ІА «Контекст Причорномор'я»
Херсон  >  Моніторинги
«Граки» і «бомбили»: таксисти повинні легалізуватися
30.05.2011 / Газета: Голопристанський вісник / № 21 / Тираж: 2200

Минулого вівторка перший заступник голо­ви райдержадміністрації Олексій Куркотілов і начальник податкової інспекції в Голопристанському районі Сергій Коротких провели на­раду з місцевими пасажироперевізниками — таксистами.

До участі запрошувалися не лише ті водії, котрі мають ліцензію на перевезення грома­дян, але й такі, хто здійснює підприємницьку діяльність без усяких документів, адже тема розмови стосувалася саме легалізації цього бізнесу. Та «тіньові бомбили» чомусь не від- реагували на запрошення адміністрації. Таких, за словами начальника ДПІ у Голопристансь- кому районі Сергія Коротких, у місті налічує­ться близько 25 чоловік. Як діяти з такими «колегами», адміністрації порадили самі так­систи: нехай на місця стоянки виходять по­датківці, державтоінспекція разом з транспортною інспекцією і застосовують жорсткі заходи до «граків». Тож С.В. Коротких у відповідь на такі пропозиції повідомив присутніх і просив переказати своїм Нелегальним колегам» про те, що вони мають можливість до 15 червня зареєструватися як суб'єкти підприємницької ді­яльності, отримати усі необхідні дозвільні до­кументи для здійснення підприємницької діяль­ності. В іншому ж випадку — з 1 липня почнуть­ся перевірки, і тоді усі, хто не прислухався до порад податкової, нехай начуваються.

Від пасажироперевізників лунали також про­позиції щодо обмеження дозволу займатися цим видом діяльності особам, у яких немає ве­дійського стажу. Проте ніхто з працівників держ- автоінспекції не з'явився на нараду, тому рай- держадміністрація вирішила офіційно звернутися до ВДАІ за роз'ясненнями, про що інформувати автоперевізників пізніше.

Порушувалося також питання про виділення місць для стоянки автомобілів таксі у людних місцях поблизу автостанції, на місько­му ринку, а також на «Новому рин­ку». Сьогодні, за словами підпри­ємців, на міському ринку, наприк­лад, на 12 автомобілів таксі існує лише 5 місць. Самими таксистами були висловлені бажані цифри — 10, 10 і 5 відповідно, з розрахун­ку: одне місце на два автомобіля. Перший заступник голови РДА запевнив, що на адресу міської ради буде надіслано доручення виділити необхідну кількість місць.

А один із таксистів порушив пи­тання про соціальний захист: мов­ляв, нас тут зібрали для того, аби сказати, що ми повинні відрахо­вувати податки державі. Але нас ніхто не спитав, чи маємо ми вось­мигодинний робочий день, два вихідних дня, відпустки й лікарняні. До кого ж звертатися з цих пи­тань? А все дуже просто — відпо­вів Олексій Куркотілов: я працюю, з кожної заробленої тисячі спла­чую більше трьохсот фивень по­датків і зборів, якщо запізнився на 15 хвилин на роботу — пишу по­яснювальну записку, якщо на 2 години — попередження чи дога­на, а ще раз — звільнення без ви­плати вихідної допомоги. У вас як? Хочу — виходжу на роботу, не хочу не виходжу.

А насправді все простіше. Лікар­няний отримують ті, хто застрахо­ваний у фонді з тимчасової втрати працездатності. Докладніше вам розкажуть про це за телефоном 2-15-95. Є також фонд соціально­го страхування від нещасних ви­падків. Бажаєте такий соціальний пакет? То застрахуйтеся, як усі. Для цього Вам, шановний такси­сте, слід звернутися до Пенсійно­го фонду із заявою про добровіль­ну участь у соціальному страху­ванні. «Голопристанський вісник» постійно на сторінках газети дру­кує інформаційні матеріали цих фондів, існують спеціально створені рубрики — «Консультує спе­ціаліст», «Запитували? Відповідає­мо!». Передплачуйте, читайте, то й знатимете.

Олексій Куркотілов запропону­вав свою допомогу згаданому так­систові: приходьте до мене, я до­поможу, проконсультую, увімкне­мо Інтернет, почитаємо... У відпо­відь почулося: «Та в мене є Інтер­нет!». Ну, є. Чому ж тоді виника­ють такі питання? Достатньо про­сто заповнити пошукову систему...

Та це ще не все, про що хоті­лося б сказати у цьому матеріалі. Більшість із тих таксистів, котрі вважають себе «легальними», зіз­найтеся, вводять в оману і себе, і владу. З того ж Інтернету прочи­тайте: наявність ліцензії на паса- жироперевезення і свідоцтва су­б'єкта підприємницької діяльності (СПД) — далеко не все, що пот­рібно. Шановні, а як ви отримали ліцензію без таксометра? Ну, це відомо... А ви не остерігаєтеся тих самих перевірок, про які самі ж і говорили?

Інформаційний портал «Автомо­біліст», наприклад, повідомляє, що без таксометра ліцензійної карт­ки на таксі не бачити. Водночас існують СПД, що за законом про реєстрацію розрахункових опера­цій (РРО) можуть обійтися без ка­сового апарата. То як же бути? Держкомпідприємництва запев­няє: фізособам на спрощеній сис­темі РРО не потрібний. Аргумент — п. 6 ст. 9 Закону про РРО. Про юросіб, які оформляють розрахун­ки за допомогою ПКО, Держком­підприємництва не сказав жодно­го слова. Однак слід вважати: якщо вони підпадають під дію ст. 9 Закону про РРО, то їм касовий апарат також не потрібний.

А от висновок Головної держав- тоінспекції на транспорті не такий райдужний, як попередній: СГ1Д, які перевозять пасажирів і їх ба­гаж на таксі, незалежно від систе­ми оподаткування, зобов'язані обладнати свій транспортний за­сіб таксометром. Чому? Закон про автотранспорт визначає таксі як автомобіль, де серед усього іншо­го є діючий таксометр. Додатко­во: наявність цієї техніки — обов'яз­кова умова для здійснення перевезення пасажирів (пп. 2.2.1 Лі­цензійних умов). Якщо СПД не послухається і таксометр не вста­новить, то його можуть звинува­тити у тому, що він не виконав Лі­цензійних умов, а саме не забез­печив відповідного технічного ста­ну автомобіля. Що далі? Буде акт, а вже на його підставі цілком мо­жуть і анулювати ліцензію.

Самі бачите, наслідки роботи без таксометра дуже неприємні. Але є один нюанс. Так, таксометр необхідний, але ніде не говорить­ся, що він повинен виконувати функції РРО. Його основне зав­дання — інформувати пасажира про тариф, кілометраж, дату, час по­садки і висадки, початок і закін­чення роботи водія, середню швидкість автомобіля, та ін. Отже, що ми маємо? Таксометр як по­вітря потрібен усім без винятку СПД, які перевозять пасажирів на таксі. Якщо таксометр виконує функції РРО, тоді його варто за­реєструвати в податковій інспекції, опломбувати і перевести у фіс­кальний режим роботи. А коли РРО не обов'язковий (ст. 9 Закону про РРО), всього цього робити не пот­рібно.

Взагалі, таксометр мати вигідно для самого таксиста: на шляху можуть виявитися пробки або ре­монт дороги, сам клієнт може змі­нити маршрут абощо. Саме тому в усьому світі основним засобом оцінки плати за проїзд є таксо­метр. Якщо він правильно налаш­тований, то чітко вирахує вартість послуги.

Але багаторічний досвід свідчить про те, що пасажири Не захочуть користуватися таксометрами-лі- чильниками. Справа в тому, що використання таксометрів може призвести до зростання вартості послуг. Хоча... Таких високих та­рифів, яку Голій Пристані, мабуть, немає ніде в області. Тому, може, таксі подешевшає?

З усього можна зробити висно­вок, що стати легітимним такси­стом — не така легка справа. Про­те той, хто здійснює підприємни­цьку діяльність, — має на меті от­римання прибутку. А від податків не звільняв ніхто...

Автор: Олександр СТЕШЕНКО


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.005
Перейти на повну версію сайту