ІА «Контекст Причорномор'я»
Херсон  >  Моніторинги
Яхту для президента Казахстану збудують херсонці
01.04.2011 / Газета: Гривна / № 14 / Тираж: 60000

Херсонська суднобудівна компанія «Маріна груп», обійшовши компанії з Росії, Голландії та Італії, виграла тендер на право виконати ексклюзивне оздоблення 50-метрової яхти Президента Казахстану Нурсултана Назарбаева

Уявіть собі, що через деякий час президент дружньої країни, його поважні гості, члени міжнародних делегацій зможуть особисто оцінити роботу херсонських майстрів. Які, до речі, вже протягом 10 років успішно продовжують традиції перших судно­будівників півдня України, створюючи у Херсоні ексклюзивні яхти.

Для того щоб зрозуміти, як вигля­дає процес будівництва яхти, бе­зумовно, треба побачити все на власні очі. Нам це вдалося. Керівник суднобудівної компанії «Маріна груп» Володимир Ніколаєв провів екс­курсію по виробництву, яке займає площу у 6 тисяч квадратних метрів. Під час ознайомлення ми мали змо­гу побачити процес внутрішнього оздоблення 50-метрової яхти для іноземного замовника. Будівництво яхти — процес, скоріше, творчий, ніж технічний, бо присутня ручна праця, завдяки якій вдається виконати будь- яку забаганку замовника. Наприклад, у казахському замовленні родзинкою стане додавання до суто класичного стилю інтер'єру трохи національного казахського колориту, щоб підкрес­лити, що це яхта саме президента.

Отже, якщо казати про техноло­гію, то спочатку майстри виготовля­ють елементи меблів та внутрішніх приміщень. Усе — з деревини ексклю­зивних та цінних порід, які не ростуть в Україні. Потім інтер'єр кают та інших приміщень, як конструктор, збирають у реальному масштабі. Далі роботу приймає замовник. Після цього кожну деталь меблів, облаштування, палуби маркують, усі конструкції розбирають, пакують, щоб потім перевезти та встановити вже на яхті. Така ро­бота потребує великої точності — не можна допустити, щоб якась деталь не ідеально прилягала до іншої. Саме тому на виробництві працюють тільки кращі майстри, постійно оновлюєть­ся обладнання. Наприклад, нещо­давно замовили ЗО-сканер, який дозволяє досягти великої швидкості та точності вимірювань. До речі, та­кий прилад — єдиний в Україні.

Володимир Ніколаєв, директор суднобудівної компанії «Маріна груп», каже, що створення яхт — це завжди неповторний та творчий процес, бо маєш справу з живим матеріа­лом — деревиною, а не зі штучним пластиком чи холодним металом. Як тільки черговий шедевр, а інакше у дерев'яному суднобудуванні не буває, сходить зі стапеля, починаєть­ся його доросле самостійне життя. А поки яхта народжується, у неї вкладають душу, талант та працю херсонські майстри. Зараз яхти, створені, відреставровані чи оздоб­лені у Херсоні, можна зустріти по всьому світу. Вони розносять славу про наше місто, розповідають про вміння його мешканців. І це, погодь­теся, дуже корисно не тільки для компанії-виробника, а й для держави в цілому.

- У нашій діяльності були різні періоди, — розповідає Володимир Ніколаєв. — Ми пережили труднощі становлення, коли ніхто не вірив, що у Херсоні можна збирати дерев'яні яхти за високими міжнародними стандартами. Пройшли кризу, коли більшість замовників припинили фінансування. Але ми ніколи не зда­валися. Зараз теж нелегко: триває шквал перевірок різними контролюю­чими органами, виникають труднощі з оформленням земельної ділянки під будівництво яхтенної.верфі. Усе це гальмує розвиток. Але не було жодного дня, щоб я сумнівався у зробленому виборі. Я завжди мріяв збирати дерев'яні яхти, захоплював­ся творіннями законодавців моди у цій галузі — італійцями, видатними суднобудівниками Голландії. І вірив, що ми, херсонці, зможемо конку­рувати на ринку. Так і сталося. Про це свідчать замовлення, якими ми забезпечені наперед. Звичайно, що особливу гордість відчуваємо від перемоги у тендері на оздоблення яхтй президента Назарбаєва. Це ще раз підкреслює, що треба розвивати саме виробництво, тим більше судно­будування, яке на Херсонщині має історичне коріння. Наявність ефектив­ного виробництва — це той фактор, за яким країну та регіон впізнають у світі.

Так вже склалося, що суднобудів­на компанія «Маріна груп» — багато в чому ексклюзивне виробництво не тільки для Херсона, а й для дер­жави в цілому. Принаймні вони — єдині виробники яхт в Україні, які можуть працювати у замкненому циклі, тобто вести замовлення від проекту до спуску яхти на воду. Хіба це не привід для нас, херсонців, пишатися співвітчизниками, які своєю працею довели, що будують одні з кращих дерев'яних яхт у світі?! А для влади наявність таких підприємств, як «Маріна груп», — це додаткова можливість довести, що на Херсон­щині бізнес може успішно залучати іноземні інвестиції; створювати ро­бочі місця, розвивати виробництво, сплачувати податки у бюджет.

Автор: Надія КУСТОВА


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.004
Перейти на повну версію сайту