ІА «Контекст Причорномор'я»
Херсон  >  Моніторинги
ХМТП відмовився від старого проекту і працюватиме над розробкою нового
21.03.2011 / Газета: Вісник Олешшя / № 23-24 / Тираж: 3416

Про це повідомив «Віснику Олешшя» голова Цюрупинської райдержадміністрації Вадим Андрушкевич.

У порту, за словами голови РДА, був лише один вар­іант прокладання залізниці — через плавні до станції Цюрупинськ. Але перетнулись інтереси запроектованого Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України «Олімпійського центру підготовки національних команд України з водних видів спорту», розташування якого зап­лановано в місті Цюрупинську, в межах транспортної ма­гістралі Відень — Ростов-на-Дону та човнової бази на р. Конка. Оскільки інтереси обох заявників несумісні, ХМТП довелось поступитись.

Між тим, продовжує В.Андрушкевич, 23-го березня відбудеться засідання колегії обласної державної адмі­ністрації, на якому розглядатиметься питання про підтримку розвитку порту. Якчлен міжвідомчої робочої групи обласної державної адміністрації з вивчення пи­тань подальшого розвитку ДП «Херсонський морський торговельний порт», я вже підготував свої пропозиції, з якими виступлю на засіданні колегії. Суть їх зводиться до такого. Якщо ХМТП все одно перекидатиме частину своїх потужностей на лівий берег, якзаявили мені пред­ставники порту під час нашої недавньої зустрічі в рай- держадміністрації, то наша позиція — і ми від неї не відступимо — така: Цюрупинськ не прийме жодного ва­ріанту проекту ХМТП без у повному обсязі розробленої його технічної документації, без погодження з усіма службами — містобудування, екологічною, санітарною та всіма іншими, що необхідно при реалізації будь-якого проекту, а тим більш такого серйозного.

Я попередив також представників ХМТП, що без за­безпечення абсолютної прозорості їхнього проекту (не намірів, а саме — проекту!) вони не одержать підтримки ні у депутатів районної ради (а реалізація нового проек­ту вже виходить за межі повноважень міської ради) — я певен, щоунастут спільна позиція, ні у громадськості.

З такими підсумками ми завершили наші перегово­ри. Херсонський морський торговельний порт розроб­лятиме новий проект, реалізація якого може бути мож­ливою лише в обхід міста Цюрупинська. Але — не на шко­ду районові, зазначив В.Андрушкевич.

Нагадаємо, що «Вісник Олешшя» цій темі присвятив чимало публікацій. Одна з яких — «Херсонський порт насувається на Цюру­пинськ» (№№ 19-20 від 4 березня ц.р.). Ми триматимемо цю тему в полі зору й надалі, оскільки мова йде про набагато важливішу справу, ніж економіка, — про екологію.

Чого гріха таїти: залізниця, якщо вона таки проляже через плавні, а загроза її спорудження не усунена, не обмежиться елементарним (на перший погляд) про­кладанням колії. Залізниця — дуже серйоз­ний проект, а залізничне полотно — це складний комплекс лінійних та інженерних споруд і облаштувань, розміщений у смузі відведення. Ширина обов'язкових «смуг відведення» на заболочених землях пе­редбачена не менше 50 метрів...

Виникає закономірне запитання: а навіщо взагалі допускати будь-які ризики? Адже порт може запросто, з набагато меншими економічними затратами і відносно безпеч­но для екології розміститись на правому, скельному березі Дніпра нижче Херсона. Збудувала ж Одеса Ілдічівський порт, який дав поштовх для народження нового міста, згодом — порт Южний, і тепер це три найкрупніші морські порти України.

Нижче ми публікуємо статтю, присвя­чену набагато важливішій речі, ніж морсь­кий порт», — Національному парку. Можли­ве «перекидання» потужностей ХМТП че­рез плавні може поставити на ньому хрест.

Автор: -


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.005
Перейти на повну версію сайту