністрації на 14 (59 проти 45).
Так, на 4 звернення або на 50% зменшилася кількість звернень громадян до Кабінету Міністрів України. Однак збільшилася кількість звернень громадян до Адміністрації Президента України +6 або (+54,5%), до обласної державної адміністрації +3 або (+20%), до Верховної Ради України +3 або (+100%). Слід зазначити, що за звітний період відбулося збільшення повторних звернень громадян +12 або (+100%), кількість колективних звернень залишається на рівні 2009 року (11 проти 11). Індивідуальне несприйняття громадянами положень чинного законодавства, небажання громадян звертатися до суду є причиною повторних звернень до органів місцевої виконавчої влади та органів вищого рівня.
На урядову «гарячу лінію» за звітний період надійшло 6 звернень громадян, що на 22 або 78,5% менше показника 2009 року. Найбільша кількість звернень надійшла від мешканців Високопіль- ської, Архангельської селищних, Ново- петрівської, Кочубеївської, Іванівської сільських рад.
У своїх зверненнях заявники порушили 132 питання, що на 22 або на 16,6% менше минулорічного показника. Значно зменшилася кількість звернень стосовно таких питань: аграрної політики і земельних відносин (-64,4%), комунального господарства (-19%), житлової політики (-44,5%), освіти, науки, науково- технічної інноваційної діяльності та інтелектуальної власності (-60%).
Проте у порівнянні з показником 2009 року відбулося збільшення надходжень звернень від громадян з питань: транспорту і зв'язку (+80%), соціального захисту населення (+32,2%), праці та заробітної плати (+73,6%), охорони здоров'я (+75%).
Від найменш захищених категорій громадян до районної державної адміністрації надійшло 41 звернення проти 51, що від загальної кількості звернень становить 37,3%.
У порівнянні з 2009 роком зменшилася кількість звернень від членів багатодітних сімей, одиноких матерів на 80%, від інвалідів, ветеранів праці, інших пенсіонерів на 88%. Не надходило звернень від учасників війни та бойових дій, Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці.
Найбільш проблемними для зазначених категорій заявників становили питання охорони здоров'я, соціального захисту, надання матеріальної допомоги, комунальні проблеми (ремонт житлового фонду).
Продовжено практику виїзних прийомів громадян за місцем їх проживання керівництвом районної державної адміністрації, керівниками структурних підрозділів районної державної адміністрації.
Розпорядженнями голови районної державної адміністрації затверджувалися графіки прийомів громадян за місцем їх проживання, які проводилися керівництвом районної державної адміністрації та керівниками структурних підрозділів районної державної адміністрації.
Так, за підсумками 2010 року завдяки зазначеному заходу 107 громадян мали можливість розв'язати свої проблеми безпосередньо за місцем проживання.
В районній державній адміністрації (в робочі дні) діє «телефонна лінія» з мешканцями району, на яку протягом 2010 року надійшло 6 звернень. На всі порушені громадянами питання надано роз'яснення.
Питання про стан роботи із зверненнями громадян систематично розглядалися на засіданнях колегії районної державної адміністрації, а саме: в лютому 2010 року за підсумками роботи із зверненнями громадян 2009 року, в липні за підсумками роботи із зверненнями громадян за перше півріччя 2010 року.
Згідно із затвердженим графіком головою районної державної адміністрації від ЗО грудня 2009 року № 12/02-31/09 керівники структурних підрозділів районної державної адміністрації звітували про роботу із зверненнями громадян на колегії районної державної адміністрації, як підсумок, приймалися управлінські рішбння з вищезазначеного питання.
Протягом звітного періоду проведено 12 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, утвореної розпорядженням голови районної державної адміністрації від ЗО травня 2008 року № 316, на яких було розглянуто звернення громадян, що потребували найретельнішого вивчення, та вишукано шляхи позитивного вирішення порушених ними питань.
Відповідно графіка надання практичної та методичної допомоги виконкомам сільських, селищних рад щодо роботи із зверненнями громадян у 2010 році, затвердженого розпорядженням голови районної державної адміністрації від ЗО грудня 2009 року № 121-/02-30/09, методичну допомогу надано Висо- копільській селищній, Нововозне-сенській, Іванівській, Малошестірнянській сільським радам.
Питання щодо роботи із зверненнями громадян розглядалися на навчаннях секретарів виконкомів сільських, селищних рад, керівників структурних підрозділів та працівників апарату районної державної адміністрації, під час проведення Дня сільського, селищного голови.
У звітному періоді на засіданнях групи контролю районної державної адміністрації з 24 розглянутих питань 12 становили питання щодо роботи із зверненнями громадян. Проведення Днів контролю сприяли виявленню недоліків, їх усунення та закріплення позитивних тенденцій в зазначеному напрямку.
Для забезпечення правової допомоги малозабезпеченим особам району надавалася правова допомога через громадську приймальню. Таким правом скористалися 9 осіб проти 21 у 2009 році (-57,1%).
Незважаючи на ряд вжитих організаційних та методичних заходів, спрямованих на вдосконалення роботи із зверненнями громадян, зазначена ділянка роботи потребує подальшого вдосконалення. Не досягнуто належного, повного та вчасного інформування районної державної адміністрації стосовно підсумків вказаної роботи структурними підрозділами районної державної адміністрації та органами місцевого самоврядування і неналежного інформування обласної державної адміністрації.
Мали місце формальні відповіді на питання заявників та не чітко здійснювався контроль за остаточним розглядом звернень.
Недостатньо оприлюднюється інформація за підсумками роботи із зверненнями громадян органами місцевого самоврядування району.
Для недопущення вищезазначених недоліків у роботі із зверненнями громадян керівництвом районної державної адміністрації необхідно повилити персональну відповідальність безпосередніх виконавців щодо об'єктивного, повного та своєчасного розгляду звернень громадян.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.004Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |