Про це повідомив «Віснику Олешшя» голова Цюрупинської райдержадміністрації Вадим Андрушкевич.
У порту, за словами голови РДА, був лише один варіант прокладання залізниці — через плавні до станції Цюрупинськ. Але перетнулись інтереси запроектованого Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України «Олімпійського центру підготовки національних команд України з водних видів спорту», розташування якого заплановано в місті Цюрупинську, в межах транспортної магістралі Відень — Ростов-на-Дону та човнової бази на р. Конка. Оскільки інтереси обох заявників несумісні, ХМТП довелось поступитись.
Між тим, продовжує В.Андрушкевич, 23-го березня відбудеться засідання колегії обласної державної адміністрації, на якому розглядатиметься питання про підтримку розвитку порту. Якчлен міжвідомчої робочої групи обласної державної адміністрації з вивчення питань подальшого розвитку ДП «Херсонський морський торговельний порт», я вже підготував свої пропозиції, з якими виступлю на засіданні колегії. Суть їх зводиться до такого. Якщо ХМТП все одно перекидатиме частину своїх потужностей на лівий берег, якзаявили мені представники порту під час нашої недавньої зустрічі в рай- держадміністрації, то наша позиція — і ми від неї не відступимо — така: Цюрупинськ не прийме жодного варіанту проекту ХМТП без у повному обсязі розробленої його технічної документації, без погодження з усіма службами — містобудування, екологічною, санітарною та всіма іншими, що необхідно при реалізації будь-якого проекту, а тим більш такого серйозного.
Я попередив також представників ХМТП, що без забезпечення абсолютної прозорості їхнього проекту (не намірів, а саме — проекту!) вони не одержать підтримки ні у депутатів районної ради (а реалізація нового проекту вже виходить за межі повноважень міської ради) — я певен, щоунастут спільна позиція, ні у громадськості.
З такими підсумками ми завершили наші переговори. Херсонський морський торговельний порт розроблятиме новий проект, реалізація якого може бути можливою лише в обхід міста Цюрупинська. Але — не на шкоду районові, зазначив В.Андрушкевич.
Нагадаємо, що «Вісник Олешшя» цій темі присвятив чимало публікацій. Одна з яких — «Херсонський порт насувається на Цюрупинськ» (№№ 19-20 від 4 березня ц.р.). Ми триматимемо цю тему в полі зору й надалі, оскільки мова йде про набагато важливішу справу, ніж економіка, — про екологію.
Чого гріха таїти: залізниця, якщо вона таки проляже через плавні, а загроза її спорудження не усунена, не обмежиться елементарним (на перший погляд) прокладанням колії. Залізниця — дуже серйозний проект, а залізничне полотно — це складний комплекс лінійних та інженерних споруд і облаштувань, розміщений у смузі відведення. Ширина обов'язкових «смуг відведення» на заболочених землях передбачена не менше 50 метрів...
Виникає закономірне запитання: а навіщо взагалі допускати будь-які ризики? Адже порт може запросто, з набагато меншими економічними затратами і відносно безпечно для екології розміститись на правому, скельному березі Дніпра нижче Херсона. Збудувала ж Одеса Ілдічівський порт, який дав поштовх для народження нового міста, згодом — порт Южний, і тепер це три найкрупніші морські порти України.
Нижче ми публікуємо статтю, присвячену набагато важливішій речі, ніж морський порт», — Національному парку. Можливе «перекидання» потужностей ХМТП через плавні може поставити на ньому хрест.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |