Херсонська суднобудівна компанія «Маріна груп», обійшовши компанії з Росії, Голландії та Італії, виграла тендер на право виконати ексклюзивне оздоблення 50-метрової яхти Президента Казахстану Нурсултана Назарбаева
Уявіть собі, що через деякий час президент дружньої країни, його поважні гості, члени міжнародних делегацій зможуть особисто оцінити роботу херсонських майстрів. Які, до речі, вже протягом 10 років успішно продовжують традиції перших суднобудівників півдня України, створюючи у Херсоні ексклюзивні яхти.
Для того щоб зрозуміти, як виглядає процес будівництва яхти, безумовно, треба побачити все на власні очі. Нам це вдалося. Керівник суднобудівної компанії «Маріна груп» Володимир Ніколаєв провів екскурсію по виробництву, яке займає площу у 6 тисяч квадратних метрів. Під час ознайомлення ми мали змогу побачити процес внутрішнього оздоблення 50-метрової яхти для іноземного замовника. Будівництво яхти — процес, скоріше, творчий, ніж технічний, бо присутня ручна праця, завдяки якій вдається виконати будь- яку забаганку замовника. Наприклад, у казахському замовленні родзинкою стане додавання до суто класичного стилю інтер'єру трохи національного казахського колориту, щоб підкреслити, що це яхта саме президента.
Отже, якщо казати про технологію, то спочатку майстри виготовляють елементи меблів та внутрішніх приміщень. Усе — з деревини ексклюзивних та цінних порід, які не ростуть в Україні. Потім інтер'єр кают та інших приміщень, як конструктор, збирають у реальному масштабі. Далі роботу приймає замовник. Після цього кожну деталь меблів, облаштування, палуби маркують, усі конструкції розбирають, пакують, щоб потім перевезти та встановити вже на яхті. Така робота потребує великої точності — не можна допустити, щоб якась деталь не ідеально прилягала до іншої. Саме тому на виробництві працюють тільки кращі майстри, постійно оновлюється обладнання. Наприклад, нещодавно замовили ЗО-сканер, який дозволяє досягти великої швидкості та точності вимірювань. До речі, такий прилад — єдиний в Україні.
Володимир Ніколаєв, директор суднобудівної компанії «Маріна груп», каже, що створення яхт — це завжди неповторний та творчий процес, бо маєш справу з живим матеріалом — деревиною, а не зі штучним пластиком чи холодним металом. Як тільки черговий шедевр, а інакше у дерев'яному суднобудуванні не буває, сходить зі стапеля, починається його доросле самостійне життя. А поки яхта народжується, у неї вкладають душу, талант та працю херсонські майстри. Зараз яхти, створені, відреставровані чи оздоблені у Херсоні, можна зустріти по всьому світу. Вони розносять славу про наше місто, розповідають про вміння його мешканців. І це, погодьтеся, дуже корисно не тільки для компанії-виробника, а й для держави в цілому.
- У нашій діяльності були різні періоди, — розповідає Володимир Ніколаєв. — Ми пережили труднощі становлення, коли ніхто не вірив, що у Херсоні можна збирати дерев'яні яхти за високими міжнародними стандартами. Пройшли кризу, коли більшість замовників припинили фінансування. Але ми ніколи не здавалися. Зараз теж нелегко: триває шквал перевірок різними контролюючими органами, виникають труднощі з оформленням земельної ділянки під будівництво яхтенної.верфі. Усе це гальмує розвиток. Але не було жодного дня, щоб я сумнівався у зробленому виборі. Я завжди мріяв збирати дерев'яні яхти, захоплювався творіннями законодавців моди у цій галузі — італійцями, видатними суднобудівниками Голландії. І вірив, що ми, херсонці, зможемо конкурувати на ринку. Так і сталося. Про це свідчать замовлення, якими ми забезпечені наперед. Звичайно, що особливу гордість відчуваємо від перемоги у тендері на оздоблення яхтй президента Назарбаєва. Це ще раз підкреслює, що треба розвивати саме виробництво, тим більше суднобудування, яке на Херсонщині має історичне коріння. Наявність ефективного виробництва — це той фактор, за яким країну та регіон впізнають у світі.
Так вже склалося, що суднобудівна компанія «Маріна груп» — багато в чому ексклюзивне виробництво не тільки для Херсона, а й для держави в цілому. Принаймні вони — єдині виробники яхт в Україні, які можуть працювати у замкненому циклі, тобто вести замовлення від проекту до спуску яхти на воду. Хіба це не привід для нас, херсонців, пишатися співвітчизниками, які своєю працею довели, що будують одні з кращих дерев'яних яхт у світі?! А для влади наявність таких підприємств, як «Маріна груп», — це додаткова можливість довести, що на Херсонщині бізнес може успішно залучати іноземні інвестиції; створювати робочі місця, розвивати виробництво, сплачувати податки у бюджет.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.004Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |