Пенсійну систему останнім часом реформують у багатьох країнах світу. Річ у тому, що населення невпинно старішає в усьому світі, і урядам важко забезпечити пенсійні виплати. В Україні зараз мільйони пенсіонерів отримують кошти, на які дуже важко прожити. Тож проблема реформ пенсійного забезпечення актуальна і для нас.
Непростий час підштовхує сьогодні робити зміни, проводити реформи, в тому числі й пенсійну. Звісно, такі реформи кращеробитинатліекономічного зростання. Сприятливі для змін роки були згаяні попередниками, й зволікати з пенсійною реформою більше не можна. Коштів в Пенсійному фонді бракує, внесків тих, хто працює, не вистачає, аби виплата пенсій була стабільною. Більш того, у нас за кілька років кількість пенсіонерів і тих, хто працює, зрівняється, й тоді знову може повторитися ситуація, коли пенсії виплачувались зі значними затримками. Як тоді житимуть пенсіонери, які й так отримують мізер... Тому, щоб захистити інтереси пенсіонерів, потрібно негайно вживати рішучих заходів і реформувати систему забезпечення літніх людей.
У нас „сьогодні діє солідарна система. Її, до речі, запровадили в Радянському Союзі понад 80 років тому, й за цей час вона майже не змінювалася. Суть цієї системи у тому, що всі працюючі сплачують внески до Пенсійного фонду й ці кошти за певною формулою розподіляються серед усіх пенсіонерів. Цетакзванийперший рівень пенсійного забезпечення. Він дає людям мінімальні гарантії. Одне з головних наших завдань — запровадження другого рівня. Пенсійною реформою це передбачено. Йдеться про те, що всі працівники, яким на момент запровадження обов'язкового страхування буде менше 35 років, сплачуватимуть внески не лише до загальної «каси» Пенсійного фонду, ай на свої персональні рахунки. Кошти, які людина накопичить, належатимуть тільки їй. Скільки працівник зібрав, стільки й буде отримувати на додаток до державної пенсії. Плюс — інвестиційний дохід. Крім того, кошти з пенсійних рахунків можна буде передавати у спадок. Другий рівень планується запровадити з і січня 2013 року, коли Пенсійний фонд стане бездефіцитним.
Держава не може збільшити виплати найбіднішим пенсіонерам. Це люди, які вийшли на пенсію 15-20 років тому і отримують виплати, розраховані з маленьких зарплат. Нині 2 млн. 800 тис. пенсіонерів мають пенсію нижчу 8оо грн. і ще 4 млн. 100 тис людей — від 800 до 900 ірн. У нас просто не вистачає коштів, щоб надати їм додаткову підтримку.
До сьогодні багато було розмов про те, що потрібно боротися із зарплатами в конвертах, з яких не сплачуються відрахування до Пенсійного фонду. Наш уряд — перший, який за 20 років почав це реально робити. Передусім потрібно створити нове законодавство, яке б спростило механізм прийому й звільнення з роботи. Адже зараз роботодавець інколи не хоче витрачати час на легальне оформлення працівника, який йому потрібен на тимчасову роботу. Саме оформлення може тривати значно довше, ніж людина потім працюватиме.
Наступний крок — запровадження дуже жорсткої економічної відповідальності роботодавців за нелегальне робоче місце. Йдеться, насамперед, про штрафи — гривнею потрібно карати дуже жорстко. Також розглядаються можливості впровадження індикативних заробітних плат — тобто середнюю значення залежно від регіону та галузі Щоб не було такого, коли 120 тисяч керівників підприємств призначили собі зарплати у 750 гривень, а решту отримують у конвертах. Звісно ж, ці гроші йдуть повз бюджет Пенсійного фонду. Потрібно переконувати роботодавців, що коли вони платять у конвертах, то відбирають у пенсіонера можливість жиги трохи краще. Крім того, із запровадженням другого рівня пенсійної системи з являється зацікавленість людей в отриманні легальної заробітної плати — адже що вища заробітна плата, то більший внесок А значить, і більша пенсія.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.004Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |