«Згори» є вказівка — до 2015 року перевести усі житлові багатоповерхові будинки із обслуговування від ЖЕУ у об'єднання співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ). Вказівка до виконання прийнята, але... така «маленька» заковика — без проведення капітального ремонту (а це визначено законодавством) мешканці будинків не поспішають брати їх на баланс.
А грошей на проведення капітального ремонту в бюджеті — категорично немає. За розрахунками міськвиконкому у 2010 році сума, необхідна для проведення капремонту багатоповерхівок міста, дорівнювала близько 115 млн грн, а на початку 2011 року вона збільшилася вже до 199 млн грн, фактично ж було виділено «аж» 8 млн. Зрозуміло, що з такими темпами говорити про перехід до ОСББ найближчим часом нереально. Але і з тими мізерними коштами, що виділяються, є серйозні проблеми. На думку фахівців із Херсонської міської організації «За майбутнє Херсона» та Причорноморського центру політичних та соціальних досліджень, процес розподілення грошей за так званими «Титульними списками» та подальше їх використання є вкрай непрозорим, що створює умови для корупційних дій чиновників та організацій, які виконують ремонтні роботи.
«Коштів із держбюджету і так мало, тому їх треба використовувати дуже і дуже економно. Відповідно, потрібно встановити жорсткий контроль за їх освоєнням», — зазначив керівник Центру досліджень Олександр Мошнягул, під час прес- конференції 21 березня.
Про те, що проблема фінансування та, власне, якість самого ремонту хвилює херсонців, свідчать результати моніторингу- опитування, який було проведено названими вище організаціями, що ще в січні цього року презентували проект «Бюджетне фінансування капітального ремонту багатоквартирних будинків під громадський контроль». Реалізація проекту виявила чимало проблем, що замовчувались і яким «не давали ходу». Багато питань досі залишаються без відповіді: за яким принципом формуються «Титульні списки» у чиновницьких кабінетах; чому змінюються після затвердження; чому ремонт проводиться частково (якщо взагалі проводиться)?
Для того, аби і розподіл, і подальше застосування фінансів відбувались прозоро, запропоновано аби участь громади була обов'язковою і у першому, і у другому випадках.
Громадськими формуваннями було підготовлено проект рішення міської ради; «Про затвердження порядку здійснення контролю членами територіальної громади міста Херсона за проведенням поточного та капітального ремонту багатоквартирних житлових будинків за рахунок коштів міського бюджету» і запропоновано розглянути його на найближчій сесії.
Проект попередньо було обговорено за «круглим столом» з' участю депутатів та представників житлово-комунальної інспекції, а 18 березня .передано Зої Бережній, Секретареві Херсонської міськради, на що вона відповіла: «Ми вивчимо документ та обов'язково приймемо його до уваги».
Якщо проект стане рішенням, то тоді представники ОСББ, будинкових комітетів, уповноважені, обрані на зборах мешканців комунальних будинків, можуть отримати право брати участь у обговоренні проекту «Переліків робіт» («Титульних списків»), входити до складу спеціальної комісії, що спостерігатиме за ходом ремонтних робіт на всіх його етапах, а найголовніше — брати участь у підписанні «Акту виконаних робіт» на рівні з іншими членами комісії, ставити питання про неякісне виконання робіт і проведення додаткових робіт.
Проект також визначає принципи призначення «контролера від громадськості» — це повинна бути людина, яка самостійно зможе оцінювати якість ремонту, як громадський інспектор, або запрошений фахівець-консультант.
У разі затвердження «Порядку», є певний шанс відслідковувати «відмивання» коштів із міськбюджету, а отже — перешкодити цьому процесу.
Проте, чи стане проект — рішенням, його автори судити не беруться...
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |