Минулого вівторка перший заступник голови райдержадміністрації Олексій Куркотілов і начальник податкової інспекції в Голопристанському районі Сергій Коротких провели нараду з місцевими пасажироперевізниками — таксистами.
До участі запрошувалися не лише ті водії, котрі мають ліцензію на перевезення громадян, але й такі, хто здійснює підприємницьку діяльність без усяких документів, адже тема розмови стосувалася саме легалізації цього бізнесу. Та «тіньові бомбили» чомусь не від- реагували на запрошення адміністрації. Таких, за словами начальника ДПІ у Голопристансь- кому районі Сергія Коротких, у місті налічується близько 25 чоловік. Як діяти з такими «колегами», адміністрації порадили самі таксисти: нехай на місця стоянки виходять податківці, державтоінспекція разом з транспортною інспекцією і застосовують жорсткі заходи до «граків». Тож С.В. Коротких у відповідь на такі пропозиції повідомив присутніх і просив переказати своїм Нелегальним колегам» про те, що вони мають можливість до 15 червня зареєструватися як суб'єкти підприємницької діяльності, отримати усі необхідні дозвільні документи для здійснення підприємницької діяльності. В іншому ж випадку — з 1 липня почнуться перевірки, і тоді усі, хто не прислухався до порад податкової, нехай начуваються.
Від пасажироперевізників лунали також пропозиції щодо обмеження дозволу займатися цим видом діяльності особам, у яких немає ведійського стажу. Проте ніхто з працівників держ- автоінспекції не з'явився на нараду, тому рай- держадміністрація вирішила офіційно звернутися до ВДАІ за роз'ясненнями, про що інформувати автоперевізників пізніше.
Порушувалося також питання про виділення місць для стоянки автомобілів таксі у людних місцях поблизу автостанції, на міському ринку, а також на «Новому ринку». Сьогодні, за словами підприємців, на міському ринку, наприклад, на 12 автомобілів таксі існує лише 5 місць. Самими таксистами були висловлені бажані цифри — 10, 10 і 5 відповідно, з розрахунку: одне місце на два автомобіля. Перший заступник голови РДА запевнив, що на адресу міської ради буде надіслано доручення виділити необхідну кількість місць.
А один із таксистів порушив питання про соціальний захист: мовляв, нас тут зібрали для того, аби сказати, що ми повинні відраховувати податки державі. Але нас ніхто не спитав, чи маємо ми восьмигодинний робочий день, два вихідних дня, відпустки й лікарняні. До кого ж звертатися з цих питань? А все дуже просто — відповів Олексій Куркотілов: я працюю, з кожної заробленої тисячі сплачую більше трьохсот фивень податків і зборів, якщо запізнився на 15 хвилин на роботу — пишу пояснювальну записку, якщо на 2 години — попередження чи догана, а ще раз — звільнення без виплати вихідної допомоги. У вас як? Хочу — виходжу на роботу, не хочу не виходжу.
А насправді все простіше. Лікарняний отримують ті, хто застрахований у фонді з тимчасової втрати працездатності. Докладніше вам розкажуть про це за телефоном 2-15-95. Є також фонд соціального страхування від нещасних випадків. Бажаєте такий соціальний пакет? То застрахуйтеся, як усі. Для цього Вам, шановний таксисте, слід звернутися до Пенсійного фонду із заявою про добровільну участь у соціальному страхуванні. «Голопристанський вісник» постійно на сторінках газети друкує інформаційні матеріали цих фондів, існують спеціально створені рубрики — «Консультує спеціаліст», «Запитували? Відповідаємо!». Передплачуйте, читайте, то й знатимете.
Олексій Куркотілов запропонував свою допомогу згаданому таксистові: приходьте до мене, я допоможу, проконсультую, увімкнемо Інтернет, почитаємо... У відповідь почулося: «Та в мене є Інтернет!». Ну, є. Чому ж тоді виникають такі питання? Достатньо просто заповнити пошукову систему...
Та це ще не все, про що хотілося б сказати у цьому матеріалі. Більшість із тих таксистів, котрі вважають себе «легальними», зізнайтеся, вводять в оману і себе, і владу. З того ж Інтернету прочитайте: наявність ліцензії на паса- жироперевезення і свідоцтва суб'єкта підприємницької діяльності (СПД) — далеко не все, що потрібно. Шановні, а як ви отримали ліцензію без таксометра? Ну, це відомо... А ви не остерігаєтеся тих самих перевірок, про які самі ж і говорили?
Інформаційний портал «Автомобіліст», наприклад, повідомляє, що без таксометра ліцензійної картки на таксі не бачити. Водночас існують СПД, що за законом про реєстрацію розрахункових операцій (РРО) можуть обійтися без касового апарата. То як же бути? Держкомпідприємництва запевняє: фізособам на спрощеній системі РРО не потрібний. Аргумент — п. 6 ст. 9 Закону про РРО. Про юросіб, які оформляють розрахунки за допомогою ПКО, Держкомпідприємництва не сказав жодного слова. Однак слід вважати: якщо вони підпадають під дію ст. 9 Закону про РРО, то їм касовий апарат також не потрібний.
А от висновок Головної держав- тоінспекції на транспорті не такий райдужний, як попередній: СГ1Д, які перевозять пасажирів і їх багаж на таксі, незалежно від системи оподаткування, зобов'язані обладнати свій транспортний засіб таксометром. Чому? Закон про автотранспорт визначає таксі як автомобіль, де серед усього іншого є діючий таксометр. Додатково: наявність цієї техніки — обов'язкова умова для здійснення перевезення пасажирів (пп. 2.2.1 Ліцензійних умов). Якщо СПД не послухається і таксометр не встановить, то його можуть звинуватити у тому, що він не виконав Ліцензійних умов, а саме не забезпечив відповідного технічного стану автомобіля. Що далі? Буде акт, а вже на його підставі цілком можуть і анулювати ліцензію.
Самі бачите, наслідки роботи без таксометра дуже неприємні. Але є один нюанс. Так, таксометр необхідний, але ніде не говориться, що він повинен виконувати функції РРО. Його основне завдання — інформувати пасажира про тариф, кілометраж, дату, час посадки і висадки, початок і закінчення роботи водія, середню швидкість автомобіля, та ін. Отже, що ми маємо? Таксометр як повітря потрібен усім без винятку СПД, які перевозять пасажирів на таксі. Якщо таксометр виконує функції РРО, тоді його варто зареєструвати в податковій інспекції, опломбувати і перевести у фіскальний режим роботи. А коли РРО не обов'язковий (ст. 9 Закону про РРО), всього цього робити не потрібно.
Взагалі, таксометр мати вигідно для самого таксиста: на шляху можуть виявитися пробки або ремонт дороги, сам клієнт може змінити маршрут абощо. Саме тому в усьому світі основним засобом оцінки плати за проїзд є таксометр. Якщо він правильно налаштований, то чітко вирахує вартість послуги.
Але багаторічний досвід свідчить про те, що пасажири Не захочуть користуватися таксометрами-лі- чильниками. Справа в тому, що використання таксометрів може призвести до зростання вартості послуг. Хоча... Таких високих тарифів, яку Голій Пристані, мабуть, немає ніде в області. Тому, може, таксі подешевшає?
З усього можна зробити висновок, що стати легітимним таксистом — не така легка справа. Проте той, хто здійснює підприємницьку діяльність, — має на меті отримання прибутку. А від податків не звільняв ніхто...
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |