У Морському культурному центрі ХМТП відбулася зустріч представників громадських організацій, що займаються охороною навколишнього середовища, з керівництвом і провідними спеціалістами Херсонського морського торговельного порту.
Екологічний актив області заслухав інформацію начальника порту С.Ігнатенка про перспективи розвитку підприємства й заходи щодо недопущення негативного впливу на екологічний стан Нижнього Дніпра.
- Раніше запропонований проект «Генеральна схема розвитку ДГ1» ХМТП «на період до 2015 року», погоджений Херсонським міським головою, головою Херсонської ОДА й затверджений 11 грудня 2007 Мінтрансзв'язку України, був допрацьований, — підкреслив С. Ігнатенко. — Зокрема, виключені такі об'єкти, як термінал по нагромадженню, зберіганню й відвантаженню біоетанолу. Перенесений також термінал по нагромадженню, зберіганню й відвантаженню зернових вантажів відтери- торії міського водозабору на режимну територію порту. Змінено місце розташування механізованого комплексу закритого типу по переробці міндобрив — у затон № 1 на лівий берег Дніпра. Змінився й контейнерний термінал, що планується побудувати з виходом яку затон N21, так й у затон N° 2. Розроблено альтернативне розташування залізничної колії, що з'єднає станцію Цюрупинск із затонами порту на лівому березі Дніпра й пройде найкоротшим шляхом по місцевості, що підпадає під класифікацію водно-болотних угідь.
З огляду на широкий резонанс запропонованих змін в інфраструктурі, порт звернувся в Міністерство охорони навколишнього природного середовища України із пропозицією провести всебічний аналіз їх можливого негативного впливу на екологію Дніпра, що й було виконано. У результаті наукової єколого-ек- спертної оцінки матеріалів проекту рекомендовано побудувати залізничну колію на естакаді, щоб зменшити її вплив на водно-болотні угіддя, зберегти біорозмаїття. У наданому висновку зазначено: надати матеріалам проекту позитивну оцінку.
Учасники зустрічі обговорили також лист голови Херсонської міської екологічної організації «Зелений Світ» П.Буянова, надісланий на адресу Прем'єр-міністра України, міністра екології й природних ресурсів України, міністра з питань надзвичайних ситуацій України по «доцільності розміщення ДП «ХМТП». Автор негативно оцінює плани порту по освоєнню лівого берега Дніпра.
Як голова обласної організації Української екологічної асоціації «Зелений Світ», президент Херсонського відділення інженерної академії України, я повністю підтримую на- робки Херсонського порту по його розвитку, — повідомив кандидат сільськогосподарських наук А. Семе- нов. — Особливо звертаю увагу присутніх на те, що порт намагається у своєму розвитку передбачити заходи, що враховують європейські стандарти розвитку, сучасні схеми й технології вантажно-розвантажувальних робіт, які мінімізують негативний вплив на навколишнє середовище.
Голова обласної організації «Всеукраїнська еколог ічна ліга» В. Ідаятов також відзначив, що позиція автора не спрямована на консолідацію зусиль, які здійснює влада по поліпшенню стану справ на Херсонщині.
Розвиток Херсона нерозривно пов'язаний з розвитком морського порту, — підкреслив у своєму виступі начальник Держфлотінспекції в Херсонській області, академічний радник Інженерної академії України М.Малихін. -1 зараз значну частину як державного бюджету, так і міського наповнює своїми перерахуваннями саме Херсонський морський торговельний порт. А пан Буянов сьогодні хоче звести розвиток порту нанівець, тому я категорично проти його пропозицій.
Перший заступник директора регіональної Південно-Дніпровської філії «Державна екологічна академія»** В.Фалей підкреслив, що його організація виконала експертну оцінку прогнозованого впливу на навколишнє середовище проекту «Генеральна схема розвитку ДП «ХМТП» на період до 2015 року». Висновки відомі: розвиток виробничих потужностей порту на лівому березі Дніпра дозволить винести з Херсона частину пилестворюючих вантажів, а впровадження Генеральної схеми розвитку порту до 2015 року можливе за умови постійного екологічного супроводу й контролю з боку державних екологічних установ, регіональних науково-дослідних і громадських організацій.
У підписаному протоколі, зокрема , відзначається, що представники 15 громадських організацій Херсона «підтримують зусилля порту по здійсненню заходів щодо дотримання природоохоронного законодавства України й не погоджуються зі змістом листа пана Буянова, оскільки викладені там дані не відповідають дійсності.
www. trans-port. com. ua 19 квітня 2011.
'Інженерна академія України є всеукраїнською, науково-технічною, самокерованою організацією.
«Всеукраїнська екологічна ліга — неурядова громадська організація, яка була створена в 1997 році за сприяння Народно-демократичної партії. Ставить перед собою мету поліпшення екологічної ситуації в державі, формування нового природоохоронного менталітету, підвищення рівня екологічного утворення й культури громадян.
В.Ідаятов — історик, к.і.н., доцент, професійний партпрацівник.
«Державна екологічна академія післядипломної освіти та управління здійснює надання послуг у сфері освіти з питань охорони навколишнього природного середовища, раціонального природокори- Від «ВО».
стування й ресурсозбереження; забезпечення потреб місцевого ринку в наукових, науково-методичних, проектних й експертних роботах, аналітичних дослідженнях з екологічних питань.
Те, що екологи із «кімнатних академій» (див. зноски) не бачать проблем у розвитку Херсонського морського торговельного порту, судячи із висновків вище наведеного повідомлення, для Херсона, засвідчує лише про те, що цих «екологів» абсолютно не турбує доля того ж Цюрупинська, лівобережних заплав, озер, проток, лиманів, єриків, які — підкреслимо це вже вдесяте — віднесені до національного парку «Нижньодніпровські плавні». Такі «екологи», у відповідності із заявленими у резюме їхніх «академій», можуть дати позитивний висновок навіть про радіаційний стан всередині атомного реактора Фукусіми. Бо вони відповідальності не несуть ні-за-що! їхні висновки мають, як на любителя, рекомендаційний характер, і брати «такі» висновки за основу у вибудовуванні висновку, значить апріорі кривити душею. Втім, коли мова заходить про гроші, то причім тут таке поняття, як душа?
Що це так, а не інакше, може засвідчити (цитуємо одне місце із вище приведеноготексту): «Враховуючи широкий резонанс запропонованих змін в інфраструктурі, порт звернувся в Міністерство охорони навколишнього природного середовища України з пропозицією провести всебічний анализ їх можливого негативного впливу на екологію Дніпра, що й було виконано...». Тут перервемо цитату і поставимо запитання: Коли? Ким? Де цей аналіз? І підсумок: «У наданому висновку вказано: надати матеріалам проекту позитивну оцінку». А до нього запитання: де той висновок, ким він підписаний і чия на ньому стоїть печатка? Нарешті, чому ці «висновки» обговорюються на засіданні представників «15 громадських організацій Херсона» (що це за організації, кого вони представляють?) і жодного представника громадськості Цюрупинська?!
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.004Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |