У морському культурному центрі ХМТП відбулася зустріч представників громадських організацій, що опікуються охороною довкілля та навколишнього середовища, з керівництвом та провідними спеціалістами Херсонського морського торговельного порту.
Екологічний актив області заслухав інформацію начальника порту С. Ігнатенко про перспективи розвитку підприємства та заходи щодо недопущення негативного впливу на екологічний стан Нижнього Дніпра.
Керівник порту акцентував увагу присутніх на те, що питання розвитоміідприємства, згідно з рішенням Міністра транспорту та зв'язку України від 13 травня 2010 року щодо корегування програм розвитку морських портів у зв'язку зі зміною економічної ситуації в Україні, опрацьоване фахівцями профільного інституту «ЧорноморНДІпроект» та ДП «Одесзал- дорпроект».
- Раніше запропонований проект «Генеральна схема розвитку ДП «ХМТП» на період до 2015 року», погоджений Херсонським міським головою, головою Херсонської ОДА та затверджений 11 грудня 2007 року Мінтрансзв'язку України, був доопрацьований, — підкреслив С. Ігнатенко. — Зокрема, виключені такі об'єкти, як термінал з накопичення, зберігання та відвантаження біоетанолу. Перенесений також термінал з накопичення, зберігання та відвантаження зернових вантажів від території міського водозабору на режимну територію порту. Змінено місце розташування механізованого комплексу закритого типу з переробки міндобрив у затон №1 на лівий беріг Дніпра. Зазнав змін і контейнерний термінал, який заплановано побудувати з виходом як в затон №1, так і в затон №2. Розроблено альтернативне розташування залізничної колії, яка з'єднає станцію Цюрупинськ із затонами порту на лівому березі Дніпра та пройде най- коротшим шляхом по місцевості, що підпадає під класифікацію водно-болотних угідь.
Враховуючи широкий резонанс запропонованих змін в інфраструктурі, порт звернувся до Міністерства з охорони навколишнього природного середовища України з пропозицією провести всебічний аналіз їх можливого негативного впливу на екологію Дніпра, що й було виконано. У результаті наукової еколого-екс- пертної оцінки матеріалів проекту, рекомендовано побудувати залізничну колію на естакаді, щоб зменшити її вплив на водно-болотні угіддя, зберегти біорізнома- ніття. У наданому висновку зазначено: надати матеріалам проекту позитивну оцінку.
Учасники зустрічі обговорили також лист голови Херсонської міської екологічної організації «Зелений світ» П. Буянова, надісланого на адресу прем'єр-міністра України, міністра екології та природних ресурсів України, міністра з питань надзвичайних ситуацій України щодо «доцільності розміщення ДП «ХМТП». Автор негативно оцінює плани порту щодо освоєння лівого берегу Дніпра.
- Як голова обласної організації української' екологічної асоціації «Зелений світ», президент Херсонського відділення інженерної академії України, я повністю підтримую напрацювання Херсонського порту щодо його розвитку, — повідомив кандидат ] сільськогосподарських наук А.Се- ! менов. — Особливо звертаю увагу присутніх на те, що порт намагається в своєму розвитку передбачити заходи, які враховують • Європейські стандарти розвитку, сучасні схеми та технології ван- ) тажно-розвантажувальних робіт, ) котрі мінімізують негативнии і вплив на довкілля. Що стосується листа пана Буянова, то хочу наголосити, що робота міської організації «Зелений світ» знаходиться на невідповідному рівні. Відсутня довгострокова програма міської організації, яка була б націлена на розвиток економіки Херсонщини, захисту її довкілля, захисту інтересів держави. У листі чітко проглядається незнання автора дійсного стану справ.
Голова обласної організації «Всеукраїнська екологічна ліга» В.Ідаятов також відзначив, що позиція автора не спрямована на консолідацію зусиль, які здійснює влада щодо покращення стану справ на Херсонщині.
- Розвиток Херсона нерозривно пов'язаний з розвитком морського порту, — підкреслив у своєму виступі начальник Держфлотінс- пекції у Херсонській області,академічний радник інженерної академії України М. Малихін. -1 зараз значну частину як державного бюджету, такі міського наповнює своїми перерахуваннями саме Херсонський морський торговельний порт. А пан Буянов сьогодні хоче звести розвиток порту нанівець, тому я категорично проти його пропозицій.
Перший заступник директора регіональної Південно-Дніпров- ської філії «Державна екологічна академія» В. Фалей наголосив, що його організація виконала експертну оцінку прогнозованого впливу на навколишнє природне середовище проекту «Генеральна схема розвитку ДП «ХМТП» на період до 2015 року». Висновки відомі: розвиток виробничих потужностей порту на лівому березі Дніпра надасть можливість винести з Херсона частину пилоутворюючих вантажів, а впровадження Генеральної схеми розвитку порту до 2015 року можливе за умови постійного екологічного супроводження і контролю з боку державних екологічних установ, регіональних науково-дослідних і громадських організацій. «Тому дуже позитивно те, що Міністерство охорони навколишнього природного середовища підтримало своїм висновком нашу оцінку. Стосовно листа хочу зауважити, що автор, судячи з усього, неознайомлений з проектом розвитку порту».
Після обміну думками учасники зустрічі вирішили надіслати протокол цієї наради до Міністерства охорони навколишнього природного середовища, Міністерства інфраструктури, Міністерства з надзвичаиних ситуацій України, а також голові Херсонської облдержадміністрації та меру Херсона. У підписаному протоколі, зокрема, зазначається, що представники 15 громадських організацій Херсонщини «підтримують зусилля порту щодо здійснення заходів по дотриманню природоохоронного законодавства України и не погоджують зі змістом листа пана Буянова, оскільки викладені там дані не відповідають дійсності».
У зустрічі активістів-екологів також взяв участь і виступив начальник управління промисловості та розвитку інфраструктури Херсонської облдержадміністрації В.Ярошевський.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |