Непрозорий процес формування тарифів на житлово-комунальні послуги та їх зухвале нав'язування жильцям доведені до відчаю споживачі, а також їхні повпреди — керівники квартальних та будинкових комітетів, об'єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ), відкрито називають шахрайством. Громадські слухання, які більше схожі на галасливі сходки громадян, проходять з грубим порушенням передбачених законодавством процедур — без реєстрації учасників, ведення протоколу, підрахунку голосів тощо. Тому суспільне обговорення нових цін на послуги ЖКГ перетворюється на формальність, яка в кінцевому рахунку ніяк не заважає запровадженню непомірних необгрунтованих цін на послуги житлових організацій. Втім, мешканців більше обурює те, що немалі кошти стягують за фактично неіснуючий «сервіс».
Криком душі з цього приводу ділилися під час круглого столу, ініційованого Школою розвитку громади, у прес-клубі «Новий день» представники будинкових комітетів, об'єднань співвласників житла, представники громадських організацій, котрі з ними співпрацюють у сфері захисту прав городян. Приводом для відвертого діалогу стали чергові громадські слухання, що тривають в обласному центрі з приводу запровадження нових розмірів тарифів на комунальні послуги і вкотре викликали громадське збурення.
Допомагати обстоювати права жильців покликана державна житлово- комунальна інспекція в області, втім, п'ять її штатних інспекторів і відсутність права на застосування фінансових санкцій до порушників законодавства при ціноутворенні суттєво обмежують ефективність боротьби зі свавіллям комунальників. Попри це, інспекції таки вдається упродовж року повертати ошуканим споживачам послуг ЖКГ по області до півмільйона гривень безпідставно нарахованих сум. Втім, не всім жильцям вистачає сил, часу і бажання боротися за свої права (дехто їх просто не знає), а також за якість і належні обсяги послуг. Хтось мовчки справно сплачує за рахунками, хтось — їх елементарно ігнорує, свідомо накопичуючи борги. Однак проблема від того не зникає, кіпи актів-претензій від жильців комунальники скирдують роками, часто-густо і в вус не дмуть, аби розібратися з системним невдоволенням.
За словами начальника державної житлово-комунальної інспекції в області Володимира Миколаєнка (на фото), навіть житлові організації, які удають свою «прозорість» при формуванні тарифів і представляють жильцям довжелезні документи з розрахунками, нерідко лукавлять. Скажімо, як з'ясувалося при аналізі розрахунків по будинку по вул. Залаегерсег, 17, у детальних цінових викладках на 10 сторінках без підпису примудрилися на 123 кв. м завищити його загальну площу. На кожного жильця при вивезенні твердих побутових відходів замість передбачених нормою 1,3 куб. м розрахували майже вдвічі більше. Згідно з обчисленням витрат на освітлення шести під'їздів цієї п'ятиповерхівки, електролампочки тут мають працювати щонайменше 31 годину на добу. Володимир Миколаєнко переконаний, що непомірно завищені суми практично усіх витрат є фальшивками і свідчать лише про бажання житлових організацій добряче заробити на споживачах. Мовляв, головне отримати бажані кошти, а потім — яка там якість, укладання договорів та звіти перед жильцями... Тож, перш ніж поспішати виконувати настійливі вимоги житлових організацій, оголошення з якими зазвичай вивішують у під'їздах, жильці мають добряче обмізкувати, чого вимагають від них комунальники і чи насправді вони отримують такі послуги у відповідних обсягах. Скажімо, депутат міської ради Валентина Січова обіцяє особисто наполегливо роз'яснювати всім бажаючим їхні права, як можна ефективно впливати на житлові організації та, зокрема, як відмовитися від послуг, які мешканець будинку здатен надати собі самотужки.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |